  • 11. Data: 2012-11-01 23:06:25
    Temat: Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Radio (mic in) z funkcją VOX
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "fReLuZ" <f...@i...com.pl>

    >A wiec chciałem podłączyć wyjście LINE OUT z laptopa do wejścia
    >mikrofonowego w sprzęcie krótkofalarskim z funkcja VOX - tak aby przy
    >puszczeniu czegoś z komputera sprzęt krótkofalarski przełączył się w tryb
    >nadawania.

    A mnie interesuje zestaw cb+radio(odtwarzacz) w którym radio będzie
    przełączało się na cb kiedy potrzeba. Jakie radio da się przełączać i
    jakie/czy jakieś cb potrafi wystawiać taki sygnał ?

  • 12. Data: 2012-11-02 01:06:00
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-01 23:06, John Kołalsky pisze:

    > A mnie interesuje zestaw cb+radio(odtwarzacz) w którym radio będzie
    > przełączało się na cb kiedy potrzeba. Jakie radio da się przełączać i
    > jakie/czy jakieś cb potrafi wystawiać taki sygnał ?
    Praktycznie każde współczesne radio samochodowe, wszystkie mają wejście
    TEL-MUTE - do zestawów głośnomówiących itp. Po podaniu tam napięcia -
    radio wycisza się. A niektóre mają wejścia "phone" właśnie do sygnału z
    telefonu głośnomówiącego, by "gadało na głośnikach" (np ja mam tak w
    Oplowskim fabrycznym radiu CDC40, tak samo mają inne z tej serii).
    Drugą sprawą jest wystawianie sygnału przez CB o obecności sygnału - da
    się to zrobić z sygnału Squelcha, w niektórych radiach wręcz banalnie -
    np Lafayette Zeus itp ma diodkę Rx/Tx, gdzie zielony Rx świeci się tylko
    gdy radio odbiera coś (squelch odblokowany), - wystarczyłoby się zapiąć
    do niej z kawałkiem transoptora...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2012-11-09 05:28:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org>

    > Praktycznie każde współczesne radio samochodowe, wszystkie mają wejście
    > TEL-MUTE - do zestawów głośnomówiących itp.

    Więc ... ja właśnie mam takie radio bez wejścia i wydaje mi się, że ... nie
    jestem sam. Ale ok, radio mogę zmienić, wiem mniej więcej czego szukać.

> [...]
    > Lafayette Zeus itp ma diodkę Rx/Tx, gdzie zielony Rx świeci się tylko gdy
    > radio odbiera coś (squelch odblokowany), - wystarczyłoby się zapiąć do

    A nie ma jakiegoś CB z TEL-MUTE tudzież innym wyjściem umożliwiającym
    bezpośrednie sterowanie wyciszaniem ?

  • 14. Data: 2012-11-09 12:11:43
    Od: "netfront" <n...@p...onet.pl>

    > A nie ma jakiegoś CB z TEL-MUTE tudzież innym wyjściem umożliwiającym
    > bezpośrednie sterowanie wyciszaniem ?

    Witam.
    Tak czytam ten wątek i czekam co z tego wyjdzie.
    A swoją drogą to czy zastanowiłeś się nad praktycznym efektem takiego
    rozwiązania?
    Niestety Cb nie jest ideałem i nie ma w praktyce takiej sytuacji, że albo
    słuchasz nadawcy albo radio się wycisza. A już napewno w mobilu. W praktyce
    radio trzeszczy, włączają sie odlegli (słabo zrozumiali) nadawcy, szumy etc.
    Trochę taki efekt eliminuje ASQ, ale tylko odrobinę. Jestem przekonany, że
    wynikiem zastosowania takiego rozwiązania byłaby kilkuminutowa kakofonia
    (cb, radio, cb, radio, cb, ...), po kórej wyłączysz to na stałe. Rwanie
    odsłuchiwanej transmisji spowodowane opóźnieniem w przełączeniu pomijam.
    Tak więc zastanów się czy gra warta świeczki.
    Co do braku wyjścia tel-mute w radiu - sterowanym np. zestawem
    głośnomówiącym - urządzenia takie (wiązki) można nabyć bez problemu.
    Tylko cały czas zastanawiam się po co?
    Pozdrawiam - JK