eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    Date: Tue, 25 Dec 2018 15:32:48 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 76
    Message-ID: <pvtf2j$foc$1@node2.news.atman.pl>
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl> <pvqstu$bk5$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1545748371 16140 89.70.94.204 (25 Dec 2018 14:32:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Dec 2018 14:32:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    In-Reply-To: <pvqstu$bk5$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646874
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-12-24 o 16:10, ddddddddddddd pisze:

    >> 1. Auto posiada dwie turbiny więc przypuszczam, że można spodziewać
    >> się finansowych efektów specjalnych. W swoim życiu już 3x turbinę
    >> zajechałem. Żadna nie dotrwała 200-250 tys. km więc muszę
    >> prawdopodobnie uwzględnić koszt naprawy.
    >>
    >
    > ale przecież koszt regeneracji turbiny w stosunku do wartości tego auta
    > to nic

    Nie do końca jest tak różowo. Nie wiem jak to jest konstrukcyjnie
    zrobione lecz obawiam się, że jeśli coś się gdzieś urwie i rozwali
    turbinę, to w tym przypadku rozwali obie na raz. Ale to pikuś.

    Powiedzmy, że regeneracja to 4k pln. Obawiam się, że przy dwóch
    zsynchronizowanych turbinach, turbiniarze mogą nie dać rady, może
    niesłusznie.

    > jakby co, znam dobry warsztat we Wrocławiu (nie najtańszy, ale robiłem
    > tam 3 turbiny, z czego w dwóch powiększałem kompresor (czy jak to się
    > tam nazywa) i byłem zadowolony.

    Ja również już 2x turbinę robiłem (3miast) i również nie narzekam. Ale
    jest ale... Turbodziura jest mniejsza na regenerowanej. Z jednej strony
    to fajnie, ale z drugiej może powodować obawy, że elektronice może się
    to nie spodobać.

    > No i co do padania turbin - moje odczucie jest, że wytrzymują min.
    > 400.000km, przy 300.000 robi się wtryskiwacze w dieslu i to w moim
    > odczuciu zawsze był większy problem, bo nie znam idealnej firmy od
    > wtrysków, a i zawsze nie pada jeden tylko wszystkie sześć ;)

    Piezzoelektryczne czy zwykłe? To teraz ja Ci mogę polecić firmę, z
    której usług korzystają lokalni mechanicy - i tylko z tej jednej. Mieści
    się w Toruniu. Być może wygooglasz, a jeśli nie, to po świętach mogę się
    zapytać o jej nazwę. Robią w ciągu 1 dnia. Pomiary są maszynowe.

    A, że na raz 6 Ci padło, to hmmm... bardzo podejrzane. Być może zwykły
    pech lub nie zauważyłeś, że po kolei wymiękł jeden, potem drugi itd.

    Ja niestety w moim mam piezzoelektryki więc z regeneracji nici. Padły mi
    2. Jasne, reklamują się firmy ale opinie mechaników były dość nieciekawe
    co do jakości usług.

    >> 2. Jeśli regeneracja powyższych - z praktyki wiem, że może się
    >> zdarzyć, że auto na regenerowanych już nie pojeździ bo ze sterownikiem
    >> nie będzie chciała tak współpracować jak nowa. Więc tu jest też jakieś
    >> ryzyko, choć może nie ogromne.
    >
    >
    > żeby wyeliminować ten problem, zleć przy regeneracji wymianę wirnika na
    > większy - wtedy na pewno nie będzie chciał współpracować z oryginalnym
    > programem, za to za dodatkowe ~1000PLN zrobisz remap, wyciągniesz więcej
    > kucyków i niutków i samochód znowu przestanie się nudzić przez kilka
    > miesięcy ;)

    Hmmm... akurat turbiniarze, o jakich pisałem nie robią remapowania.
    Lokalnie w moim aucie robiły to 2 różne firmy. Ale pomysł jest dobry.

    >> 5. Jaka jest trwałość automatu? Wydaje się, że przy dużej mocy może z
    >> tym być kiepsko.
    >
    > nie wiem, ale np. BMW do 535d dawało tylko automat i ktoś mi tłumaczył
    > to tym, że większe momenty wytrzymuje (chociaż zgaduję, że po prostu
    > sprzęgło musiałoby być zero-jedynkowe, a w rodzinnym kombi to nie wypada ;)

    W Mercu też tak jest - chyba, że ktoś zapłaci za podniesienie
    awaryjności i da ręczną skrzynię. Ale ja bym czegoś takiego nie kupił.
    Nie przy dużych mocach. Ale nawet nie o to mi chodziło. W sieci pisze
    się, że automaty w modelu X padają jak muchy a w Y są wieczne. Natomiast
    niczego nie znalazłem o w/w modelu auta: czy jest Xem czy Ykiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: