  • 21. Data: 2011-09-27 14:42:53
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-27 13:15, DoQ pisze:
> [...]
    jezdza_autami_dwa_razy_starszymi_niz_srednia.html

    > Ciekawe dlaczego nie poruszyli kwestii standardu życia w PL, szczególnie
    > na tle reszty cywilizowanej UE. Ile przeciętny Polak zarabia, a ile
    > wydaje chociażby na paliwo (tu stosunek zarobki/cena paliwa jest
    > kosmiczny), nieruchomości itp.

    Tak w ogóle to te narzekania wyglądają śmiesznie. W Niemczech w zeszłym
    roku średnia była 8,1, co wyglądało mniej więcej tak, że ponad 40%
    samochodów w Niemczech miało ponad 9 lat. Dopłaty ekologicznie średnio
    pomogły, za to kosztowały podatników od ***** i jeszcze trochę.
    Jak dorzucić Francję czy np. Holandię to wygląda to jeszcze
    ciekawiej :) Skandynawia też ma samochody nie najnowsze.
    Generalnie to nie ma się czym przejmować. Jedyne czego bym sobie
    (i innym życzył) to dokładne kontrole stanu technicznego. To by
    wyeliminowało pojazdy naprawdę niesprawne, trupy, czy np. radosną
    twórczość hidowo-zenexową.

  • 22. Data: 2011-09-27 14:43:14
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-27 14:36, szerszen pisze:

    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > w stosunku do innych krajów
    W stosunku do innych krajów, to i samochody (nowe) mamy tanie!

  • 23. Data: 2011-09-27 14:47:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-27 14:43, Wojciech Wrodarczyk pisze:

    > W stosunku do innych krajów, to i samochody (nowe) mamy tanie!

    Wolne żarty. Różnica kilku-kilkunastu procent (o ile), a kilkuset
    procent różnicy w zarobkach...

  • 24. Data: 2011-09-27 14:48:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-09-2011 14:42, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > (i innym życzył) to dokładne kontrole stanu technicznego. To by
    > wyeliminowało pojazdy naprawdę niesprawne, trupy, czy np. radosną

    Zgadza się.
    Tak czy inaczej, biorąc pod uwagę siłę nabywczą jakoś mnie nie dziwi
    dlaczego Polacy nie kupują nowych samochodów. A już w ogóle nie rozumiem
    analityków, których ten fakt odwiecznie zaskakuje.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 25. Data: 2011-09-27 14:49:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-27, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Wolne żarty. Różnica kilku-kilkunastu procent (o ile), a kilkuset
    > procent różnicy w zarobkach...

    Uwielbiam Twoje posty zaczynajace sie od "Wolne zarty"... Nie zauwazyles
    ironii w zdaniu powyzej? Czy po prostu siadles do usenetu z wojowniczym
    nastawieniem (jak zwykle)?

    --
    Artur

  • 26. Data: 2011-09-27 14:52:03
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    > Siedzę w domu w półmroku, bo żarówki 100W nie można kupić a obok kościół
    > rozświetlony milionem Watt - paranoja!

    A jaki to ma zwiazek z wiekiem samochodów w Polszcze? =:-0

    Poza tym sam sobie jestes winien, ja kupiłem przed eurozakazem ponad 100
    żarówek 100W

  • 27. Data: 2011-09-27 14:53:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-27 14:48, DoQ pisze:

> [...]
    > dlaczego Polacy nie kupują nowych samochodów. A już w ogóle nie rozumiem
    > analityków, których ten fakt odwiecznie zaskakuje.

    Eeee tam - jeszcze bardziej byli "zdziwieni" niemieccy po wprowadzeniu
    dopłat ekologicznych - zeszli z 8,2 na 8,1 :)

  • 28. Data: 2011-09-27 14:53:29
    Temat: Re: Z?omowisko europy?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-27, Przemys?aw Czaja <p...@p...fm> wrote:

    > Siedzę w domu w półmroku, bo żarówki 100W nie można kupić a obok kościół
    > rozświetlony milionem Watt - paranoja!

    http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/305506,
    niemiec-sprzedaje-tradycyjne-zarowki-jako-grzejniki.
    html

    Moze w Polsce jest ktos taki? ;-)

    --
    Artur

  • 29. Data: 2011-09-27 14:55:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Które wybierasz?

    ale co ty porównujesz, najdroższe polskie oferty, z jakimiś hiszpańskimi
    "dziurami"?
    dlaczego nie porównasz oferty domu z jakieś Piły, czy innego zapomnianego
    zakątka Polski?

    na Majorce "apartament", czyli zwykłe mieszkanie 80m2 w miejscowości
    malutkiej, żadnym tam kurorcie 200 tys. euro + podatki
    mieszkania w madrycie w okolicach tych 80-100m2 to też wydatki od 200 tys.
    euro w górę, także porównuj odpowiadające sobie oferty, a nie dowolnie
    wybrane

    kiedyś czytałem artykuł o Polsce, co w Polsce można kupić za około milion
    złotych i rozpiętość była od 100 metrowego mieszkania na kabatach w nowym
    budownictwie, po nowo wybudowany dom, gdzieś w jakiejś dziurze, ale ten dom
    miał 500 metrów, wykończony i do tego kilka tysięcy metrów ziemi

  • 30. Data: 2011-09-27 14:57:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-09-2011 14:53, Artur Maśląg pisze:

    > Eeee tam - jeszcze bardziej byli "zdziwieni" niemieccy po wprowadzeniu
    > dopłat ekologicznych - zeszli z 8,2 na 8,1 :)

    Bo to jest IMHO totalna głupota.
    Mam odłożone 15kPLN, samochód rodzinny kosztuje 55k - do tych 15k
    dostanę eko-dopłatę w wysokości 3k i co ja sobie za to kupię? Waciki? :)
    Kasa w błoto.

    Pozdrawiam
    Paweł