-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Date: Mon, 12 Mar 2018 21:18:29 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 29
Message-ID: <p86naq$nhr$1@node1.news.atman.pl>
References: <d...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1520885914 24123 89.69.207.111 (12 Mar 2018 20:18:34
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Mar 2018 20:18:34 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <d...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626478
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-12 o 17:23, Bolko pisze:
> Czyli trzeba silnik kręcić wyżej że poczuć te dodatkowe KM i Nm?
W autach zabytkowych nie ma sensu takie porównanie jakiego dokonujesz.
Tak jak Radek Ci napisał - jeśli masz dziurawy cylinder, to z definicji
tracisz moc :-)
Jeśli chcesz się w to bawić, to mógłbym Ci zaproponować wydatek rzędu
150zł (przynajmniej tyle biorą w moich okolicach) aby sprawdzić czym w
ogóle jeździsz. Pojedź do jakiejś firmy tuningowej. Oni zawsze mają
hamownię, gdzie zdejmują charakterystykę silnika. Może okazać się, że
połowa koni jakie kupiłeś dawno zdechła i tylko wysuszone szkielety masz
pod maską. Wtedy będziesz z grubsza wiedział czy najpierw jechać do
mechanika czy może na skup złomu.
Co do kM vs Nm, to podczas tuningowania mojego auta dowiedziałem się, że
sprawa nie jest taka jednoznaczna. Gość w skrócie powiedział mi, że dla
benzyny należy patrzeć na kM a dla diesli na Nm w sensie odczuć z
przyspieszania. Bezmyślnie powtarzam opinię jedynie. To jedna strona
medalu. Drugą jest kształt charakterystyki mocowej silnika. Może okazać
się, że od 0 do X obr/min silnik zachowuje się jak szmata a dopiero
powyżej X aż do Y zaczyna jechać a powyżej znów szmata. To może rzutować
również na Twoje odczucia. Gdy dostaniesz wykres będziesz wiedział jak
jeździć autem by wykorzystać jego potencjał.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.18 21:42 Shrek
- 12.03.18 21:47 Shrek
- 12.03.18 21:49 Cavallino
- 12.03.18 22:00 Marek S
- 12.03.18 22:12 Marek S
- 12.03.18 22:17 Czarek
- 12.03.18 22:26 Shrek
- 12.03.18 22:33 Shrek
- 12.03.18 22:30 Tomasz Pyra
- 12.03.18 22:53 Axel
- 12.03.18 23:26 Tomasz Pyra
- 13.03.18 00:27 PiteR
- 13.03.18 01:37 RadoslawF
- 13.03.18 09:37 robot
- 13.03.18 09:39 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A