eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    ws.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal
    -september.org!reader01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Wed, 26 Dec 2018 14:15:04 +0000
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 73
    Message-ID: <q002da$dao$1@dont-email.me>
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl> <pvqstu$bk5$1@dont-email.me>
    <pvtf2j$foc$1@node2.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 26 Dec 2018 14:15:06 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader01.eternal-september.org;
    posting-host="316736d3b0580125cc49e1cc32a07ce3";
    logging-data="13656";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18uYbKbUIgmuIyxGpl8QU3b"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    Cancel-Lock: sha1:zOUEtxu5R/mwM/QTo3yRjdni8Nw=
    In-Reply-To: <pvtf2j$foc$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646901
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.12.2018 o 14:32, Marek S pisze:
    > W dniu 2018-12-24 o 16:10, ddddddddddddd pisze:
    >
    >>> 1. Auto posiada dwie turbiny więc przypuszczam, że można spodziewać
    >>> się finansowych efektów specjalnych. W swoim życiu już 3x turbinę
    >>> zajechałem. Żadna nie dotrwała 200-250 tys. km więc muszę
    >>> prawdopodobnie uwzględnić koszt naprawy.
    >>>
    >>
    >> ale przecież koszt regeneracji turbiny w stosunku do wartości tego
    >> auta to nic
    >
    > Nie do końca jest tak różowo. Nie wiem jak to jest konstrukcyjnie
    > zrobione lecz obawiam się, że jeśli coś się gdzieś urwie i rozwali
    > turbinę, to w tym przypadku rozwali obie na raz. Ale to pikuś.
    >
    > Powiedzmy, że regeneracja to 4k pln. Obawiam się, że przy dwóch
    > zsynchronizowanych turbinach, turbiniarze mogą nie dać rady, może
    > niesłusznie.

    nie jestem ekspertem, ale turbiniarz ma za zadanie zregenerować turbinę
    i ustawić według wartości nominalnej dla danego modelu, dalej to już
    zadanie dla tunera...

    > Ja również już 2x turbinę robiłem (3miast) i również nie narzekam. Ale
    > jest ale... Turbodziura jest mniejsza na regenerowanej. Z jednej strony
    > to fajnie, ale z drugiej może powodować obawy, że elektronice może się
    > to nie spodobać.

    tego nie zauważyłem w moich

    >
    >> No i co do padania turbin - moje odczucie jest, że wytrzymują min.
    >> 400.000km, przy 300.000 robi się wtryskiwacze w dieslu i to w moim
    >> odczuciu zawsze był większy problem, bo nie znam idealnej firmy od
    >> wtrysków, a i zawsze nie pada jeden tylko wszystkie sześć ;)
    >
    > Piezzoelektryczne czy zwykłe? To teraz ja Ci mogę polecić firmę, z
    > której usług korzystają lokalni mechanicy - i tylko z tej jednej. Mieści
    > się w Toruniu. Być może wygooglasz, a jeśli nie, to po świętach mogę się
    > zapytać o jej nazwę. Robią w ciągu 1 dnia. Pomiary są maszynowe.
    >
    > A, że na raz 6 Ci padło, to hmmm... bardzo podejrzane. Być może zwykły
    > pech lub nie zauważyłeś, że po kolei wymiękł jeden, potem drugi itd.

    tak, trochę źle napisałem. Ja tam nie wyczuwam różnicy między 250 a
    270KM, więc jak stwierdzam że coś jest nie tak, to nie ma sensu bawić
    się w naprawę jednego, bo już wszystkie lub prawie wszystkie odbiegają
    od normy...


    >
    > Hmmm... akurat turbiniarze, o jakich pisałem nie robią remapowania.
    > Lokalnie w moim aucie robiły to 2 różne firmy. Ale pomysł jest dobry.

    no u mnie też
    Problemu z programem po regeneracji turbiny nie miałem, ale może dlatego
    że to w słabszych autach, w mocniejszych regeneracja turbiny była
    przykrywką dla zwiększenia mocy ;)

    >
    > W Mercu też tak jest - chyba, że ktoś zapłaci za podniesienie
    > awaryjności i da ręczną skrzynię. Ale ja bym czegoś takiego nie kupił.
    > Nie przy dużych mocach. Ale nawet nie o to mi chodziło. W sieci pisze
    > się, że automaty w modelu X padają jak muchy a w Y są wieczne. Natomiast
    > niczego nie znalazłem o w/w modelu auta: czy jest Xem czy Ykiem.

    to poszukaj jaki model skrzyni jest w tym aucie i poszukaj opinii o niej

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: