  • 21. Data: 2012-06-25 22:15:42
    Temat: Re: Zmiana właściciela auta w rodzinie
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <x...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:jsaa21$9ah$1@mx1.internetia.pl...

    > Jak żona może mi darować swoją połowę auta skoro po takiej czynności dalej
    > będzie jego współwłaścicielem - nie mamy rozdzielności majątkowej.

    umowa darownizny - częściowa.

    Daruje mężowy np. 50 % wartości auta.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 22. Data: 2012-06-25 22:20:39
    Temat: Re: Zmiana w?a?ciciela auta w rodzinie
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Użytkownik "Marek" <x...@d...pl> napisał w wiadomości

    > umowa darownizny - częściowa.
    >
    > Daruje mężowy np. 50 % wartości auta.

    ale on nie chce zeby jego zona pozbyla sie swojej 50-procentowej czesci.
    ty tez "rozumujesz" jak urzednicy ?

  • 23. Data: 2012-06-25 22:26:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości

    > ale on nie chce zeby jego zona pozbyla sie swojej 50-procentowej czesci.
    > ty tez "rozumujesz" jak urzednicy ?

    bo widzisz liczy sie efekt. Tu efekt do osiągnięcia to wpis w DR Właściciel
    Janina Kowalska, współwłaściciel Jan Kowalski.
    Nie ma znaczenia jaką część samochodu darujesz umową darowizny czy to będzie
    5% czy 95% w DR i tak nie jest to uwzględnione.
    Najprościej więc będzie spisać taką umowę i iść z nią do WK.
    Inaczej będziesz udowadniał w Urzędzie, ze nie jesteś wielbłądem (i wcele
    nie jestem taki pewny, czy by sie to udało, bo WK to często państwo w
    państwie)

    Widzisz w tym jakiś problem?

  • 24. Data: 2012-06-25 23:04:10
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Widzisz w tym jakiś problem?

    widze. burdel w urzedach jest przez to ze wiekszosc woli dac sie ruchac
    w dupe przez urzedasa zamiast pojechac z nim jak z gnojem po polu.

  • 25. Data: 2012-06-25 23:13:59
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-25 23:04, marcin pisze:

    > widze. burdel w urzedach jest przez to ze wiekszosc woli dac sie ruchac
    > w dupe przez urzedasa zamiast pojechac z nim jak z gnojem po polu.

    dla mnie prostsze jest napisanie umowy darowizny niż udowadnianie, że
    kupiłem samochód w czasie małżeństwa i z natury jest wspólną własnością.

  • 26. Data: 2012-06-25 23:15:11
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Marek" <x...@d...pl> wrote in message

    > Jak żona może mi darować swoją połowę auta skoro po takiej czynności dalej
    > będzie jego współwłaścicielem - nie mamy rozdzielności majątkowej.

    My poszlismy do Urzedu i zazadalismy wpisania mnie jako wspolwlasciciela
    samochodu (wtedy akurat chodzilo o abonamenty na parkowanie, bo ja mialem
    zameldowanie w strefie platnej) i po prostu dopisano mnie do dowodu.

    --
    Axel

  • 27. Data: 2012-06-25 23:54:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > dla mnie prostsze jest napisanie umowy darowizny niż udowadnianie, że
    > kupiłem samochód w czasie małżeństwa i z natury jest wspólną własnością.

    otóż to. Nie rozumiem skąd w ludziach tyle wściekłości, a teksty typu "jak z
    gnojem po polu" ... powodują tylko tyle, ze jak naprawde trzeba coś załatwić
    w urzędzie, to urzędnik ma to głęboko w dupie i napewno nie pójdzie nikomu
    na ręke nadstawiając swojej dupy.

  • 28. Data: 2012-06-26 07:32:02
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-06-25 19:46, Marek pisze:
    > Aktualnie właścicielem auta jest tylko i wyłącznie żona. Jak
    > przeprowadzić procedurę zmiany właściciela z żony na męża, ewentualnie
    > jak doprowadzić do tego aby żona została współwłaścicielem pojazdu?

    Malzonkowie sa z definicji wspolwlascicielami.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 29. Data: 2012-06-26 09:32:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > dla mnie prostsze jest napisanie umowy darowizny

    I bujanie się po skarbówkach, żeby ją zalegalizować?
    Ze świadomością, że piszesz coś co nie ma żadnej mocy prawnej?

  • 30. Data: 2012-06-26 12:13:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Aktualnie właścicielem auta jest tylko i wyłącznie żona. Jak przeprowadzić
    > procedurę zmiany właściciela z żony na męża, ewentualnie jak doprowadzić
    > do tego aby żona została współwłaścicielem pojazdu?

    Znaczy się chcesz iść do urzędu i powiedzieć, że żona złożyła fałszywe
    oświadczenie :-)

    Rejestrując samochód złożyła oświadczenie, że jest jedynym właścicielem. Gdy
    kiedyś chciałem zgodnie z prawem zarejstrować samochód na siebie i żonę to
    się musiałem długo tłumaczyć urzędniczce, że mimo, że na umowie kupna jestem
    tylko ja to auto było kupione po ślubie więc oboje jesteśmy
    współwłaścicielami.

    Pozdrawiam
    Ergie