-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Date: Mon, 12 Mar 2018 21:18:29 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 29
Message-ID: <p86naq$nhr$1@node1.news.atman.pl>
References: <d...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1520885914 24123 89.69.207.111 (12 Mar 2018 20:18:34
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Mar 2018 20:18:34 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <d...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626478
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-12 o 17:23, Bolko pisze:
> Czyli trzeba silnik kręcić wyżej że poczuć te dodatkowe KM i Nm?
W autach zabytkowych nie ma sensu takie porównanie jakiego dokonujesz.
Tak jak Radek Ci napisał - jeśli masz dziurawy cylinder, to z definicji
tracisz moc :-)
Jeśli chcesz się w to bawić, to mógłbym Ci zaproponować wydatek rzędu
150zł (przynajmniej tyle biorą w moich okolicach) aby sprawdzić czym w
ogóle jeździsz. Pojedź do jakiejś firmy tuningowej. Oni zawsze mają
hamownię, gdzie zdejmują charakterystykę silnika. Może okazać się, że
połowa koni jakie kupiłeś dawno zdechła i tylko wysuszone szkielety masz
pod maską. Wtedy będziesz z grubsza wiedział czy najpierw jechać do
mechanika czy może na skup złomu.
Co do kM vs Nm, to podczas tuningowania mojego auta dowiedziałem się, że
sprawa nie jest taka jednoznaczna. Gość w skrócie powiedział mi, że dla
benzyny należy patrzeć na kM a dla diesli na Nm w sensie odczuć z
przyspieszania. Bezmyślnie powtarzam opinię jedynie. To jedna strona
medalu. Drugą jest kształt charakterystyki mocowej silnika. Może okazać
się, że od 0 do X obr/min silnik zachowuje się jak szmata a dopiero
powyżej X aż do Y zaczyna jechać a powyżej znów szmata. To może rzutować
również na Twoje odczucia. Gdy dostaniesz wykres będziesz wiedział jak
jeździć autem by wykorzystać jego potencjał.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.18 21:42 Shrek
- 12.03.18 21:47 Shrek
- 12.03.18 21:49 Cavallino
- 12.03.18 22:00 Marek S
- 12.03.18 22:12 Marek S
- 12.03.18 22:17 Czarek
- 12.03.18 22:26 Shrek
- 12.03.18 22:33 Shrek
- 12.03.18 22:30 Tomasz Pyra
- 12.03.18 22:53 Axel
- 12.03.18 23:26 Tomasz Pyra
- 13.03.18 00:27 PiteR
- 13.03.18 01:37 RadoslawF
- 13.03.18 09:37 robot
- 13.03.18 09:39 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=