  • 21. Data: 2012-10-22 22:51:25
    Temat: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

    > Nie wolno ustawiać świateł podczas przeglądu można tylko sprawdzać i jak
    > są źle ustawione to nie przechodzi badania to teoria, a praktyka wszyscy
    > ustawiają ale oficjalnie do tego się nie można przyznać.

    Chcesz mi powiedzieć, że jak podjadę ustawić światła to nie dostanę
    paragonu za wykonaną usługę?

    Jak sprawdzają światła, jeśli nie mają do tego specjalnego
    pomieszczenia? Tym śmiesznym wózkiem, którym podjeżdżają pod samochód
    świateł nie sprawdzą czy prawidłowo świecą.. Zobaczą tylko światłocień i
    ustawienie góra/dół, to wszystko. Ale mamy jeszcze jedno pokrętło,
    lewo-prawo i tu się zaczynają schody...

    > A branie pieniędzy dodatkowych za ustawianie przy przeglądzie to
    > kręcenie bata na własną dupę dla diagnosty.

    Ale ja nie wspominałem nic o przeglądzie.

  • 22. Data: 2012-10-22 22:55:25
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-10-22 20:31, qnick pisze:

    > Zdziwiłbyś się jakbyś zobaczył nowy świecący wahacz prosto ze sklepu
    > wybity gorzej niż ten stary :)

    Wahacz ze sklepu wybity? Rotfl.

    > Teraz jest to dobre pytanie bo nie jest to zdefiniowane. W starym
    > dzienniku wyciek był zdefiniowany tak że jak spadały krople na ziemię to
    > był wyciek a jak nie spadały to zapocenie

    Czyli jak komuś poci się silnik, to summarum przez noc może nakapać
    całkiem sporą kałużę oleju...

  • 23. Data: 2012-10-23 09:20:53
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:
    (...)
    > Nie wolno ustawiać świateł podczas przeglądu można tylko sprawdzać i jak
    > są źle ustawione to nie przechodzi badania to teoria, a praktyka wszyscy
    > ustawiają ale oficjalnie do tego się nie można przyznać.

    LOL - nie wolno ale robią, robią ale się nie przyznają. Gdzie znalazłeś
    taki zakaz i co grozi za jego złamanie?

    > A branie pieniędzy dodatkowych za ustawianie przy przeglądzie to
    > kręcenie bata na własną dupę dla diagnosty.

    LOL^2 - sugerujesz, że za usługę (której podobno wykonywać nie wolno)
    nie wolno też brać pieniędzy?

  • 24. Data: 2012-10-23 17:11:22
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-22 22:51, Filip pisze:
    > W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

    > Chcesz mi powiedzieć, że jak podjadę ustawić światła to nie dostanę
    > paragonu za wykonaną usługę?

    Jeśli będzie to poza przeglądem to oczywiście dostaniesz.

> [...]
    > świateł nie sprawdzą czy prawidłowo świecą.. Zobaczą tylko światłocień i
    > ustawienie góra/dół, to wszystko. Ale mamy jeszcze jedno pokrętło,

    Tak właśnie tym śmiesznym wózkiem, zobaczysz ustawienie góra/dół oraz
    prawo/lewo a jeszcze dodatkowo możesz pomierzyć światłość świateł
    drogowych.

    > Ale ja nie wspominałem nic o przeglądzie.

    Poza przeglądem ok. można

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 25. Data: 2012-10-23 17:17:15
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-23 09:20, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-10-22 20:24, qnick pisze:

    > LOL - nie wolno ale robią, robią ale się nie przyznają. Gdzie znalazłeś
    > taki zakaz i co grozi za jego złamanie?

    Proponuję zapoznać się z Dz.U z 2012 r. nr 0 poz 996 załącznik 1 pkt.
    4.1.2. a potem zabierać głos.

    > LOL^2 - sugerujesz, że za usługę (której podobno wykonywać nie wolno)
    > nie wolno też brać pieniędzy?

