  • 211. Data: 2014-07-14 00:44:11
    Temat: Re: "Znaki Specjalne" w SMS
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Bo ani UTF-16, ani UTF-8, tylko UCS-2 - zwykly Unicode, gdzie kazdy
    > znak ma 16 bit.

    No tak, czyli jakaś odmiana UTF-16 :-)

    > Niestety nie, albo 7, albo 16 bit dla wszystkich znakow.
    >
    > Zeby bylo ciekawiej, to format 8-bit jest przewidziany ... ale chyba
    > nie uzywany do tekstu.

    Z tego co kojarzę była mowa o jednym kodowaniu.

  • 212. Data: 2014-07-14 08:10:00
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 12 Jul 2014 12:52:54 +0200, MichaelData?? wrote:
    > Widzisz, tu jest właśnie TEN problem. Masz dostęp do internetu, i tam masz
    > odpowiedź na swoje pytanie, jak i na nastepne, które niebawem bedziesz
    > zadawał na grupach. Dziwię się jednak, ze zamiast sięgnąć do źródła i
    > zgłębić wiedzę to chwalisz sie swoja niewiedzą. To takie raczej ułomne :)

    Ale on tutaj nie jest od wczoraj i miałeś naprawdę sporo czasu, żeby sobie
    poprawić scorefile ;-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 213. Data: 2014-07-14 08:15:20
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2014 16:00:54 +0000 (UTC), Budzik wrote:

    > Ano własnie!
    > Do czego to doszło ze 1gb danych kosztuje miesiecznie tyle samo co
    > nielimitowane SMS przez ktore wysłac 1 MB to jest sztuka...

    Za to przy problemach z łącznością (granice zasięgu, przepełnione BTSy,
    etc) SMS rządzi, właśnie dlatego, że idzie kanałem kontrolnym (wraz ze
    wszystkimi tego konsekwencjami).

  • 214. Data: 2014-07-14 10:09:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2014 22:27:54 +0200, Marek napisał(a):

    > Z pewnością ruscy są temu winni, albo Tusk :-D Kolega Trybun będzie
    > musiał rozstrzygnąć :-)

    Ruscy maja ten sam problem. A dziwne, bo przeciez Putin to moze jednym
    dekretem rozwiazac :-)
    Zreszta z tego co czytam, to do 2002r SMS nie mieli, albo wymiany
    miedzyoperatorskiej SMS nie mieli.

    J.

  • 215. Data: 2014-07-14 10:10:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2014 20:54:02 +0200, Tomek napisał(a):
    > Nokia 3210 i kolejne. Coś jeszcze? No chyba, że mieliście po 5 lat i nie
    > pamiętacie tego.

    Moze nie mielismy nokii 3210.
    Jedna nokia nie znaczy ze kazdy mogl ... no, w zasadzie to kazdy mogl,
    wystarczylo kupic te nokie :-)

    J.

  • 216. Data: 2014-07-14 11:22:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-14 10:09, J.F. pisze:

    > Ruscy maja ten sam problem. A dziwne, bo przeciez Putin to moze jednym
    > dekretem rozwiazac :-)

    No ale trzeba zadzwonić do studia TV gdy akurat bawi się w św. Mikołaja
    i np. buduje drogi temu kto się dodzwoni w tym momencie :-D

    > Zreszta z tego co czytam, to do 2002r SMS nie mieli, albo wymiany
    > miedzyoperatorskiej SMS nie mieli.

    Serio? :-D Niesamowite haha

    Marek

  • 217. Data: 2014-07-14 11:35:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Jul 2014 11:22:53 +0200, Marek napisał(a):
    > No ale trzeba zadzwonić do studia TV gdy akurat bawi się w św. Mikołaja
    > i np. buduje drogi temu kto się dodzwoni w tym momencie :-D

    SMS mu wyslac :-)

    > Serio? :-D Niesamowite haha

    Tak tu pisza
    http://ru.wikipedia.org/wiki/SMS#.D0.92_.D0.A0.D0.BE
    .D1.81.D1.81.D0.B8.D0.B8
    "?????? ?? 2002 ???? ????? SMS-??????????? ????? ??????????
    ??????????? ??????????? ??? ??????????"

    i odnosnik
    http://lenta.ru/economy/2002/05/22/sms/

    J.

