    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 13 Apr 2018 00:20:47 -0700 (PDT)
    <4oGzC.243613$sL6.47615@fx02.ams1>
    <0...@g...com>
    <wMJzC.154158$VW3.122259@fx18.ams1>
    <2...@g...com>
    <k...@4...net>
    <EURzC.139108$2b7.9026@fx16.ams1>
    <1gil49m3r8krh.190zo1mbk8yyd$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 09:24:37 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale cisnienie dziala we wszystkie strony tak samo.
    > Odparowanie wody gdzies w srodku takiego "kanalu Tesli", owszem -
    > wypchnelo by wode/pare jednym koncem bardziej, ale potem nie byloby
    > juz czego odparowac. Trzeba by obnizyc temperature, zeby cisnienie
    > spadlo i nowa woda mogla naplynac.

    Samo się zassie, bo bąbelek się zapada. Odebrał ciepło od ścianki, przez chwilę nic
    go nie grzeje.

    > Bo jakos nie bardzo wierze w mozliwosc wygenerowania fali, tzn ze
    > wypchnieta jednym koncem woda przelatuje przez zewnetrzna czesc obwodu
    > i na koniec wpycha do zaworu-wyiennika nową porcje.
    > Ale sprobowac mozna.

    W skali gotującego się czajnika tego nie widać, ale w ciasnym kanaliku powstają duże
    skoki ciśnienia. Drukarki z grzałkami strzelają ponaddźwiękowymi pociskami w ten
    sposób.

    > To jest problem, ale po wylaczeniu reaktoro ponoc juz tylko 1% ciepla.

    > Niestety.

    Inżektor swoją popularność zawdzięcza prostocie i niezawodności, ale stanowczo nie
    jest ani wysokosprawny, ani cichy. Nie wiem, może na wypadek awarii tam nawet jest
    coś takiego.

    > Ten pomysl owszem, mozna bez reaktora przetestowac, ale jakies inne -
    > np nowy, lepszy gatunek stali na reaktory ?

    Rozwój materiałów na zbiornik reaktora postępuje w tempie geologicznym. Gdyby nie
    ostatnia nowa oferta Rosatomu, to możnaby powiedzieć że nie ma żadnego rozwoju.