eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZimowy diesel wiosna lub latem?Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5aaadfa6$0$31358$65785112@news.neostrada.pl>
    <5aace258$0$31350$65785112@news.neostrada.pl>
    <5aad011d$0$675$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Sat, 17 Mar 2018 14:28:17 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5aad011d$0$675$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 37
    Message-ID: <5aad17e2$0$31373$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 188.33.97.25
    X-Trace: 1521293282 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31373 188.33.97.25:1340
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626764
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-17 o 12:50, T. pisze:
    > W dniu 2018-03-17 o 10:40, Trybun pisze:
    >> W dniu 2018-03-15 o 22:03, Marcin pisze:
    >>> Witam
    >>>
    >>> Jak zatankuje letni olej napedowy i nie zuzyje go do czasu mrozow to
    >>> wytraci sie parafina i klopot.
    >>> A co z sytaucja odwrotna? Zatankuje w zimie olej napedowy i bede
    >>> malo jezdzil wiec gdy przyjda wysokie temperatury to w baku nadal
    >>> bedzie zimowe paliwo. Jakie sa tego minusy? Moga sie brac z tego
    >>> jakies problemy?
    >>>
    >>> Pozdrawiam,
    >>> Marcin
    >>
    >>
    >> Pieprzenie, panie kolego. W PRLu nikt nie słyszał o zimowym ON, były
    >> 25stopniowe mrozy a mój dieselek w Oplu Rekordzie nigdy nie odmówił
    >> współpracy. Co w osobówkach wtedy było extra ( a teraz nie ma, bo
    >> paliwo musi być zimowe) że nie zamarzały? bo sam pomagałem kierowcy
    >> Jelcza dostać się do filtra, który okazał się być "zapchany" paliwem..
    >>
    > Bo wtedy nie wymyślono jeszcze żadnych TDCI - łatwiej było je zapalać,
    > jeździły nawet na oleju po frytkach, ale znacznie więcej paliły niż
    > dzisiejsze diesle.
    > T.


    Czy łatwiej to trudno powiedzieć, mój obecny CRDI mimo trzech cylindrów
    i jednej na pewno niesprawnej świecy, odpala całkiem dobrze. Natomiast
    kiedyś diesel to była oszczędność. Np. wymiana świec żarowych w
    przeciętnym aucie to koszt równowartość około 50zł, końcówek
    wtryskiwaczy - mniej więcej to samo. W klekotach nie miało się co
    popsuć, a standardowe przeglądy to dosłownie grosze. Z tym spalaniem to
    też nie takie oczywiste - mam 1,5 litrowego CRDI i pożera on 6,5litra
    Rekord miał motor 2.2 litra i spalał około litra mniej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: