  • 21. Data: 2014-07-08 20:12:43
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    .pl...

    > Dlaczego? Przecież w dalekopisach sprzed IWŚ używanie liter z ogonkami nie
    > powodowało jakichś perturbacji.. Dzisiaj Polska to podobno dzięki
    > obecności w Unii i NATO elita świata, a nie możemy w komunikacji używać
    > swojego języka bo mamy to utrudnione..

    Dlatego, że nie przewidziano w SMS użycia kodowań takich jak UTF-8 gdzie
    znak może mieć więcej lub mniej bitów tylko:
    - kodowanie 7-bitowe
    - kodowanie 16-bitowe

    Jak potrzeba kodowania 16-bitowego bo użyto jakieś znaku, którego w
    7-bitowym nie ma to każdy znak ma te 16

  • 22. Data: 2014-07-08 20:15:17
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > Dzięki za rzeczowe objaśnienie problemu. Jednak nie usprawiedliwia to
    > niedogodności związanych używaniem tekstu przez Polaków w łączności GSM.

    Zwróć się do rzecznika to Ci pewnie zmieni specyfikacje GSM :-)

  • 24. Data: 2014-07-08 20:23:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

> [...]
    > nie powodowało jakichś perturbacji.. Dzisiaj Polska to podobno dzięki
    > obecności w Unii i NATO elita świata, a nie możemy w komunikacji używać

    A kto powiedział ze nie mozna?
    Zwłaszcz w erze taryf dzwon ile chcesz, pisz ile chcesz...
    Rece opadają...

  • 25. Data: 2014-07-08 20:23:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Z ubolewaniem jestem zmuszony powtórzyć to co już kiedyś napisałem, choć
    > w trochę innej formie - totalnym wrogiem jest ci samodzielne myślenie..

    A jednak po twoim wywodzie na temat jednej kreski zmniejszającej o połowe
    moznaby podejrzewać, że to nie ja mam problem...

    Ale moze jednak merytorycznie - złapałes juz kwestie kresek przerabianych
    na bity danych?

  • 23. Data: 2014-07-08 20:23:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Dzięki za rzeczowe objaśnienie problemu. Jednak nie usprawiedliwia to
    > niedogodności związanych używaniem tekstu przez Polaków w łączności GSM.

    Ale co to znaczy: nie usprawiedliwia?
    Przeciez kolega wytłumaczył ci meandry techniczne.
    Na co ci usprawiedliwianie?

  • 26. Data: 2014-07-08 22:32:37
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 08.07.2014 20:23, Budzik wrote:
> [...]
    > moznaby podejrzewać, że to nie ja mam problem...
    >
    > Ale moze jednak merytorycznie - złapałes juz kwestie kresek przerabianych

    Niemniej jednak co to ma obchodzic uzytkownika.

    Uzytkownik chce wyslac 160 znaków. I wtem jakas gadka o bitach, pierdach.

    Ktoras siec informuje, ze sms to iles bitow czy iles znakow i w
    zaleznosci od znakow moze to byc <160 znakow?

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 27. Data: 2014-07-08 22:33:19
    Od: hiqi <h...@a...pl>

    On 08.07.2014 20:23, Budzik wrote:
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Ale co to znaczy: nie usprawiedliwia?
    > Przeciez kolega wytłumaczył ci meandry techniczne.

    No ale co to obchodzi uzytkownika jak sobie to technicznie rozwiazali?

  • 28. Data: 2014-07-08 22:37:21
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 08/07/14 22:32, hiqi wrote:
    > Uzytkownik chce wyslac 160 znaków.

    A skąd on to wie, że akurat 160? Bo w czasie pisania ma licznik*? No to
    jak jest czujny, to zauważy że licznik się zmienił ze 160 na 140 czy
    ileś. I zakuma, że ogonek jest długi i trzeba wybierać.

    * funkcja zależna od telefonu, nie od sieci
    --
    Alf/red/

  • 29. Data: 2014-07-08 22:38:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 08 Jul 2014 22:32:37 +0200, hiqi napisał(a):

    > Ktoras siec informuje, ze sms to iles bitow czy iles znakow i w
    > zaleznosci od znakow moze to byc <160 znakow?

    Każda.
    Niestety, słowem pisanym, więc do znacznej części klientów nie dotrze.
    Można by zwiększyć docieralność informacji w pewnym stopniu publikując ją w
    formie komiksu albo w dużym stopniu jeżeli miałaby formę utworu disco-polo.
    Ewentualnie komiks, ale publikowany na butelkach z alkoholem

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 30. Data: 2014-07-08 22:49:04
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-08 22:37, Alf/red/ wrote:

> [...]
    > ileś. I zakuma, że ogonek jest długi i trzeba wybierać.
    >
    > * funkcja zależna od telefonu, nie od sieci

    Trybun jednak ma w pewien sposob racje....
    Idziesz do Empiku, na półce lezy numer gazety o GSM dajmy na to. Jest w
    dwoch wersjach jezykowych: PL i ANG. Tyle, ze cena wersji PL jest dwa
    razy wyzsza (pomijam nielimitowane SMSy, nie wszyscy je maja).
    Dlaczego dwa razy wyzsza? Bo maszyna drukarska byla drozsza, bo ogonki
    zjadaja dodatkowa farbe i inne takie tam wywody. Who cares: ta sama
    tresc, dlaczego trzeba placic frycowe? Od czego, od tego ze jest sie
    sporym krajem w UE?
    Idac tlumaczeniem bitowym itd, mozna dojsc do czasow przed Gutenbergiem
    i za jednego ebooka żądać wartosci kilku wiosek.