-
21. Data: 2010-02-28 11:48:28
Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "RUN" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hmdf6p$7ed$1@inews.gazeta.pl...
>>> to nie terenowka !!!
> chuj nie terenowka i tyle
> w terenie nie da rady
> golf country by go zjadl w terenie
>
No pewnie - rama + skrzynia rozdzielcza z reduktorem + blokady to tylko w
miejskim jezdzidle...
Nie wiem czy wiesz o czym pisze...
http://moto.gratka.pl/tresc/lexus-gx-gx470-limited-n
av-4-7-benzyna-11252360.html
A Ty chyba masz na mysli RXa ...
--
Picasso
-
22. Data: 2010-02-28 12:42:15
Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 27 Feb 2010 07:58:58 -0800 (PST), Zulu napisał(a):
> Padło na pojazd w stylu Land Cruiser III (długi) lub Discovery -
> pytanie czy dobrze myślę? Discovery straszy mnie zawieszeniem więc
> raczej LC. Dobry wybór?
Jezeli mowisz o nowej Dyskotece, to to nie jest samochod terenowy. Z
pakownoscia tez bym nie przesadzal.
--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF
-
23. Data: 2010-02-28 13:03:45
Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
Od: Zulu <z...@g...com>
On 28 Lut, 12:42, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> Jezeli mowisz o nowej Dyskotece, to to nie jest samochod terenowy. Z
> pakownoscia tez bym nie przesadzal.
>
Raczej druga generacja Disco z końcówki produkcji (kasy mi nie starczy
na III gen.). Ale zwieszenie tego pojazdu mnie zadziwia swoją
konstrukcją i straszy potencjalnymi kosztami napraw.
--
Pozdro,
Zulu
-
24. Data: 2010-02-28 13:35:23
Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
Od: "Marek P." <m...@g...pl>
A o Foresterze myślałeś. Spory prześwit i komfort nie gorszy
-
25. Data: 2010-02-28 14:00:20
Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 28.02.2010 Zulu <z...@g...com> napisał/a:
> On 28 Lut, 12:42, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
>
>> Jezeli mowisz o nowej Dyskotece, to to nie jest samochod terenowy. Z
>> pakownoscia tez bym nie przesadzal.
>>
>
> Raczej druga generacja Disco z końcówki produkcji (kasy mi nie starczy
> na III gen.). Ale zwieszenie tego pojazdu mnie zadziwia swoją
> konstrukcją i straszy potencjalnymi kosztami napraw.
Droższe naprawy, to mit - w sensie nie ma reguły. Naprawa osobówki może
być droższa niż terenówki i odwrotnie.
Licz się jednak z wyższymi kosztami jazdy - te samochody używają więcej
paliwa - tak z definicji - wyższe zawiasy, prześwit, Cx porównywalny do
pionowej ściany.
Licz się z gorszym komfortem prowadzenia takiego auta - wyższy środek
ciężkości, mniej komfortowe zawiasy - kompromis do wykrzyżu, twardości,
trwałości.
Niższe prędkości jazdy, tymi autami nie da się pokonywać np tak szybko
zakrętów jak osobówką.
Czym lepiej w terenie - tym woliej i mniej wygodnie - to jest reguła.
Jeśli masz na myśli teren w sensie: mam zniszczoną drogę do domu/pracy,
ale przy ładnej pogodzie daje radę - a po za tym nie schodzę z asfaltu
to pomyśl jednak o osobówce awd (mam na myśli auta bez reduktora i blokady
międzyosiowej), a nie 4x4.
Jeśli musisz z racji pasji czy zawodu jeździć po bezdrożach (łąki, rybki,
pola, las) to bezwzględnie 4x4
I zasadnicze: opona! Auto 4x2 awd czy 4x4 bez odpowiedniej opony to tylko
połowa. Twoja mazda z odpowiednią oponą też dalej zajedzie :)
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
26. Data: 2010-02-28 14:26:46
Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
Od: Zulu <z...@g...com>
On 28 Lut, 14:00, Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
wrote:
> Dro sze naprawy, to mit - w sensie nie ma regu y. Naprawa osob wki mo e
> by dro sza ni teren wki i odwrotnie.
> Licz si jednak z wy szymi kosztami jazdy - te samochody u ywaj wi cej
> paliwa - tak z definicji - wy sze zawiasy, prze wit, Cx por wnywalny do
> pionowej ciany.
O tym, że osobówka może być droższa w naprawie to ja już się w życiu
przekonałem. Po prostu nie widzę sensu w komplikowaniu czegoś, co może
być proste (vide zawieszenie w Disco właśnie)
Co do paliwa, to moja Mazda ma też niewąski apetyt i akurat tego się
nie boję.
