  • 81. Data: 2014-11-25 14:26:29
    Temat: Re: Zlecę drobny projekt
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Tuesday, November 25, 2014, 2:02:41 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale sekretarz PKW mówił, ze aby stworzyć taki program to trzeba mieć
    > dobrej klasy informatyków, a przy pensjach które oni oferują to takich
    > się nie da ściągnąć. Czyli przy okazji podsumował tych w tej chwili
    > zatrudnionych, że są do niczego :)

    Ten system był robiony przez zewnętrzną firmę a nie przez informatyków
    PKW. Tzw. Kalkulator był robiony przez źle opłaconą, 23-letnią
    studentkę:
    http://www.mowimyjak.pl/newsy/fakty/agnieszka-wasiak
    -bassa-i-program-dla-pkw-kim-jest-autorka-systemu-ka
    lkulator1,22_75549.html

    PKW i KBW mają potężny budżet, w ramach którego bez problemu dałoby
    się wygospodarować środki na stworzenie WŁASNEGO zespołu programistów
    KONTRAKTOWYCH a nie etatowych, do wykonania zadania. Ale do tego
    potrzeba jaj.
    Nadmierna ostrożność PKW i KBW skierowała działanie w stronę
    outsourcingu i przetargu. To miało być wygodne i bezpieczne dla tych
    instytucji i gdyby nie skala porażki, to zapewne, po raz kolejny, by
    im się upiekło. Tym razem jednak dupochron nie zadziałał - było za
    mało czasu na stworzenie czegokolwiek sensownego i przetestowanie
    tego.

    Albo inaczej - czasu by starczyło, gdyby zebrać zespół czołowych
    programistów, którzy potrafią pisać działające oprogramowanie szybko.
    Ale tacy programiści z Polski już wyjechali :( Na dokładkę ich
    oczekiwania nijak nie wpisują się w wyobraźnię leśnych dziadków na
    temat tego, ile trzeba zapłacić LUDZIOM za ich pracę. Wolą zapłacić
    miliony w przetargu niż znacznie mniej silnej grupie na kontrakcie
    bezpośrednim.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 82. Data: 2014-11-25 14:29:49
    Temat: Re: Zlec? drobny projekt
    Od: Mario <m...@...pl>

    > to wszystko można streścić jednym stwierdzeniem:
    > "znaczy w eu wszystko jest poustawiane"... to o tych cenach nie mających
    > związku z rzeczywistością... mnie to ciekawi jak przepływają cenniki -
    > czyżby tu pojawiał się nowy wątek po/eu... tak zwani kolesie, co
    > wieczorkiem w pubie przy piwku ustawiają co tylko można ustawić?
    >
    > wszystko to bardzo ciekawe, więc założyłem o tym stronkę jakby Ktoś
    > chciał się przyłączyć...

    Pewnie możesz liczyć na Pawła z Siedlec i na Identyfikatora2004xxx

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 83. Data: 2014-11-25 14:33:15
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    amen, przyj ku zjednoczeniu...

  • 84. Data: 2014-11-25 14:45:47
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Ten system był robiony przez zewnętrzną firmę a nie przez informatyków

    Ale on tłumaczył właśnie dlaczego nie mogą zrobić sami. A ci informatycy
    których mają powinni przynajmniej wystarczyć do oceny tego co miało być
    robione prze tę łódzką firmę krzak..

> [...]
    > im się upiekło. Tym razem jednak dupochron nie zadziałał - było za
    > mało czasu na stworzenie czegokolwiek sensownego i przetestowanie

    NIK bada tę sprawę. Wyniki badań mają dać wytyczne do następnych tego
    typu programów. Wyniki będą w lutym/marcu, a w maju będą następne
    wybory. Czyli pod koniec marca można rozpisać przetarg na
    oprogramowanie uwzględniający opinie NIK :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 85. Data: 2014-11-25 15:13:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Tuesday, November 25, 2014, 2:45:47 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > wybory. Czyli pod koniec marca można rozpisać przetarg na
    > oprogramowanie uwzględniający opinie NIK :)

    Wybory prezydenckie można na palcach policzyć.

    W ogóle wszystkie wybory liczyło się ręcznie i wyniki były w rozsądnym
    czasie. Teraz brakło szybkiej i zdecydowanej decyzji o porzuceniu
    badziewia i przejściu na normalne liczenie i stąd burdel. Po dwóch
    dobach szarpaniny ludzie w komisjach byli tak wymęczeni, że musieli
    popełniać błędy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2014-11-25 17:17:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:4069065607$20141125151310@squadack.com...

