eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana wielkości felgiRe: Zmiana wielkości felgi
  • Data: 2014-11-06 20:28:31
    Temat: Re: Zmiana wielkości felgi
    Od: "xxx" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA3DDC9378AA2Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik xxx x...@w...pl ...
    >
    >> Podsumowując: Im mniejsza zmiana, tym mniejszy problem. Zakładając,
    >> że
    >> chcesz zmienić o jeden rozmiar, nie powinno być problemu, zwłaszcza,
    >> jeśli zachowasz obwód koła, szerokość felgi, opony i ET felgi (wtedy
    >> cała różnica sprowadza się do tego, że masz mniej gumy a więcej
    >> metalu,
    >> oraz trochę mniej pieniędzy w portfelu). Jeśli jednak chcesz założyć
    >> coś
    >> znacznie różniącego się od konfiguracji fabrycznej, musisz wziąć te
    >> wszystkie czynniki pod uwagę.
    >>
    > U mnie zmiana bedzie z
    > 6,5jx15 5x98 14 cali + opona 195/70/14
    > na
    > 6,5jx15 5x98 15 cali + opona 195/65/15
    >
    > Dzieki za wszelkie sugestie.

    Sprawdź jeszcze - gdy już wybierzesz konkretną felgę, lub inaczej -
    uwzględnij podczas wybierania - szerokość felgi (podawna w calach, np.
    5,5 6,5 itp.) oraz ET (w milimetrach). *Jeżeli będzie taka sama jak
    fabryczna, to niczym się nie przejmujesz.* Jeżeli np. wybierzesz felgę
    szerszą o pół cala od fabrycznej, to uwzględnij to dobierając
    odpowiednio ET (powinno się zmniejszyć o połowę różnicy - 0,5 cala to ok
    12,7 mm, czyli zmiana ET o ok. 6 mm da tę samą głębokość koła).

    Konkretnie - wybierając felgę o 0,5 cala szerszą (czyli przy tym samym
    ET, połowa tej połowy (ćwierć cala) wsunie się głębiej, druga ćwiartka
    będzie bardziej wystawać - by to skorygować od wewnętrznej strony - w
    idealnej sytuacji zadbaj, by ET było o 6-7 mm mniejsze od ET oryginalnej
    felgi (im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje na zewnątrz). Jeśli
    będzie mniejsze od tych 6-7 mm, tym felga będzie bardziej wystawać na
    zewnątrz - w tym wypadku ET mniejsze o 10 a nawet 20 mm też może być
    (zakładamy, że opona ma taką samą szerokość), o ile oczywiście jest
    odpowiedni zapas na zewnątrz, by nie wystawała poza obrys auta. ET
    większe niż fabryczne sprawi, że wewnętrzna część koła będzie
    przesunięta o ćwierć cala (wynikające z szerokości felgi) oraz tę
    różnicę pomiędzy ET oryginalnej i nowej. Jeżeli to da w sumie za dużo,
    to może ocierać, dlatego tu zachowałbym ostrożność -ale konkretnej
    "tolerancji" w tym wypadku nie doradzę, bo to zależy od auta. Po prostu
    najbezpieczniej jest szukać felgi z ET mniejszym od oryginalnego o
    połowę różnicy w szerokości felgi. Oczywiście w takim wypadku może być
    ET mniejsze o 5, o 8, o 10 mm - bo trudno oczekiwać, że znajdziesz takie
    z dokładnie wyliczoną różnicą 6 mm.

    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: