  • Data: 2023-11-07 18:45:52
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 7 Nov 2023 12:09:39 +0100, Trybun

    > Zgadzam się że pod względem ekologii źle się w świecie dzieje i zbrodnia
    > jest nic z tym nie robić. Możemy polemizować co do detali ale to i tak
    > nie zmieni całego złego obrazu.

    Gdyby tak twierdzić, to nadal byśmy wylewali szambo do rzek,
    bez oczyszczania, nie segregowali śmieci, nie recyklingowali.
    Jednak to robimy i przynosi to wymierne skutki dla czystości.
    I mimo że inne zaściankowe kraje typu Indie mają to w dupie,
    to nie widzę powodu aby równać do nich i tego zaniechać.

    Jak paręnaście lat temu wprowadzany był zakaz emisji freonów psujących
    ozon i przyczyniających się do efektu cieplarnianego to też twierdzono
    że to bez sensu i nic to nie zmieni (nawet teraz są idioci którzy twierdzą
    że nie warto tego robić, na przykład zmieniać aktualnie dopuszczonego R32
    na R290 który ma, wiadomo, nie jak wcześniej idący w tysiące, ale nadal 13x
    mniejszy współczynnik -- przypadkiem takim dzbanem jest akurat _Master_). A
    jednak po wprowadzeniu przepisów się zmieniło i dziura ozonowa się
    zmniejszyła a za 40 lat może się odbudować do stanu wyjściowego.

    > Tak, w porównaniu do oceanów,

    To jest tylko półprawda, bo o ile oceany faktycznie produkują CO2,
    to także go pochłaniają, więc ogólny bilans jest mniej więcej zrównoważony.

    > wulkanów

    To już w ogóle mit straszny -- ta wartość to mniej
    niż procent tego co emitujemy z produkcji energii.

    > i innych samoistnych generatorów

    W przyrodzie, patrz oceany, jest tak,
    że zazwyczaj się to wszystko równoważy.

    > jest to działalność marginalna.

    Nie jest na tyle marginalna aby nie zauważyć wpływu.

    > Myślę że karczowanie lasów ma większy
    > wpływ na jakość atmosfery

    Zamiast lasów zazwyczaj sadzi się nowe lasy, albo uprawia pola pod jedzenie
    czy inne biopaliwa (Brazylia). Więc znowu jest coś, co CO2 pochłania.
    Powoli, ale jednak. Wprost przeciwnie niż wydobycie kWh spod
    ziemi i puszczanie z dymem.

    > niż kopciuchy na drogach.

    Przy czym kopciuchy na drogach to nie tylko CO2
    -- a większość zdaje się to ignorować.

    > Chodzi to że samoloty zatruwają atmosferę w sposób szczególnie uciążliwy
    > dla życia na ziemi.

    Nieprawda, dlatego zachęcam do przeliczenia tego co emitują samoloty na
    transport kołowy i morski. Albo po prostu tylko kołowy, gdyby chcieć
    jeździć po samej tylko europie, zamiast latać. Pomijam już brak miejsca,
    ale ilość spalin przy glebie byłaby zatrważająca.

    Tak realnie to pandemia pokazała, że wcale nie trzeba głupkowato jeździć do
    biur -- mamy już technologię która pozwala pracować znacznej części ludzi z
    domów, ograniczając nie tylko wydawanie pieniędzy i emisję na drogach przez
    pracownika, ale jednocześnie zmniejszając koszty utrzymania pracowników
    przez pracodawców -- tylko jakoś pracodawcy tego nie zauważyli i w
    większości nakazali wracać do biur.

    Wg mnie stworzenie biurek rotacyjnych, gdzie każdego dnia ktoś w biurze ma
    dyżur ogarniajac rzeczy którze w biurze trzeba ogarnąć, papiery, etc. to
    był strzał w 10.

    > A ty kogo zobaczyłeś w osobach profesorów Rońdy i Bieniady, że przytoczę
    > ten jeden przykład? Oczywiście jest ich w mediach na pęczki, propaganda
    > wierzy że ich tytuły naukowy uczyni wiarygodną każdą głupotę jaką oni
    > wygłoszą do ciemnego luda.

    Akurat o fakcie ocieplenia klimatu przez człowieka, nie mówią tacy
    celebryci, tylko rzetelnie pracujący naukowcy. Tak samo większość
    specjalistów oceniało poprawnie co rozbiło prezydencką tutkę
    a nie wyjątki.

    Zatem kogo Ty uważasz za celebryckich naukowców kłamiących
    o ociepleniu i ilu ich jest w stosunku do tych którzy twierdzą
    że jednak to właśnie człowiek jest przyczyną tego, bardzo szybko
    postępującego, ocieplenia?

    --
    Pozdor
    Myjk