  • 1. Data: 2010-04-19 18:21:22
    Temat: Źle wkręcone śruby mocujące koło....
    Od: ninja <n...@n...pl>

    Witam, zmieniałem opony na letnie i okazało się że mam źle wkręcone dwie śruby,
    wkręcono pod skosem na siłę, i teraz nie można tych dwóch dobrze wkręcić. Auto
    to polonez. Co można zrobić? Czy można przegwintować na większe śruby? Czy
    ewentualnie wymienić tą część gdzie się mocuje koło? - Jak się ona nazywa?

  • 2. Data: 2010-04-19 18:37:16
    Temat: Re: Źle wkręcone śruby mocujące koło....
    Od: "MK" <c...@g...com>

    Użytkownik "ninja" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wkręcić. Auto to polonez. Co można zrobić? Czy można przegwintować na
    > większe śruby? Czy ewentualnie wymienić tą część gdzie się mocuje koło? -

    Jechać do warsztatu i porządnie op#$%^. W polonezie z tego co pamietam
    przykręca się do piasty... ale niech mnie ktoś poprawi. Nie ryzykowałbym
    przegwintowaniem ...

  • 3. Data: 2010-04-19 20:01:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    ninja pisze:
    > Witam, zmieniałem opony na letnie i okazało się że mam źle wkręcone dwie
    > śruby, wkręcono pod skosem na siłę, i teraz nie można tych dwóch dobrze
    > wkręcić. Auto to polonez. Co można zrobić?

    Żeby to było zrobione dobrze to wymień piastę - to nie będzie jakiś
    wielki koszt.

    Jeżeli koniecznie chcesz to reanimować, to ja bym zrezygnował ze śrub na
    rzecz nakrętek i raz dobrze wkręconych i obspawanych od tyłu szpilek,
    jeżeli zostało tam jeszcze wystarczająco dużo gwintu.

    > Czy ewentualnie wymienić tą część gdzie się mocuje koło?
    > - Jak się ona nazywa?

    Piasta koła.
    Tu masz zdjęcia, tyle że to chyba do jakiś starych poldków:
    http://www.allegro.pl/item1007110114_piasta_kola_pol
    onez_fiat_125p_i_lucas.html

  • 4. Data: 2010-04-19 20:06:46
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

> [...]
    > wkręcić. Auto to polonez. Co można zrobić? Czy można przegwintować na
    > większe śruby? Czy ewentualnie wymienić tą część gdzie się mocuje koło? -

    Z przodu czy z tyłu? Z przodu to jeszcze stosunkowo tanio można zmienić
    piaste (używaną), z tyłu robota grubsza bo półośka z mostu......

    http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/polos-napedow
    a-polonez-caro-lodz_665010.html
    http://www.motoallegro.pl/item966477427_polos_napedo
    wa_polonez_lucas_truck_fiat_125p.html -
    trzeba wybrać właściwą

    pozdrawiam

    pitpull

  • 5. Data: 2010-04-19 21:32:33
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Piasta koła.
    > Tu masz zdjęcia, tyle że to chyba do jakiś starych poldków:

    szpilki wystarczy wcisnac, nie wiem jaka poldek ma srednice srob, ale
    nie wiecej niz 12. wiec rozwiercic na 13 i szpilki kupic M12 z radelkiem
    13 (ew. 14)
    Takie o: http://www.allegro.pl/item994110430.html

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 6. Data: 2010-04-19 21:49:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    ninja wrote:

> [...]
    > wkręcić. Auto to polonez. Co można zrobić? Czy można przegwintować na
    > większe śruby? Czy ewentualnie wymienić tą część gdzie się mocuje koło?

    Chyba najtaniej będzie kupić nowego poldona bez tego defektu. ;)

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-04-20 10:16:09
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Chyba najtaniej będzie kupić nowego poldona bez tego defektu. ;)

    Za to z wieloma innymi :-)