  • Data: 2010-09-15 21:52:07
    Temat: Re: Złożenie całej karoserii poza fabryką (czy realne)
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-15 10:21, krzysiek82 pisze:
    > no właśnie o to mi chodzi o ustawienie elementów w przestrzeni.
    Ponieważ SC i 126 to podobne wielkości, to powiem ci jak ja robiłem:
    - miałem zdrowy prosty 126p rozebrany do gołej budy, wolną ramę
    warsztatową, na niej przykręcona 2x płyta OSB 22mm jako podstawa, na tym
    kołki drewniane (chyba 5x5cm? może grubsze) poprzykręcane tak że
    wyglądało to jak stół z wieloma nogami, postawiony dogórynogami. Na
    górze każdego kołka był wkręcony gruby drewno-wkręt, coś chyba z M10
    12cm długi (przykręcane kluczem 13 albo 17, duże stalowe wkręty), tak by
    dało się tym regulować ostateczny punkt podparcia. Kołki drewniane od
    dołu przykręcane do osb-podstawy też na takie wkręty.

    Realnie to zrobiłem tak, że wzorcową budę ustawiłem na pierwszych
    kołkach na tej mojej ramie-podstawie, tak że przycięte kołki+wkręty
    opierały się w miejscach oparcia zawieszenia (z przodu miejsce
    przykręcenia resora do belki, z tyłu miejsca mocowania wahaczy). Gdy już
    sobie buda stała na 4 kołkach, została wypoziomowana rama, wypoziomowana
    buda (regulacją tych wkrętów), i dostawiane były kolejne kołki do
    kolejnych punktów (gniazda amortyzatorów, charakterystyczne punkty w
    podłodze, progach, mocowania skrzyni, belki itd). Miejsce dotknięcia
    śruby do budy było oznaczane markerem, by w razie powtórki dokładnie to
    ustawić tak samo. Podobnie z drewnianych elementów zrobiłem sobie
    "stojaczki" do składania blach wewnętrznych (wewnętrzne części nadkoli,
    progów itd) by utrzymać szerokość (by nie pójść z blachami / \ lub
    odwrotnie)
    Po odstawieniu oryginału na bok, przyszedł czas na skejanie blach na
    takiej wzorcowej "podłodze z bolców", tyle że ja część blach
    zastępowałem konstrukcją rurowo-kratową, mocowanie na inny silnik itd, a
    chodziło o to by zewnętrznie zamocować blachy i osprzęt z 126p z powodów
    formalnych.

    W moim przypadku dokładność wyszła "taka sobie", na drzwiach było widać
    najbardziej ;) ale mi to nie przeszkadzało. Rok roboty, drugi raz nawet
    bym tego nie zaczynał ;)

    > mam tego świadomość, napisałem do fiata czy udostępnią niezbędne dane,
    > na obecną chwile zero odzewu.
    Raczej nie liczyłbym na wielki sukces...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173