  • Data: 2002-09-07 20:31:00
    Temat: Re: Znak jakoci usługidostępu do Internetu
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l> szukaj wiadomości tego autora

    futszaK napisal(a) [05 Sep 2002]:

    > Przeglądając posty na temat jakości lub bylejakości usług dostępu do
    > Internetu przyszedł mi do głowy pewien pomysł.

    Szczerze mowiac dosyc nierealistyczny.

    Twoj pomysl jako calosc jest niezly, ale tylko z punktu widzenia klienta,
    bez proby kompromisu.

    > Proponowane przeze mnie warunki otrzymania w/w certyfikatu:

    Szczerze mowiac pomysl z certyfikatem wydaje mi sie kiepski, za bardzo
    zero-jedynkowy. Znacznie ciekawsze mogloby byc wprowadzenie skali ocen,
    czy nawet "recenzji" wedlug pewnego zestawu kryteriow, np. opisanego przez
    ciebie.

    A moze kategorie?
    "Wolna amerykanka" - operator pozwala na wszystko, wszyscy sobie
    pozwalaja.
    "Pracus" - operator tnie ruch p2p i podobny, pozwalajac korzystac z uslugi
    ludziom pracujacym.
    itd...

    Nie ma jednego idealnego operatora.

    > 4.W miare sensowny transfer na terenie kraju, pewnym wyznacznikiem
    > powinno być zapuszczenie któregoś z programów które potrafią
    > odpowiednio nasycić łącze (na przykład Hamster) i obserwacja
    > zachowania się. Jeśli transfer jest w okolicach maksymalnego to OK,
    > jesli nie to znaczy ze jednak lacze ma niedomagania i certyfikatu
    > otrzymać nie powinno.

    Czy moglbys to rozwinac bardziej szczegolow? Nasycajac lacze chcesz
    sprawdzic czy:
    a) skutecznie zablokujesz transfer innym klientom
    b) pasmo zostanie sprawiedliwie (?) podzielone miedzy klientow
    c) operator przeniesie z twojego ruchu tylko tyle na ile masz gwarancje

    > Żeby dużo nie pisać proponuje iż pewnego rodzaju standardem jest
    > usługa oferowana przez TPSA o nazwie SDI czy też Neostrada.

    Moze nazwij to raczej "punktem odniesienia", wtedy mniej osob bedzie sie
    burzylo za slowo "standard" :)

    --