-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt
-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POST
ED!not-for-mail
Date: Wed, 15 Sep 2010 21:52:07 +0200
From: BartekK <s...@N...org>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
Thunderbird/3.1.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Złożenie całej karoserii poza fabryką (czy realne)
References: <4c8f8cc7$0$20987$65785112@news.neostrada.pl>
<4c907f93$0$20994$65785112@news.neostrada.pl>
<4c90820e$0$20987$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4c90820e$0$20987$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 47
Message-ID: <4c9124fa$0$20991$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.31.34
X-Trace: 1284580603 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20991 83.18.31.34:52830
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2310898
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-15 10:21, krzysiek82 pisze:
>> Budowałem dawno temu skorupkę 126p w taki sposób, roboty co nie miara, i
>> to nie ze spawaniem/zgrzewaniem, a z pozycjonowaniem elementów.
> no właśnie o to mi chodzi o ustawienie elementów w przestrzeni.
Ponieważ SC i 126 to podobne wielkości, to powiem ci jak ja robiłem:
- miałem zdrowy prosty 126p rozebrany do gołej budy, wolną ramę
warsztatową, na niej przykręcona 2x płyta OSB 22mm jako podstawa, na tym
kołki drewniane (chyba 5x5cm? może grubsze) poprzykręcane tak że
wyglądało to jak stół z wieloma nogami, postawiony dogórynogami. Na
górze każdego kołka był wkręcony gruby drewno-wkręt, coś chyba z M10
12cm długi (przykręcane kluczem 13 albo 17, duże stalowe wkręty), tak by
dało się tym regulować ostateczny punkt podparcia. Kołki drewniane od
dołu przykręcane do osb-podstawy też na takie wkręty.
Realnie to zrobiłem tak, że wzorcową budę ustawiłem na pierwszych
kołkach na tej mojej ramie-podstawie, tak że przycięte kołki+wkręty
opierały się w miejscach oparcia zawieszenia (z przodu miejsce
przykręcenia resora do belki, z tyłu miejsca mocowania wahaczy). Gdy już
sobie buda stała na 4 kołkach, została wypoziomowana rama, wypoziomowana
buda (regulacją tych wkrętów), i dostawiane były kolejne kołki do
kolejnych punktów (gniazda amortyzatorów, charakterystyczne punkty w
podłodze, progach, mocowania skrzyni, belki itd). Miejsce dotknięcia
śruby do budy było oznaczane markerem, by w razie powtórki dokładnie to
ustawić tak samo. Podobnie z drewnianych elementów zrobiłem sobie
"stojaczki" do składania blach wewnętrznych (wewnętrzne części nadkoli,
progów itd) by utrzymać szerokość (by nie pójść z blachami / \ lub
odwrotnie)
Po odstawieniu oryginału na bok, przyszedł czas na skejanie blach na
takiej wzorcowej "podłodze z bolców", tyle że ja część blach
zastępowałem konstrukcją rurowo-kratową, mocowanie na inny silnik itd, a
chodziło o to by zewnętrznie zamocować blachy i osprzęt z 126p z powodów
formalnych.
W moim przypadku dokładność wyszła "taka sobie", na drzwiach było widać
najbardziej ;) ale mi to nie przeszkadzało. Rok roboty, drugi raz nawet
bym tego nie zaczynał ;)
> mam tego świadomość, napisałem do fiata czy udostępnią niezbędne dane,
> na obecną chwile zero odzewu.
Raczej nie liczyłbym na wielki sukces...
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.10 10:32 Andrzej Lawa
- 16.09.10 10:34 Andrzej Lawa
- 16.09.10 10:35 Andrzej Lawa
- 16.09.10 10:37 Andrzej Lawa
- 16.09.10 10:36 krzysiek82
- 16.09.10 10:39 krzysiek82
- 16.09.10 10:47 krzysiek82
- 16.09.10 11:00 Maciek
- 16.09.10 11:04 krzysiek82
- 16.09.10 11:37 mleko
- 16.09.10 11:40 P_ablo
- 16.09.10 11:40 krzysiek82
- 16.09.10 11:46 krzysiek82
- 16.09.10 11:58 masti
- 16.09.10 12:02 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka