  • 221. Data: 2011-09-28 14:25:16
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2011, Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "kamil"

    [...pętla...]

    > Jako profesjonalny fotograf

    ...to nie do mnie, ale spróbuję ;)

    > możesz mi podpowiedzieć jaką mam sobie ustawić
    > przesłonę w oczach? No i jasnośc rogówki też by mi się przydała ;-)

    Dać na początek tyle samo watów, co żarówka która dawała odczucie
    "mocno jasno". I spróbować użyć 6500K (tak, te białe :>)
    Lumenów będzie kilka razy więcej :>, luksów też.
    Napisz jak się podobało ;)

    > - próbowałeś kiedyś czytać przy świeczkach? Zauważasz różnicę?

    Pic w tym, że przy słabym oświetleniu większość ludzi akceptuje
    widmo przesunięte w czerwień. Ja np. nie mogę zrozumieć jak
    komuś może się podobać oświetlenie oparte o małe halogenki:
    światła tyle co nic, a "podoba się" (nie mi).

    pzdr, Gotfryd

  • 222. Data: 2011-09-28 14:27:27
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Nie sądzę. Gdyby tak było to Korwin przeszedłby chociaż przez próg, a tak
    > widać większość ma gdzieś jego teorie w temacie wolności.

    Gdyby miał dostęp do mediów to pewnie by przeszedł i to bez problemu.

    > Przy 40km/h kask mi zaszkodzi, serio?

    A ktoś ci broni chodzić w kasku 24h/24h? Serio? Przecież możesz chodzić,
    jeździć, spać. Jak Stig...
    Pasy też możesz zapinać. Nawet musisz....

    http://www.youtube.com/watch?v=VxpoCafFQOA
    To Korwin we Wrocku. Można go lubić albo i nie. Ale rację w bardzo wielu
    przypadkach po prostu ma.
    Oczywiście jesli wolisz Sir Donalda lub jedynego już z Braci Mniejszych -
    tez mozesz na nich głosować. Jeden przez drugiego przepieknie powiedza ci co
    dla ciebie jest lepsze. I pamietaj - nikt nie da ci tyle, ile oni ci
    obiecają.

  • 223. Data: 2011-09-28 14:27:41
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 13:24, Tomek wrote:

    > To się nazywa kompensacja ryzyka. Poziom akceptowalnego ryzyka jest
    > mniej więcej stały, ale dzięki lepszym rozwiązaniom technicznym
    > (zmniejszają ryzyko) można np. jechać szybciej (większe ryzyko).

    Nie, to się nazywa dyskutowanie z konkretnymi i jasnymi liczbami.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 224. Data: 2011-09-28 14:29:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2011, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    [...]
    > Chociażby na "ekologiczne" samochody elektryczne czy "ekologiczne"
    > ogrzewanie elektryczne.

    W kwestii formalnej: dla dopłat do modyfikacji ogrzewania
    ogrzewanie elektryczne zostało dawno już wywalone z kategorii
    "ekologicznych".
    Ktoś się puknął w głowę i doszedł do tego, że ten prąd gdzieś
    trzeba wytworzyć i "ekologiczność" w tym konktekście jest
    mocno lokalna (znaczy zadymienie przenosi się w inne miejsce).
    O ile się nie mylę, wróciły za to kotły węglowe (jak ktoś ma
    bliższe dane to poproszę, piszę "z głowy czyli z niczego").

    pzdr, Gotfryd

  • 225. Data: 2011-09-28 14:30:13
    Temat: Re: Z?omowisko europy?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/09/2011 13:06, CeSaR wrote:

    > Tobie chodzi o g?osowanie na tego, kto _ma_ wygraae czy na tego, o którym
    > my?lisz ze powinien wygraae?

    Ja myślę, że na świecie powinien panować pokój, radość i dobrobyt.
    Równie realne i równie niewarte poświęcania czasu i energii.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 226. Data: 2011-09-28 14:30:24
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Sep 2011 12:51:43 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    >Nie uważam, dlatego kraj wygląda tak, a nie inaczej.
    >
    >Robotnika w to nie mieszaj, bo ktoś od niego sporo mądrzejszy zasadził
    >kopa w dupę, aż przez płot przeleciał.

    OK, kto zatem powinien rządzić? Jakie kwalifikacje musi mieć, abyś
    uznał, że można go poprzeć? Naprawdę jestem ciekaw, jakie kryterium
    przyjmujesz.

    >A potrafisz wyjaśnić, dlaczego akurat ci konkretni kanddaci mieli by dla
    >odmiany dotrzymać obietnic przedwyborczych? Szczególnie, że większość z
    >nich woła "Zmniejszymy aparat państwowy!", a zapytani "jak?" odpowiadają
    >"coś się wymysli jak już wygramy".

    To prawda: nie mam tej pewności.
    Ale za to mam pewność, że nikt z Bandy Czworga tego nie zrobi. Dowodem
    tego jest fakt, że nie zrobił, gdy mógł.
    To wystarczy, by nie rozważać głosowania na nich. Co więc pozostaje?
    Dla mnie UPR i KNP.

    A tu jest przykład jednego z UPR-owców w działaniu:

    http://www.kapitalizm.org/?action=show_article&art_i
    d=6721
    http://uprnowysacz.blog.onet.pl/Wywiad,2,ID415184312
    ,n
    http://korwin-mikke.pl/polska/zobacz/prawicowi_kandy
    daci_we_wladzach_samorzadowych/33368

    "/.../ 5 sal gimnastycznych, szósta po przetargu, 100 km dróg
    asfaltowych i betonowych, prawie 100 km wodociągów, pozyskanych
    milionów zewnętrznych funduszy i wielu innych drobniejszych
    inwestycji, które trudno byłoby mi wymienić. Moim zdaniem za
    największy sukces uznać trzeba, że wszystko to zostało zrobione bez
    złotówki kredytu, a zarazem ponad 50% oddłużeniem Gminy: z 16 na
    7,5mln zł. W obecnej sytuacji kryzysu finansowego i narastającego w
    zastraszającym tempie długu publicznego Polski, uważam tę kwestię za
    niewątpliwy sukces. "

    "/.../ w 2010 roku jako jedyny chyba samorząd w Polsce nie
    podnieśliśmy podatków lokalnych, a mimo to budżet jest większy niż w
    2009 roku."
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 227. Data: 2011-09-28 14:30:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-09-2011 14:27, CeSaR pisze:

    > Oczywi?cie jesli wolisz Sir Donalda lub jedynego ju? z Braci Mniejszych -
    > tez mozesz na nich g?osowa?. Jeden przez drugiego przepieknie powiedza ci co
    > dla ciebie jest lepsze. I pamietaj - nikt nie da ci tyle, ile oni ci
    > obiecaj?.

    Czyli Korwin nic nie obiecuje? Skoro nie obiecuje, to po co pcha się do
    rządzenia?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 228. Data: 2011-09-28 14:33:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Nie dotrze. Powiedz Norwegowi czy Niemcowi "użyj oszczędną żarówkę",
    > ucieszy się z dołożenia kolejnej cegiełki do czystego środowiska.

    No bo tak mu wpoili :-)

    > Powiedz to polakowi, a nazwie cię idiotą i pojedzie swoim 15-letnim
    > trupem 500 metrów do sklepu biadoląć po drodze na korki, lobby cyklistów
    > i cały ten głupi świat, który uwziął się na biednego Kowalskiego.

    Ale czemu nie rozumiesz jednej rzeczy? Edukcje popieram ale nie zakazy.
    Moze akurat chce miec w jednym miejscu w domu zwykla zarowke a tam gdzie
    sie oplaca i jest sensowne - energooszczedne. Nikt mi nic nie zabrania i
    jestem zadowolony.

    Czemu mam placic kilkadziesiat tysiecy za nowy samochod co 5 lat jak mam
    15 letni (nie jest trupem) ktory jest mi potrzebny ale uzywam go
    sporadycznie i nie potrzebuje nowszego?

    --
    Artur

  • 229. Data: 2011-09-28 14:33:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2011, kamil wrote:

    > Znaczy się jeśli milion domów zamiast 500w na oświetlenie zużyje 100, to
    > potrzeba... sam sobie policz o ile mniej potrzeba, będziesz mieć zajęcie.

    Mnie zawsze intryguje skąd ta wersja: bo opisy na opakowaniach
    w żaden sposób nie pokrywają się z odbiorem tych wyprodukowanych
    luksów i oglądanych lumenów.
    1:2 faktycznie daje (IMVHO) całkiem dobry efekt (znaczy jest wyraźnie
    jaśniej i nie wadzi inne widmo).
    Naprawdę dajesz 1:5 tej mocy którą *rzeczywiście miałeś* na żarówkach?

    pzdr, Gotfryd

  • 230. Data: 2011-09-28 14:36:31
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 28 Sep 2011 13:45:12 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >PKS, PKP i okazało się, że ludzie by się dostać do pracy itd. musieli
    >kupić samochody (jak najtańsze) ponieważ prywatni przedsiębiorcy
    >uruchomili przewozy tylko tam, gdzie im się to opłacało.

    ... czyli tam, gdzie była taka potrzeba.
    Ja nie widzę potrzeby uruchamiania gęstej komunikacji do każdego
    miejsca w Polsce, skoro to się nie opłaca.

    Ignorowanie rachunku ekonomicznego powoduje marnotrawienie pieniędzy.

    Ja uważam, że to gorsze niż (często rzekome) zabieranie szans
    komukolwiek.
    Ty oczywiście możesz sądzić inaczej.

    Trzeba pamiętać, że nieopłacalna kolej czy połączenie PKS do A (to
    widać) oznacza, że człowiek w B musi więcej oddać w podatkach (tego
    nie widać).
    http://coin.wne.uw.edu.pl/lhardt/BastiatCoWidac.pdf

    --
    pozdrawiam,