  • 218. Data: 2014-07-14 12:51:10
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "NetiaAbonent" <n...@a...invalid> wrote:
    > Komorki podobnie jak wiele innych urzadzen od zawsze maja Unikod.
    > Przejawem tego sa SMS'y kodowane w UTF-16 a nie zadnym UTF-7 czy 8.
    > Jak chodzi o pokazywanie roznych znakow to zapewne nie ma pelnego
    > Unikodu tylko wybrane znaki, ale takie mniejsze zbiory znakow Unikodu
    > tez sa znane od dawna np MES.
    Istnieja telefony korzystajace z UTF-8 (poszukaj sobie w bingu starych
    klotni o to, czemu jedna polska literka "zjada 7 znakow").

    Praktycznie nic nie ma zaimplentowanej pelnego zbioru znakow Unicode.

    "NetiaAbonent" <n...@a...invalid> wrote:
    > Problemem nie sa starożytne podstawy SMS tylko słaba dostępnosć taniej
    > oferty przesyłania SMS'ów.
    SMSy przesylane sa w kanale kontrolnym. Bardzo ograniczonym pojemnosciowo
    w porownaniu z kanalem danych. Jak kanal kontrolny bedzie zapchany SMSami,
    to nie uda sie nawiazac polaczenia glosowego - mimo ze kanal danych bedzie
    zupelnie pusty.
    SMS byl pomyslany jako DODATKOWE i UBOCZNE narzedzie, gadzet, a nie jako
    usluga. Gdyby przewidzieli ze SMSy spowoduja tak radykalne zmiany jezyka, i
    beda tak powszechnie uzywane, nie dawaliby tego do kanalu kontrolnego.

    Niestety to, co mialo byc nic nie znaczacym dodatkiem okazalo sie sukcesem
    :) Ale ten sukces musi byc mocno limitowany, by w ogole z sieci dalo sie
    korzystac. A wiec musi byc drogi - regula popytu, podazy i ceny.

    Wiekszosc sieci liczy za 1 SMS (1120 bitow) tyle samo co za 1 MMS (100 Kib
    = 102400 bitow, czyli prawie 91× wiecej informacji). Wlasnie dlatego MMS
    jest taki tani, ze jest przesylany w kanale danych.

    Trybun <I...@j...com> wrote:
    > Nic mnie nie obchodzi technika przesyłu. Mam podobno 160 znaków do
    > wykorzystania,
    Nie, nie masz 160 znakow do wykorzystania. Masz 1120 bitow do
    wykorzystania. Dla ulatwienia w informacjach operatora mozesz znalezc
    informacje ze jest to 160 znakow lacinskich, albo 70 znakow polskich;
    wiekszosci ludzi (ktorych nie interesuje technika przesylu) wiecej zrozumie
    z takiego zapisu niz z podania liczby bitow.

  • 219. Data: 2014-07-14 13:36:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Jul 2014 10:51:10 GMT, Piotr Karocki napisał(a):
> [...]
    > = 102400 bitow, czyli prawie 91?wiecej informacji). Wlasnie dlatego MMS
    > jest taki tani, ze jest przesylany w kanale danych.

    Nie, kanal danych tak samo obciaza operatora, no moze w drugiej
    kolejnosci, ale obciaza.

    Rynek - skoro klient chce przekazac wiadomosc, to mozna za to pobrac
    oplate. Niezaleznie od tego czy to jest 70 znakow, 160 czy 100 tys.

    Tylko klient na rozne cenniki roznie zareaguje - 50gr/SMS akceptowal,
    1zl/MMS tez - ale wtedy woli wyslac sms jesli to mozliwe, internet w
    cenie 50gr/KB zapewne nie spotkalby sie z akceptacja ...

    J.

  • 220. Data: 2014-07-14 17:08:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    I to samo było w usa...