  • Data: 2011-09-28 17:50:54
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > ... czyli tam, gdzie była taka potrzeba.

    Nieprawda. Tam, gdzie im się opłacało. To zasadnicza różnica.

    > Ja nie widzę potrzeby uruchamiania gęstej komunikacji do każdego
    > miejsca w Polsce, skoro to się nie opłaca.

    Nie pisałem o gęstej, a co do opłacalności to zdaje się myślisz
    tylko o opłacalności przewozów z punktu widzenia przewoźnika
    opłacanego tylko przez pasażerów.

    > Ignorowanie rachunku ekonomicznego powoduje marnotrawienie pieniędzy.

    Nigdzie nie pisałem o ignorowaniu rachunku ekonomicznego, za to
    ignorowanie potrzeb społecznych oraz ich kosztów jest zwyczajnie
    mało rozsądne na dłuższą metę. Dodatkowo uzupełnię, że kosztami
    procesu transformacji państwa nie można obciążać tylko części
    ludzi, którzy de facto nie są niczemu winni.

    > Ja uważam, że to gorsze niż (często rzekome) zabieranie szans
    > komukolwiek.

    Znaczy co jest gorsze? Twoje wyimaginowane ignorowanie rachunku
    ekonomicznego? To co powiesz na stołeczny ZTM, w którego budżecie
    wpływy z biletów to grubo poniżej 40%, a jednak jeździ i stricte
    rzecz biorąc na siebie nie zarabia.

    > Ty oczywiście możesz sądzić inaczej.

    Znaczy co inaczej?

    > Trzeba pamiętać, że nieopłacalna kolej czy połączenie PKS do A (to
    > widać) oznacza, że człowiek w B musi więcej oddać w podatkach (tego
    > nie widać).
    > http://coin.wne.uw.edu.pl/lhardt/BastiatCoWidac.pdf

    ROTFL - jakże się cieszę, że dałeś link do tego materiału :) Mam
    wrażenie, że przejrzałeś to dość pobieżnie i nie zauważasz wielu
    rzeczy, o czym w zasadzie tam była mowa.