  • 1. Data: 2012-09-20 12:01:18
    Temat: Zmiana 890FX -> 970A?
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Czy są jakieś warte rozważenia różnice dla nie-gracza w płytach opartych
    na starszym chipsecie 890FX i nowszym 970A? Płyty to Asus M4A89TD oraz
    Gigabyte GA-970A-UD3.

    Krystek

  • 2. Data: 2012-09-21 12:47:23
    Temat: Re: Zmiana 890FX -> 970A?
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-09-20 12:01, Krystek pisze:
    > Czy są jakieś warte rozważenia różnice dla nie-gracza w płytach opartych
    > na starszym chipsecie 890FX i nowszym 970A? Płyty to Asus M4A89TD oraz
    > Gigabyte GA-970A-UD3.

    USB 3.0 i oficjalne wsparcie dla CPU AM3+ (na Twojej jest tylko beta
    BIOS). Za to przechodzisz na niżej pozycjonowany chipset (970 to tylko
    PCI-E x8/x8 w odróżnieniu od x16/x16 w 890FX, zazwyczaj musisz stawiać
    system od zera, a jak masz MS Windows OEM to jeszcze wpie*sz się w chore
    pomysły interpretacyjne MS dot. OEMów.
    IMHO nie warto, tym bardziej że ten support dla AM3+ jednak jest,
    SATAIII masz, a jak koniecznie potrzeba USB 3.0 to kup za kilkadziesiąt
    zł kartę z takimi portami do obecnej płyty.

    --
    /MB

  • 3. Data: 2012-09-21 16:49:01
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Michal wrote:
    > Za to przechodzisz na niżej pozycjonowany chipset (970 to tylko
    > PCI-E x8/x8 w odróżnieniu od x16/x16 w 890FX

    Dzięki! Czy to PCI-E x8/x8 vs. x16/x16 to ma znaczenie głównie dla
    graczy czy też jakieś szersze?

    Krystian

  • 4. Data: 2012-09-21 23:10:06
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-09-21 16:49, Krystek pisze:> Michal wrote:

    > Dzięki! Czy to PCI-E x8/x8 vs. x16/x16 to ma znaczenie głównie dla
    > graczy czy też jakieś szersze?

    Niewielkie bo i link x8/x8 w połączeniu z CrossFire jest wystarczająco
    wydajny, a ma poza sporadycznymi przypadkami znaczenie w zasadzie tylko
    do gier i to przy 2 kartach graficznych. Chociaż na swoim Asusie M4A77TD
    PRO miałem 2x R4850 w CrossFire w jedynej dostępnej na tej płycie
    konfiguracji x16/x4 i też działało dobrze.

    Tym niemniej ja bym nie zmieniał płyty:
    - za dużo roboty z systemem i programami
    - ew. wkopanie się w kwestię MS Windows OEM
    - wydajność FXów w stosunku do Phenomów X4/X6 rozczarowuje, zwłaszcza w
    aplikacjach obciążających tylko 1-2 rdzenie. No i beta, ale jednak BIOS
    dla FXów masz (do mojej Asus nie był tak uprzejmy by go wypuścić, mimo
    że mobo ma sekcję zasilania 8+1 zdolną uciągnąć wg specyfikacji 140W CPU.
    - masz SATA III i możliwe że również 2x USB 3.0 (niebieskie) na płycie
    (Asus nie pisze jasno albo dał złe zdjęcie do Twojej płyty z wersji U3).
    - usprawnienia w serii chipsetów 900 w stosunku do 800 są znikome.

    --
    /MB

  • 5. Data: 2012-09-21 23:33:02
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 21 Sep 2012 23:10:06 +0200, Michal napisał(a):

    (ciach...)
    > Tym niemniej ja bym nie zmieniał płyty:
    > - za dużo roboty z systemem i programami
    > - ew. wkopanie się w kwestię MS Windows OEM

    Serio jest tyle roboty? Moja przygoda z AMD trochę się zakończyła - swego
    czasu uznałem, że sensowniej jest mi kupić Core 2 Duo. Ale przerzucałem
    znajomego konfigurację z Core 2 Duo i płyty na P45 na Core i5 i płytę na
    P67. System (Windows 7 x64) nawet nie kwiknął, że coś mu nie pasuje. Przy
    przesiadce między dwoma chipsetami AMD jest tak makabryczna różnica, że
    Windows (rzędu Visty czy 7) się nie podniosą?

    (ciach...)

    [ Godziny uciekają w okamgnieniu, gdy chcesz je zatrzymać. ]
    [ (Konował, Glen Cook "Biała Róża") ]

  • 6. Data: 2012-09-22 00:47:49
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-09-21 23:33, Przemysław Ryk pisze:> Dnia Fri, 21 Sep 2012
> [...]
    > przesiadce między dwoma chipsetami AMD jest tak makabryczna różnica, że
    > Windows (rzędu Visty czy 7) się nie podniosą?

    Podnieść się podniosą, ale sam wiesz że system po takich rewolucjach
    lubi mieć swoje narowy i niestabilności.
    Pomijając powyższe ja patrzę dodatkowo na to z perspektywy RAID na paru
    dyskach gdzie nikt, nie potrafi mi odpowiedzieć czy macierz przetrwa
    przesiadkę z SB AMD710 na SB950, a tymczasowo upchnąć prawie 4TB danych
    nie za bardzo gdzie mam. Owszem są backupy dokumentów itp, ale już np:
    gigantycznego katalogu z grami (sam Steam to jakiś Behemot i Lewiatan w
    jednym) nie mam zbackupowanego, a ściągać tego drugi raz za bardzo mi
    się nie chce.

    --
    /MB