    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    Date: Wed, 12 Sep 2018 08:39:18 +0200

    > Z tego co ja słyszałem, to wiedza o możliwości czyszczenia jest powszechna,
    > jednak ma kiepskie opinie.
    > A tak jest dlatego że problemem nie jest filtr sam w sobie, a zły stan
    > techniczny silnika który pluje olejem, dymi i zapcha w tym stanie każdy
    > filtr cząstek stałych bardzo szybko.

    Widzisz, nie zawsze tak jest.
    Przez chyba pół roku jeździłem z uszkodzoną sondą, o czym sterownik nie
    informował. Zorientowałem się, gdy spalanie zaczęło rosnąć, a parametry
    samochodu spadać. ASO (na gwarancji) wymieniło sondę, ale nie zmieniło
    to już parametrów samochodu. Kopanie się z nimi (w sensie ASO) jest
    bezcelowe, gdyż w/g nich jest dobrze, a to że pali do 3 litrów więcej i
    przyspiesza nie w 6.6 a w 9.5 to przecież moje fanaberie. Pamiętam, że
    przy 140 jak się klepnęło w podłogę, to wózek rwał do przodu, teraz bez
    problemu fokus 2.0 TDCI mi ucieka nawet nie specjalnie się starając,
    więc to nie moje przyzwyczajenie do samochodu, tylko faktycznie
    parametry spadły.

    Jak to się ma do DPF? Ano tak, że został zabity przez źle sterowany
    silnik i to za zgodą producenta. Tak przynajmniej ja to widzę.

    Miłego.
    Irek.N.