  • 31. Data: 2009-01-02 15:45:45
    Temat: Re: Zmiana ISO - jak działa?
    Od: m...@a...net.pl

    >prostu dokonując kilku odczytów z matrycy (np. ISO100, ISO400 i ISO1600)
    >można by skonstruować plik o pełnej dynamice

    Nie da sie, odczyt jest "niszczacy", tj. jak raz odczytasz elektrony
    z matrycy to nie mozesz tego zrobic drugi raz.
    :-)
    Michal

  • 32. Data: 2009-01-02 15:46:40
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    m...@a...net.pl pisze:

    > Nie da sie, odczyt jest "niszczacy", tj. jak raz odczytasz elektrony
    > z matrycy to nie mozesz tego zrobic drugi raz.

    Tylko w przypadku CCD.

  • 33. Data: 2009-01-02 16:17:04
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-02 16:33:05 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Nie. Przeczytaj co napisałem.

    Chodzi o to?
    [...]

    > Ale jeśli to wzmocnienie odbyło się po naświetleniu matrycy, to tak naprawdę
    > wystarczyłaby pojedyncza ekspozycja, żeby wydobyć wszystkie te dane.
    > Oczywiście detale które pojawiłyby się w cieniach nie byłyby tak czyste, jak
    > powstałe przy zwiększeniu ekspozycji o te 4EV za pomocą czasu lub przysłony,
    > ale i tak by tam były i dały w efekcie dynamikę dużo wiekszą niż obecne
    > matryce.

    [...]

    Prawda nie musi tego robić oprogramowanie w komputerze (ale IMHO dało
    by to większe możliwości łączenia tego HDR-a), może to robić aparat.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2009-01-02 16:36:20
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    JA rzecze:

    > Chodzi o to?
    > [...]

    Ekspozycja to nie odczyt z matrycy. Zaproponowałem żeby albo przetwornik
    miał więcej bitów, albo żeby wykonać kilka odczytów na róznym ISO.

  • 35. Data: 2009-01-02 16:41:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Nie miałem. Do S5 chcę mieć 18-105 i 50/1.4 (albo 30/1.4), nic więcej nie
    > jest mi potrzebne, to nie będzie sprzęt do robienia ptaków czy makro.

    No to jakaś UVka chociaż albo przynajmniej szkło do oklejenia LCD ;)
    (IMHO szkło ma sens)
    [...zachwyty...]
    > S5 ma taką wartość jak D300, a kosztuje o połowę mniej, żal było nie kupić.

    To swoją drogą.
    Z ciekawości: kupowałeś "w sklepie" (~2500 zł) czy taniej?

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2009-01-02 16:43:26
    Temat: Re: Re: Zmiana ISO - jak działa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, JA wrote:

    > Nie.
    > Mateusz chce, żeby informacje o wzmocnieniu/podniesieniu iso wykonał program
    > w komputerze, z RAW-a, a nie procesor aparatu.

    Zdecydowanie pisał o *dwukrotnym* zdjęciu danych, z różnym poziomem
    wzmocnienia *przed* przetwornikiem AC :)
    Sugerowałem zeby dał zaraz dwa przetworniki, jeden przed wzmacniaczem
    (z ew. separatorem prądowym i 1:1 napięcia), drugi za wzmacniaczem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2009-01-02 16:47:41
    Od: Grzegorz Król <g...@p...onet.pl>

    Zibi <l...@i...pl> wrote:

    > Moim prywatnym (elektronicznym) zdaniem, może być dwojako:
    > - zadanie w menu wyższego ISO powoduje włączenie większego
    > wzmocnienia we wzmacniaczach pikseli i w czasie rejestracji
    > kadru prąd wychodzący z fotocel jest natychmiast wzmacniany
    > - zadanie w menu wyższego ISO powoduje rejestrację fotonów
    > "as is" i późniejsze wzmocnienie (przeliczenie procesorem)
    > danych otrzymanych z matrycy
    >
    > Na chłopski rozum, to ja bym włączył większe wzmocnienie
    > na wzmacniaczu prądu z fotoceli jeszcze przed rejestracją
    > ilości światła nań padającego.

    Z tego co wiem działają obie metody. Przy 'normalnej' zmianie czułości
    działa pierwsza metoda, tam gdzie są dodatkowe czułości [np. w ISO 50
    czy 3200 w niektórych Canonach] używana jest druga metoda [przy
    odpowiednio najniższej i najwyższej czułości sprzętowej].

    Grzesiek

  • 38. Data: 2009-01-02 16:48:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Gotfryd Smolik news rzecze:

    > No to jakaś UVka chociaż albo przynajmniej szkło do oklejenia LCD ;)
    > (IMHO szkło ma sens)
    > [...zachwyty...]

    Na LCD jest firmowy plastik, o UV pomyslę. Co do 50/1.4 to chyba jednak
    będzie to 50/1.8, to 1.4 do niczego nie jest mi potrzebne, patrząc na to
    jakie zdjęcia robi S5 nawet na ISO800. Nawet na 3200 nie ma żadnego
    zafałszowania kolorów czy utraty detali z cieni. Pojawia się tylko niewielki
    szum. D90 może i szumi jeszcze mniej, ale razem ze wzrostem ISO kolory
    gdzieś uciekają. Nawet tym ciemnym kitem mogę robić spokojnie zdjęcia z ręki
    przy świetle zastanym.

    > To swoją drogą.
    > Z ciekawości: kupowałeś "w sklepie" (~2500 zł) czy taniej?

    Kupiłem wysyłkowo w sklepie, ale z gwarancją niemiecką (tzn. europejską, ale
    z niemieckiej dystrybucji). Dałem 2400 za body. Nie wiem czy obecnie w
    Polsce można dostać S5 na gwarancji polskiej, zresztą po tym co przeczytałem
    o serwisie Fuji w Polsce (wysyłanie aparatu na własny koszt i czekanie ponad
    miesiąc na naprawę lub ocenę czegokolwiek) nie ma to dla mnie znaczenia.

    Jak ktoś sie zastanawia nad kupnem D90 to niech się rozmyśli i bierze S5
    póki jeszcze jest. No chyba że priorytetem są filmy i szybkostrzelność :>

  • 39. Data: 2009-01-02 18:34:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2009 01:39:43 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Nie interesuje mnie co robią jakieś wybrane cyfrówki, interesuje mnie na
    > jakiej zasadzie ISO zwiększanie jest z 100 do 1600.

    W jakiej cyfrówce? Bo wiesz, częśc robi tylko wzmocnieniem, częśc
    oszukuje...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ gg: 3524356

  • 40. Data: 2009-01-02 18:36:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Jan 2009 02:13:19 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Głównie chodzi mi o to, czy wybrane ISO wpływa na odczyt z matrycy *po
    > naświetleniu*, czy na samo naświetlanie. Jeśli na odczyt, to mam pewien
    > pomysł.

    A to zależy od rodzaju matrycy.

    > Ja sobie moge w Olympusie wybierać w skoku mniejszym niż 1EV.

    Wybierać możesz... I na tym koniec ;)