  • Data: 2009-12-11 17:46:19
    Temat: Re: Zmiana RAID1
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości
    news:x895haive7cr.dlg@saikokila.pl...
    > Proces marfi <marfi @bb.onet.pl> zwrócił błąd:

    > Ale jest to trochę niebezpieczne - jeden z dysków może wylecieć z RAID
    > wtedy. No ale powiedzmy że go sobie odbudujesz i się nie pomylisz tracąc
    > przy okazji dane, i że Intel Matrix nie zrobi jakiejś niespodzianki (a
    > czasem robi). Jeśli ten pojedynczy dysk systemowy który podłączasz był
    > używany z RAIDem to nie musisz przełączać w inny tryb, dysk będzie po
    > prostu jako AHCI (to kwestia sterów Intela), ja tak robię rutynowo.

    Udało się.
    Nowy dysk nie był używany z RAID ale przeniosłem na niego zawartość RAID
    (backup/restore za pomocą IfW)
    Po zmianie w BIOS opcji RAID na AHCI system nie startował z nowego dysku,
    włączenie opcji RAID pozwoliło uruchomić system i włączyć sterownik
    msahci.sys. Po tym zabiegu zmieniłem w BIOS opcję kontrolera z RAID na AHCI
    i system się podniósł.

    Przełączenie z AHCI na RAID i podłączenie macierzy RAID nie spowodowało
    żadnych problemów - należy pamiętać aby najpierw zmienić tryb pracy
    kontrolera na RAID i dopiero wtedy podpiąć dyski RAID !!!

    --
    marfi