    Podczas badania okresowego pojazdu nie wolno, bo nie wolno regulować
    świateł masz sprawdzić tylko ustawienie i nic więcej.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 26. Data: 2012-10-23 17:22:43
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-22 22:55, Filip pisze:
    > W dniu 2012-10-22 20:31, qnick pisze:

    > Wahacz ze sklepu wybity? Rotfl.

    No i się zdziwiłeś, a ja widziałem to na własne oczy. Audi A4 wahacz
    nówka sztuka świecący a wybity na sworzniu tak że hej.

    > Czyli jak komuś poci się silnik, to summarum przez noc może nakapać
    > całkiem sporą kałużę oleju...

    Jak się poci to nic nie cieknie na ulice bo jak cieknie to już jest wyciek.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 27. Data: 2012-10-23 17:56:31
    Od: <9...@9...175631.invalid> (Tom N)

    qnick w

    > Proponuję zapoznać się z Dz.U z 2012 r. nr 0 poz 996 załącznik 1 pkt.
    > 4.1.2. a potem zabierać głos.

    Tam stoi, że powyżej iluś centymetrów, i usterka drobna.

    > Podczas badania okresowego pojazdu nie wolno, bo nie wolno regulować
    > świateł masz sprawdzić tylko ustawienie i nic więcej.

    Podasz ten przepis, który zabrania ustawić światła podczas przeglądu i
    zgodnie z cennikiem ministra pobrać 14 PLN, albo i nie pobrać, bo w
    centymetrach było w dopuszczalnych odchyleniach czy będziesz trolował?

    --
    'Tom N'

  • 28. Data: 2012-10-23 18:24:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-23 17:17, qnick pisze:

    > Proponuję zapoznać się z Dz.U z 2012 r. nr 0 poz 996 załącznik 1 pkt.
    > 4.1.2. a potem zabierać głos.

    Zapoznałem się, stąd pytanie. Tam nie ma żadnego zakazu.

    > Podczas badania okresowego pojazdu nie wolno, bo nie wolno regulować
    > świateł masz sprawdzić tylko ustawienie i nic więcej.

    Chętnie się zapoznam z tym przepisem, który zabrania ustawiania
    świateł przy okazji przeglądu - czy to za darmo z dobrej woli
    diagnosty, czy też za stosowną opłatą.

  • 29. Data: 2012-10-23 19:13:58
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-23 17:56, (Tom N) pisze:
    > qnick w

    > Tam stoi, że powyżej iluś centymetrów, i usterka drobna.

    Tam stoi :

    Pomiar ustawienia na ławie pomiarowej za pomocą przyrządów do kontroli
    ustawienia świateł.

    Pomiar, a nie pomiar i regulacja, i nie usterka drobna tylko istotna
    skutkująca negatywnym wynikiem badania

    Dla porównania zobacz punkt 5.2.3. Tam jest pomiar i regulacja i to
    można wyregulować i tylko to podczas badania okresowego.

    > Podasz ten przepis, który zabrania ustawić światła podczas przeglądu i
    > zgodnie z cennikiem ministra pobrać 14 PLN, albo i nie pobrać, bo w
    > centymetrach było w dopuszczalnych odchyleniach czy będziesz trolował?

    Przepis masz powyżej, a 14 zł to jest ponowne sprawdzenie usterek po
    negatywnym wyniku badania

    Proponuję dobrze poczytać zanim się zabierze głos

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !

  • 30. Data: 2012-10-23 19:15:52
    Od: qnick <a...@p...eu.pl>

    W dniu 2012-10-23 18:24, Artur Maśląg pisze:

    > Zapoznałem się, stąd pytanie. Tam nie ma żadnego zakazu.

    Jest, skoro nie umiesz czytać to nie moja wina.

    > Chętnie się zapoznam z tym przepisem, który zabrania ustawiania
    > świateł przy okazji przeglądu - czy to za darmo z dobrej woli
    > diagnosty, czy też za stosowną opłatą.

    Już podałem.

    --
    Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !