  • 51. Data: 2018-03-17 14:28:17
    Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-17 o 12:50, T. pisze:

    > Bo wtedy nie wymyślono jeszcze żadnych TDCI - łatwiej było je zapalać,
    > jeździły nawet na oleju po frytkach, ale znacznie więcej paliły niż
    > dzisiejsze diesle.
    > T.

    Czy łatwiej to trudno powiedzieć, mój obecny CRDI mimo trzech cylindrów
    i jednej na pewno niesprawnej świecy, odpala całkiem dobrze. Natomiast
    kiedyś diesel to była oszczędność. Np. wymiana świec żarowych w
    przeciętnym aucie to koszt równowartość około 50zł, końcówek
    wtryskiwaczy - mniej więcej to samo. W klekotach nie miało się co
    popsuć, a standardowe przeglądy to dosłownie grosze. Z tym spalaniem to
    też nie takie oczywiste - mam 1,5 litrowego CRDI i pożera on 6,5litra
    Rekord miał motor 2.2 litra i spalał około litra mniej.

  • 52. Data: 2018-03-17 17:30:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2018 12:50:51 +0100, T. napisał(a):
> [...]

    Nie slyszal, ale on byl. Tak jak dzisiaj - rafinerie zaczynaja
    produkowac, bazy wydawac, stacje sprzedawac, a klient ciagle kupuje
    "ON".
    Jesli czegos nie bylo, to "arktycznego" - i moze ten zimowy byl o pare
    stopni bardziej odporny.
    Ktos lepiej pamieta - ciezarowki czesciej "zamarzaly" ?
    Bo robic paliwo, ktore nie wytrzymuje krajowej zimy, to sabotaz jakis
    bylby.

    Wiec ciekaw jestem jak to z ta lepszoscia osobowych ... szczegolnie
    ze za PRL to te osobowe dieselki mozna bylo na palcach policzyc, no
    chyba, ze Daihatsu z pewexu.

    I jedna rzecz mi chodzi po glowie - dwa akumulatory mialy.

    > Bo wtedy nie wymyślono jeszcze żadnych TDCI - łatwiej było je zapalać,

    IMO - te dzisiejsze calkiem dobrze zapalaja

    > jeździły nawet na oleju po frytkach, ale znacznie więcej paliły niż
    > dzisiejsze diesle.

    IMO - dzisiejsze pala wiecej.
    No ale dzis mam 150 koni, to musza wiecej pic :-)

    J.

  • 53. Data: 2018-03-17 18:16:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-16 o 21:01, Shrek pisze:

    > Ile sztuk?

    Nie wiem. Sprawdź w ulubionej wyszukiwarce.

  • 54. Data: 2018-03-17 18:18:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-16 o 15:50, Shrek pisze:

    > O jest wogóle jakiś ekonomiczny fenomen. Przecież wymaganie żeby
    > wymieniać co najdalej 5 lat samochód, to tak jakby "ekolodzy" walczyli o
    > jednorazowe torebki w sklepach:)

    Nie trzeba nic wymieniać. Wystarczy przetopić diezele na łyżeczki.
    Benzynowe są następne w kolejce. Będzie to możliwe za parę/naście lat,
    gdy zeroemisyjne samochody staną się normą.

  • 55. Data: 2018-03-17 18:47:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odkup mojego mastera i przetapiaj na lyzeczki. Dokad nie odokupisz mozesz sie tylko
    od niego odpierdolic.

  • 56. Data: 2018-03-17 18:48:25
    Temat: Zimowy diesel wiosna lub latem?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chuj z ropa. Teraz na stacjach zimowa benzyne sprzedaja.

  • 57. Data: 2018-03-17 18:49:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2018 o 18:16, Poldek pisze:

    > Nie wiem. Sprawdź w ulubionej wyszukiwarce.

    A po co. Wiem i bez tego, że jest ich pomijalna ilość.

    Shrek

  • 58. Data: 2018-03-17 18:50:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2018 o 18:18, Poldek pisze:

    > Nie trzeba nic wymieniać. Wystarczy przetopić diezele na łyżeczki.

    I na ich miejsce kupić nowe. Sto jest bardzo eco. Od economy, tyle że z
    punktu widzenia producenta. Robisz niestety za pożytecznego idiotę.
    Shrek

  • 59. Data: 2018-03-17 18:52:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-17 o 18:49, Shrek pisze:

    > A po co. Wiem i bez tego, że jest ich pomijalna ilość.

    Nie sprawdziłeś, więc wiesz :-)
    Postawa godna autorytetu grupy ;-)
    http://elektrowoz.pl/transport/mza-warszawa-koniec-d
    iesla-tylko-autobusy-elektryczne-i-na-gaz/

  • 60. Data: 2018-03-17 18:56:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2018 o 18:52, Poldek pisze:

    > Nie sprawdziłeś, więc wiesz :-)
    > Postawa godna autorytetu grupy ;-)

    A wiesz, że nie muszę zaglądać do googla, bo tak się składa, ze z
    warszawskiej KM korzystam?

    > http://elektrowoz.pl/transport/mza-warszawa-koniec-d
    iesla-tylko-autobusy-elektryczne-i-na-gaz/

    I ile ich _jeździ_ ?

    Shrek