-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
Date: Tue, 25 Dec 2018 15:32:48 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 76
Message-ID: <pvtf2j$foc$1@node2.news.atman.pl>
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl> <pvqstu$bk5$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1545748371 16140 89.70.94.204 (25 Dec 2018 14:32:51 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 25 Dec 2018 14:32:51 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <pvqstu$bk5$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646874
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-24 o 16:10, ddddddddddddd pisze:
>> 1. Auto posiada dwie turbiny więc przypuszczam, że można spodziewać
>> się finansowych efektów specjalnych. W swoim życiu już 3x turbinę
>> zajechałem. Żadna nie dotrwała 200-250 tys. km więc muszę
>> prawdopodobnie uwzględnić koszt naprawy.
>>
>
> ale przecież koszt regeneracji turbiny w stosunku do wartości tego auta
> to nic
Nie do końca jest tak różowo. Nie wiem jak to jest konstrukcyjnie
zrobione lecz obawiam się, że jeśli coś się gdzieś urwie i rozwali
turbinę, to w tym przypadku rozwali obie na raz. Ale to pikuś.
Powiedzmy, że regeneracja to 4k pln. Obawiam się, że przy dwóch
zsynchronizowanych turbinach, turbiniarze mogą nie dać rady, może
niesłusznie.
> jakby co, znam dobry warsztat we Wrocławiu (nie najtańszy, ale robiłem
> tam 3 turbiny, z czego w dwóch powiększałem kompresor (czy jak to się
> tam nazywa) i byłem zadowolony.
Ja również już 2x turbinę robiłem (3miast) i również nie narzekam. Ale
jest ale... Turbodziura jest mniejsza na regenerowanej. Z jednej strony
to fajnie, ale z drugiej może powodować obawy, że elektronice może się
to nie spodobać.
> No i co do padania turbin - moje odczucie jest, że wytrzymują min.
> 400.000km, przy 300.000 robi się wtryskiwacze w dieslu i to w moim
> odczuciu zawsze był większy problem, bo nie znam idealnej firmy od
> wtrysków, a i zawsze nie pada jeden tylko wszystkie sześć ;)
Piezzoelektryczne czy zwykłe? To teraz ja Ci mogę polecić firmę, z
której usług korzystają lokalni mechanicy - i tylko z tej jednej. Mieści
się w Toruniu. Być może wygooglasz, a jeśli nie, to po świętach mogę się
zapytać o jej nazwę. Robią w ciągu 1 dnia. Pomiary są maszynowe.
A, że na raz 6 Ci padło, to hmmm... bardzo podejrzane. Być może zwykły
pech lub nie zauważyłeś, że po kolei wymiękł jeden, potem drugi itd.
Ja niestety w moim mam piezzoelektryki więc z regeneracji nici. Padły mi
2. Jasne, reklamują się firmy ale opinie mechaników były dość nieciekawe
co do jakości usług.
>> 2. Jeśli regeneracja powyższych - z praktyki wiem, że może się
>> zdarzyć, że auto na regenerowanych już nie pojeździ bo ze sterownikiem
>> nie będzie chciała tak współpracować jak nowa. Więc tu jest też jakieś
>> ryzyko, choć może nie ogromne.
>
>
> żeby wyeliminować ten problem, zleć przy regeneracji wymianę wirnika na
> większy - wtedy na pewno nie będzie chciał współpracować z oryginalnym
> programem, za to za dodatkowe ~1000PLN zrobisz remap, wyciągniesz więcej
> kucyków i niutków i samochód znowu przestanie się nudzić przez kilka
> miesięcy ;)
Hmmm... akurat turbiniarze, o jakich pisałem nie robią remapowania.
Lokalnie w moim aucie robiły to 2 różne firmy. Ale pomysł jest dobry.
>> 5. Jaka jest trwałość automatu? Wydaje się, że przy dużej mocy może z
>> tym być kiepsko.
>
> nie wiem, ale np. BMW do 535d dawało tylko automat i ktoś mi tłumaczył
> to tym, że większe momenty wytrzymuje (chociaż zgaduję, że po prostu
> sprzęgło musiałoby być zero-jedynkowe, a w rodzinnym kombi to nie wypada ;)
W Mercu też tak jest - chyba, że ktoś zapłaci za podniesienie
awaryjności i da ręczną skrzynię. Ale ja bym czegoś takiego nie kupił.
Nie przy dużych mocach. Ale nawet nie o to mi chodziło. W sieci pisze
się, że automaty w modelu X padają jak muchy a w Y są wieczne. Natomiast
niczego nie znalazłem o w/w modelu auta: czy jest Xem czy Ykiem.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 25.12.18 15:38 Marek S
- 26.12.18 01:00 s...@g...com
- 26.12.18 01:14 kk
- 26.12.18 09:48 Cavallino
- 26.12.18 10:23 p...@g...com
- 26.12.18 10:59 Budzik
- 26.12.18 15:15 ddddddddddddd
- 26.12.18 21:52 Marek S
- 26.12.18 22:06 Marek S
- 26.12.18 22:39 Cavallino
- 26.12.18 22:41 Cavallino
- 26.12.18 22:47 Cavallino
- 27.12.18 20:26 Marek S
- 27.12.18 20:31 Marek S
- 27.12.18 21:29 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=