  • Data: 2018-04-13 02:24:50
    Temat: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 Apr 2018 23:24:20 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Nie do końca kumam całośc, ale mogę spobie wyobrazić taki zawór
    > działający tak, że przepyw byłby wymuszany różnica ciśnień. Ciśnienie
    > "pchające" mogłoby pochodzić z generowanej pary. Różnica cisnień na
    > Tesli sprawaiałby, że przepływ by szedł w porządanym kierunku.

    Ale cisnienie dziala we wszystkie strony tak samo.
    Odparowanie wody gdzies w srodku takiego "kanalu Tesli", owszem -
    wypchnelo by wode/pare jednym koncem bardziej, ale potem nie byloby
    juz czego odparowac. Trzeba by obnizyc temperature, zeby cisnienie
    spadlo i nowa woda mogla naplynac.

    Bo jakos nie bardzo wierze w mozliwosc wygenerowania fali, tzn ze
    wypchnieta jednym koncem woda przelatuje przez zewnetrzna czesc obwodu
    i na koniec wpycha do zaworu-wyiennika nową porcje.
    Ale sprobowac mozna.

    > Przy takich ilościach ciepła?

    To jest problem, ale po wylaczeniu reaktoro ponoc juz tylko 1% ciepla.

    > Tylko tu zdaje się większe przepływy są potrzebne.

    Niestety.

    > Zgaduje, że nie testuje się tego w żadnych reaktorach a w jakiś układach
    > zbliżonych (testowych) co mają wiele wspólnego ale akurat nie część
    > jądrową. Plus modelowanie.

    Ten pomysl owszem, mozna bez reaktora przetestowac, ale jakies inne -
    np nowy, lepszy gatunek stali na reaktory ?

    Albo chocby kwestia skali - chcemy przetestowac taka wytwornice pary w
    pełnej wielkosci wiec potrzebujemy np 3 GW ciepla ... w sumie nieduzo,
    kotly w elektrowniach maja podobnie, ale to jest jednak spora
    inwestycja - i finansowo, i gabarytowo ...

    J.