  • Data: 2018-03-17 14:28:17
    Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
    Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-17 o 12:50, T. pisze:

    > Bo wtedy nie wymyślono jeszcze żadnych TDCI - łatwiej było je zapalać,
    > jeździły nawet na oleju po frytkach, ale znacznie więcej paliły niż
    > dzisiejsze diesle.
    > T.

    Czy łatwiej to trudno powiedzieć, mój obecny CRDI mimo trzech cylindrów
    i jednej na pewno niesprawnej świecy, odpala całkiem dobrze. Natomiast
    kiedyś diesel to była oszczędność. Np. wymiana świec żarowych w
    przeciętnym aucie to koszt równowartość około 50zł, końcówek
    wtryskiwaczy - mniej więcej to samo. W klekotach nie miało się co
    popsuć, a standardowe przeglądy to dosłownie grosze. Z tym spalaniem to
    też nie takie oczywiste - mam 1,5 litrowego CRDI i pożera on 6,5litra
    Rekord miał motor 2.2 litra i spalał około litra mniej.