-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Date: Thu, 22 Mar 2018 23:06:52 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 32
Message-ID: <p919e1$m48$1@node1.news.atman.pl>
References: <d...@g...com>
<p86naq$nhr$1@node1.news.atman.pl> <p86p0u$vtf$8@node1.news.atman.pl>
<p86pp3$q14$1@node1.news.atman.pl> <p86rah$vtf$10@node1.news.atman.pl>
<p88gvg$ham$1@node2.news.atman.pl> <p88k4f$phk$4@node2.news.atman.pl>
<p898nc$7t6$2@node2.news.atman.pl> <p8992d$5b7$1@node1.news.atman.pl>
<p8ejpj$fip$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p8emav$6fm$1@node2.news.atman.pl>
<p8enos$a8p$4@node1.news.atman.pl> <p8k3le$msf$1@node1.news.atman.pl>
<p8kv96$ql8$2@node2.news.atman.pl> <p8ll92$7n3$1@node1.news.atman.pl>
<p8lmfi$sr6$4@node1.news.atman.pl>
<s...@l...localdomain>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1521756417 22664 89.69.207.111 (22 Mar 2018 22:06:57
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Mar 2018 22:06:57 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <s...@l...localdomain>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627169
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-21 o 23:13, tom pisze:
> Zaraz, zaraz... Ono jest już scałkowane, bo podawane w l / 100 km.
>
> Skąd Wasze przekonanie, że przyspieszając szybciej zużywacie mniej paliwa?
> Trochę rozumiem argument o sprawności, ale jak wolniej przyspieszam, to potrzebuje
> mniej mocy i jeśli to podzielę przez mniejszą sprawność, to wciąż może wyjść mniej
paliwa.
Pomijając wszelkie teoretyczne rozważania - po prostu tak jest,
przynajmniej w moim aucie. Zresztą, moze nie na kursach prawka, lecz w
szkołach doskonalenia technik jazdy też tak uczą w stosunku do innych aut.
Wracając do mojego - mam diesla (3l) ze sprężarką. Liczydło pokazuje mi
zużycie - można oczywiście dyskutować na ile jest ono prawdziwe. Ale
bazując na odczytach, jest spora różnica w zużyciu paliwa przy
flegmatycznym ruszaniu vs ruszaniu z użyciem sprężarki. Oczywiście na
korzyść drugiego. Trzeba poznać auto by zyskać przekonanie. Jeśli w
danych warunkach auto pali 10.5l przy świadomym rozpędzaniu, to przy
flegmatycznym ruszaniu 12l nie jest niczym niezwykłym. Prędkości miejskie.
Na chłopski rozum interpretuję to tak, że turbina mocno podnosi
sprawność. To tak jakbyś zupełnie inny silnik miał pod maską. To nie są
niuanse. Jakiś czas temu padła mi turbina, auto jeździło strasznie.
Ciężko było utrzymać prędkość rzędu 120km/h pod wzniesienie na
obwodnicy, którą codziennie jeżdżę. Z turbiną bez problemu osiągam
230km/h - więcej nigdy nie próbowałem. Owszem, tryb awaryjny też coś
może mieszać więc nie wiem jaki jest rzeczywisty wpływ tejże turbiny. W
każdym razie średnie zużycie paliwa bez turbiny było większe o jakieś 30%.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 22.03.18 23:10 Marek S
- 22.03.18 23:34 Marek S
- 23.03.18 16:10 Cavallino
- 23.03.18 23:36 Marek S
- 24.03.18 01:03 tom
- 24.03.18 07:09 Shrek
- 24.03.18 10:05 J.F.
- 24.03.18 12:01 J.F.
- 24.03.18 13:02 Shrek
- 24.03.18 14:55 Marek S
- 24.03.18 15:19 Marek S
- 24.03.18 15:59 Shrek
- 24.03.18 16:53 J.F.
- 24.03.18 17:23 Cavallino
- 24.03.18 17:24 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=