  • Data: 2009-01-02 16:48:29
    Temat: Re: Zmiana ISO - jak działa?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news rzecze:

    > No to jakaś UVka chociaż albo przynajmniej szkło do oklejenia LCD ;)
    > (IMHO szkło ma sens)
    > [...zachwyty...]

    Na LCD jest firmowy plastik, o UV pomyslę. Co do 50/1.4 to chyba jednak
    będzie to 50/1.8, to 1.4 do niczego nie jest mi potrzebne, patrząc na to
    jakie zdjęcia robi S5 nawet na ISO800. Nawet na 3200 nie ma żadnego
    zafałszowania kolorów czy utraty detali z cieni. Pojawia się tylko niewielki
    szum. D90 może i szumi jeszcze mniej, ale razem ze wzrostem ISO kolory
    gdzieś uciekają. Nawet tym ciemnym kitem mogę robić spokojnie zdjęcia z ręki
    przy świetle zastanym.

    > To swoją drogą.
    > Z ciekawości: kupowałeś "w sklepie" (~2500 zł) czy taniej?

    Kupiłem wysyłkowo w sklepie, ale z gwarancją niemiecką (tzn. europejską, ale
    z niemieckiej dystrybucji). Dałem 2400 za body. Nie wiem czy obecnie w
    Polsce można dostać S5 na gwarancji polskiej, zresztą po tym co przeczytałem
    o serwisie Fuji w Polsce (wysyłanie aparatu na własny koszt i czekanie ponad
    miesiąc na naprawę lub ocenę czegokolwiek) nie ma to dla mnie znaczenia.

    Jak ktoś sie zastanawia nad kupnem D90 to niech się rozmyśli i bierze S5
    póki jeszcze jest. No chyba że priorytetem są filmy i szybkostrzelność :>