  • 11. Data: 2011-07-25 15:40:40
    Temat: Re: Zjeżdżanie na pobocze.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr" <r...@z...com.pl> napisał w wiadomości
    news:j0jr28$94j$1@mx1.internetia.pl...

    > Chodzi ci o pas na środku? Trzy pasy, jeden w te, drugi wewte, a trzeci do
    > wyprzedzania? To już było! Bodajże w pod koniec lat 60-tych coś takiego
    > wymyślili. Pewny nie jestem, znam z opowiadań. Pas dla samobójców...

    LOL !!!
    Tak to jest jak ktoś nie wie o czym gada, ale gada.

    Nie widziałeś, jak to jest zorganizowane.
    Ten pas jest na przemian: raz w jedną stronę, raz w drugą, nie ma możliwości
    żeby wyprzedzać na nim w dwóch kierunkach naraz.

    Chociaż w Czarnogórze w zeszłym roku widziałem że taką możliwość dali -
    wtedy faktycznie czułem się nieswojo.
    Ale we Francji czy Niemczech działa to znakomicie, bo takiej możliwości nie
    ma.

  • 12. Data: 2011-07-25 18:20:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-25 15:28, Piotr pisze:

> [...]
    > do wyprzedzania? To już było! Bodajże w pod koniec lat 60-tych coś
    > takiego wymyślili. Pewny nie jestem, znam z opowiadań. Pas dla

    Ty z opowiadania to zdaje się znasz wiele rzeczy. To Twoje PJ z 82 (???)
    zdaje się podobnie.

  • 13. Data: 2011-07-25 20:02:53
    Od: Sklavin <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Jul 2011 23:05:29 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Znaczy jakie?
    > Z trzecim pasem?
    > I nie mówimy o podjazdach pod górki?

    Na DK6 przed Słupskiem (ZTCP bo bywam tam bardzo rzadko) są dwa odcinki po
    2 km gdzie raz jeden kierunek raz drugi ma dwa pasy podczas gdy przeciwny
    jeden i oczywiście podwóją ciągłą. Na DK7 jest jeden w okolicach 190
    kilometra ale aktualnie zamkiety w związku z przebudow tego odcinka a drugi
    w okolicach Nidzicy - czynny ale za to ma tylko kilkaset metrów.

  • 14. Data: 2011-07-25 20:06:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sklavin" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > drugi
    > w okolicach Nidzicy - czynny ale za to ma tylko kilkaset metrów.

    Wiesz, ciężko mówić o kilkusetmetrowym odcinku (czy nawet 2 km) że to jest
    zastosowanie tego pomysłu w praktyce.
    Raczej wyjątek potwierdzający regułę.

    BTW: to nie są przypadkiem odcinki byłych pasy startowe (zapasowych -
    robionych na drogach) dla samolotów?

  • 15. Data: 2011-07-25 20:27:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-24 21:24, m...@w...pl pisze:
    > [...]
    >
    > Nie zmieniło... Jazda poboczem - w myśl ustawy Prawo o ruchu drogowym nie była
    > nigdy zabroniona.

    Jeżeli poruszasz się rowerem, albo innym pojazdem bez silnika, jedziesz
    konno, ewentualnie pędzisz drogą krowy to nawet masz racje.
    Ale my na tej grupie mamy samochody (to taki nowy środek transportu z
    silnikiem) i niestety korzystając z tej technicznej nowinki po poboczu
    jeździć już nie wolno, bo do czego przeznaczone jest pobocze masz
    napisane na samym początku PoRD.

    > o ile nie stoi to jawnie w sprzeczności z przepisami pord

    No to jeżdżenie po poboczu stoi w sprzeczności do PoRD.

    Niezależnie od rodzaju linii którym jest oddzielone od jezdni.

    Ja wiem że jest takie powszechne przekonanie wśród nieznających
    przepisów, że rodzaj krawędzi jezdni mówi czy wolno jeździć po poboczu,
    ale nie jest to prawda. Linia przerywana oznacza że na poboczu można
    zaparkować, a linia ciągła to zakaz zatrzymywania się.