> [...]
    > badziewia i przejściu na normalne liczenie i stąd burdel. Po dwóch
    > dobach szarpaniny ludzie w komisjach byli tak wymęczeni, że musieli

    Może się tu wykażę totalną ignorancją ale ja w ogóle nie wiem do czego jest
    im ten program.
    Gdyby urny to były skanery od razu analizujące gdzie postawiono krzyżyk (i
    czy tylko jeden) to było by to jakieś zadanie do zrobienia i zamiast prognoz
    mielibyśmy w kilka minut po zamknięciu lokali wyniki.

    Ale same kartki to oni i tak ręcznie przecież zliczają (chyba, że kompletnie
    czegoś nie wiem).
    Wyniki z jednej komisji daje się więc chyba zmieścić na odpowiednio
    przemyślanej jednej stronie arkusza kalkulacyjnego.
    Dlaczego nie mogą tego wypełnić, podpisać cyfrowo i wysłać zwykłym mailem
    (uniknęli by ataku DDS wszystkich komisji na serwer wyborczy).
    Jakoś w okręgach trzeba by posumować po ileś takich arkuszy. Odpowiednio
    przygotowana pierwsza strona arkusza i ^C ^V (aby się nazywało, że ręcznie a
    nie że program potrzebny) przysłanych plików na kolejne strony i na
    pierwszej powinno być wszystko co jest potrzebne.
    Te pierwsze strony wysyłane do centrali gdzie podobna operacja ^C ^V
    zakończyła by zadanie.

    Czego nie wiem ?
    P.G.

  • 87. Data: 2014-11-25 18:13:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Gdyby urny to były skanery od razu analizujące gdzie postawiono krzyżyk
    > (i czy tylko jeden) to było by to jakieś zadanie do zrobienia i zamiast
    > prognoz mielibyśmy w kilka minut po zamknięciu lokali wyniki.

    A jak byś wówczas chciał fałszować głosy? Teraz wystarczy dostawić
    krzyżyk w pierwszej wolnej kratce i "drodzy państwo, głos nieważny".

    > Dlaczego nie mogą tego wypełnić, podpisać cyfrowo i wysłać zwykłym
    > mailem (uniknęli by ataku DDS wszystkich komisji na serwer wyborczy).

    I taką propozycję usłyszałem dziś w radio. Posadzić facia przed
    komputerem, niech odczytuje wyniki z maili i wpisuje do Excela.
    Dla pewności trzech faciów, w różnych miastach i obserwowanych
    przez delegatów wszystkich komitetów wyborczych. Za 1/3 z 429
    tysięcy mogę się na dwa dni poświęcić i sam liczyć. :-)

    > Czego nie wiem ?

    Miało być nowocześnie. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 88. Data: 2014-11-25 18:15:55
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2014-11-24 09:20, Marek wrote:

    > To jest najgorsze q.estwo jakie może być w programowaniu, wypieprzajacy
    > się program bez informacji z jakiego powodu. Za taki numer u mnie
    > pracownik ma taką zjebkę, że słychać na 2 piętra, a jeśli mu się to
    > powtarza - kop w dupę.

    To jako PM w MS lub Apple bys dlugo miejsca nie zagrzal :-). Kierunek
    jaki nadaja jest taki aby nie "stresowac" uzytkownika niezrozumialym (bo
    w domysle programy maja byc dla analfabetow) komunikatem.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 89. Data: 2014-11-25 18:38:35
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2014-11-24 19:28, sundayman wrote:

    > ale zdajesz sobie sprawę, że się kompromitujesz publicznie ?

    Nie, AL ma racje, Piotrze (jak mniemam). Bo Ty dostosujesz sie
    do budzetu i zrobisz oferte za 49 999, korzystajac z tego ze
    masz jakistam monopol na rynku lodzkim, czy tez branzowym.
    W czystym kapitalizmie pojawilo by sie z 5 firm ktore by
    zarpoponowaly rozne rozwiazania od 5 do 100k PLN i klient
    moglby sobie wybrac najbardziej odpowiednie. I PRZEWAZNIE
    tak do dziala. W firme jak 30% ofert jest potem realizowa do jest
    bardzo dobrze. Jesli u Ciebie jest to 100% to docen jak
    niskie masz koszty dzialu sprzedazy. (o ile wogole go masz).

    Pozdrawiam

    Marek

  • 90. Data: 2014-11-25 18:44:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, November 25, 2014, 6:13:49 PM, you wrote:

> [...]
    > Dla pewności trzech faciów, w różnych miastach i obserwowanych
    > przez delegatów wszystkich komitetów wyborczych.

    Nie zdajesz sobie sprawy ze skali :(

    > Za 1/3 z 429 tysięcy mogę się na dwa dni poświęcić i sam liczyć. :-)

    429 tysięcy miał kosztować program. Wybory kosztują 500 razy więcej.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan