  • Data: 2010-12-07 00:28:54
    Temat: Re: Zmieniłem opony :)
    Od: "za" <x...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    n...@o...pl napisał(a):

    > Na suchym nawet przy -20st. C.
    > letnie są lepsze.

    Tak, tylko ze letnia musi zlapac temperature, co jest praktycznie niemozliwe
    w ruchu miejskim przy nawet 0*C. Ja przezylem szok zmieniajac letnie opony na
    zimowe jak w prognozie pojawil sie snieg, na mokrym podobno zimowka to syf,
    ale jakos nowy Uniroyal zimowy umozliwil starty strzelajac sprzeglem z okolic
    2.5k rpm, natomiast nowy letni GoodYear tej samej klasy co Uni uniemozliwial
    szybkie ruszenie wogole, chyba ze palenie kapcia zmieniajac z dwojki na
    trojke w 125konnym fwd mozna uznac za przejaw trakcji. Obie opony 195/65 r15.
    Oczywiscie na suchym na zakretach mozna by podyskutowac czy miekka mieszanka
    zimowki rekompensuje brak sztywnosci bocznej jak w letniej, i tutaj chyba
    wolalbym jednak letnia opone, tylko ze nagrzac porzadnie letniego kapcia w
    ujemnej temperaturze udalo mi sie raz jeden jedyny w zyciu na track dayu na
    torze kartingowym, po zjechaniu po 8km (10kolek) dymilo sie z opon. W ruchu
    miejskim raczej nie szorujemy lusterkami po asfalcie marudzac ze opona sie
    podwija i ja bym zostal przy zimowej. Dobrej ziowej a nie jakis syfach co na
    mokrym faktycznie wolaja o litosc.