> Licz si z gorszym komfortem prowadzenia takiego auta - wy szy rodek
> ci ko ci, mniej komfortowe zawiasy - kompromis do wykrzy u, twardo ci,
> trwa o ci.
> Ni sze pr dko ci jazdy, tymi autami nie da si pokonywa np tak szybko
> zakr t w jak osob wk .
> Czym lepiej w terenie - tym woliej i mniej wygodnie - to jest regu a.
Powiększenie rodziny i wiek skutecznie wybiło mi z głowy wyścigi. Wiem
też, że w zakręty będę musiał się wolniej składać.
> Je li masz na my li teren w sensie: mam zniszczon drog do domu/pracy,
> ale przy adnej pogodzie daje rad - a po za tym nie schodz z asfaltu
> to pomy l jednak o osob wce awd (mam na my li auta bez reduktora i blokady
> mi dzyosiowej), a nie 4x4.
> Je li musisz z racji pasji czy zawodu je dzi po bezdro ach ( ki, rybki,
> pola, las) to bezwzgl dnie 4x4
Poza drogą do domu. która przypomina czasem poligon wojskowy mam
czasem okazję wybrać się właśnie "na rybki". Mazda ostatnio prawie
straciła plastikową osłonę na brzuchu właśnie w drodze do domu. Po
prostu mi jej szkoda.
Wcześniej ktoś wspomniał o Subaru Outback. Może to jest wyjście z
sytuacji? Ale, po pierwsze, z jakim silnikiem tego szukać? Po drugie
rocznikowo to będzie pewnie 2001-2002 - a w tym zakresie oferta choćby
na otomoto jest niewielka. No i rozmiar mniejszy :( Ciut bo ciut, ale
jednak.
>
> I zasadnicze: opona! Auto 4x2 awd czy 4x4 bez odpowiedniej opony to tylko
> po owa. Twoja mazda z odpowiedni opon te dalej zajedzie :)
Co do opon to ja wiem:) Ale nawet najlepsze opony nie pomogą jeśli
wisi się brzuchem na garbie i kręci przednimi kołami w powietrzu.
--
Pozdro,
Zulu
-
27. Data: 2010-02-28 14:27:26
Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
Od: Zulu <z...@g...com>
On 28 Lut, 13:35, "Marek P." <m...@g...pl> wrote:
> A o Foresterze myślałeś. Spory prześwit i komfort nie gorszy
Forester jest za mały :(
--
Pozdro,
Zulu
-
28. Data: 2010-02-28 19:36:17
Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 28 Feb 2010 04:03:45 -0800 (PST), Zulu napisał(a):
> Raczej druga generacja Disco z końcówki produkcji
Ten model tez nie jest pakowny. Bagaznik jest raczej maly, chyba ze
ladujesz na dach. Miejsce z tylu jest dla dzieci albo 2 osob o wyjatkowo
krotkich nogach.
--
pozdrawiam,
Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku
niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF
-
29. Data: 2010-02-28 20:31:10
Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
Od: szwagier <k...@p...fm>
Zulu pisze:
> Witam grupę,
> Mam drobny dylemat i potrzebuję rady.
> Sprawa pierwsza: Mam Mazdę 6 z 2005 roku (kombi), ale niestety miejsca
> gdzie teraz potrzebuje jeździć są dla niej mało dostępne (parę razy
> już mnie sąsiad ciągnikiem wyjmował z błota i śniegu). Jest po prostu
> za niska i tyle. Szkoda mi ją na tych dziurach zniszczyć. Wniosek -
> zamienić na wyżej zawieszony i raczej terenowy nie SUV.
> Padło na pojazd w stylu Land Cruiser III (długi) lub Discovery -
> pytanie czy dobrze myślę? Discovery straszy mnie zawieszeniem więc
> raczej LC. Dobry wybór?
Kia Sorento.
Mniejszy od LC ale koszty utrzymania znacznie nizsze.
O Disco nie wspominajac.
I zdecydowanie kupisz znacznie mlodsze Sorento niz LC.
szwagier
-
30. Data: 2010-02-28 20:33:36
Temat: Re: Zmiana na terenowy (aktualnego mi szkoda na dziury i błoto)
Od: szwagier <k...@p...fm>
>
> to nie terenowka !!!
>
> MAciej
Przeciez to Land Cruiser z innym znaczkiem..jesli LC nie jest samochodem
terenowym to nie wiem co pozostaje..HMMWV??
szwagier