  • 201. Data: 2021-09-06 21:18:20
    Temat: Re: Ziew...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-05-września-2021 o 18:23, heby pisze:
    > Cichy wniosek _Master_a:

    Szklana kula Ci to powiedziała?

  • 202. Data: 2021-09-06 21:22:52
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-05-września-2021 o 18:23, heby pisze:
    > A to tylko_Master_, bredzący od rzeczy i
    > nie potrafiący cytować inaczej niż po jednym zdaniu.

    Jak jest co cytować to się cytuje. 14 strona netykiety ;-)

    akumulatorowy propagandzista dalej rzyga po necie.

    Nie potrafi przeczytać jednego artykułu ze zrozumieniem

    Zamiast tabletek na przeziębienie łykasz AA, AAA czy może jakiś większy
    kaliber doodbytniczo? ;-)

  • 203. Data: 2021-09-06 21:26:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-05-września-2021 o 18:15, heby pisze:
    > i wyssanych z palca "faktach"

    Przeczytaj jeden artykuł ze zrozumieniem. Aż tak bardzo Cię to przerasta?
    Mnie nie posłuchasz ale naukowca, inżyniera, lekarza...

    PS. Widziałeś ostatnie "wystąpienie" Balcerowicza na kampusie?

    Wiesz jak skomentował "walkę" z globalnym ociepleniem?

    BEZCENNE ;-)

  • 204. Data: 2021-09-07 06:55:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2021 o 13:29, heby pisze:

    > Super. Czyli spalinowe nie mają zalet ekologicznych, mam rozumieć? Bo są
    > tylko odrobinę gorsze smogowo?

    A elektryki w naszych warunkach emitują więcej co2. Co lepiej? Imho
    dobre spalinki. Tak czyy inaczej smog to głóównie niska emisja i
    samochody go radykalnie nie zmienią.

    > A jak by już nie było spalinowców, to
    > elektrynie nie miały by czego z klockó hamulcowych wzbijać? To były by
    > odrobine lepsze?

    Ekologicznie tak, gdyby nie to że to węglowozy i produkują więcej co2.

    > A przeciez nie wuzględniliśmy tak ogramnej ilości pozostałych czynników.
    > Ale nie przesadzajmy z ilością danych na jeden raz, małymi krokami.

    Na początek dane - tramwaje produkują więcej co2 niż autobusy:) Co
    grożniejsze - co2 czy trochę nox? Obecna narracja jest taka że zabije
    nas globcio, więc spalinki lepsze;)

    --
    Shrek

  • 205. Data: 2021-09-07 07:12:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2021 21:10, _Master_ wrote:
    > Nie podobają Ci się trolejbusy?

    Śliczne są.

    > 50 lat jeżdżą. To się dopiero nazywa WKŁAD w walkę ze smogiem w mieście

    Czyli bez opon jeżdzą?

  • 206. Data: 2021-09-07 07:14:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2021 21:22, _Master_ wrote:
    > 14 strona netykiety ;-)
    > [...]
    > kaliber doodbytniczo? ;-)

    Netykieta. Kultra. I takie tam.

  • 207. Data: 2021-09-07 07:19:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/09/2021 06:55, Shrek wrote:
    > A elektryki w naszych warunkach emitują więcej co2.

    CO2 liczy się globalnie, nie lokalnie.

    > Ekologicznie tak, gdyby nie to że to węglowozy i produkują więcej co2.

    Tylko w kilku zapuszczonych technologicznie krajach.

    > Na początek dane - tramwaje produkują więcej co2 niż autobusy:) Co
    > grożniejsze - co2 czy trochę nox? Obecna narracja jest taka że zabije
    > nas globcio, więc spalinki lepsze;)

    CO2 globalnie można kontrolować, co czynimi, _Master_ zwijajacy asfalt
    swoim dieslem jest kłopotliwy w kontrolowaniu.

    Ogólnie zaryzykuje, że globlana emisja CO2 będzie maleć, co czyni
    argument za spalinowymi mało przyszłościowy.

    Pewnego dnia pojawią się działajaca synteza jadrowa. Wtedy zostaną już
    tylko klocki i opony.

    A PV pojawiło się już, masowo, od 3 lat. Troche ulży tym "węglowozom".

  • 208. Data: 2021-09-07 08:17:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-09-2021 o 07:19, heby pisze:

    > CO2 liczy się globalnie, nie lokalnie.

    Nawet lokalnie to bzdura, spaliniaki emitują więcej.

  • 209. Data: 2021-09-07 09:32:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/09/2021 08:17, Cavallino wrote:
    > Nawet lokalnie to bzdura, spaliniaki emitują więcej.

    Nie budź demonów ;)

  • 210. Data: 2021-09-07 11:18:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Sep 2021 07:19:52 +0200, heby wrote:
> [...]

    CO2 w niewielkiej ilosci trujacy nie jest.
    NOx natomiast juz bardziej.

    > CO2 globalnie można kontrolować, co czynimi, _Master_ zwijajacy asfalt
    > swoim dieslem jest kłopotliwy w kontrolowaniu.

    Tylko wiesz - zeby to nie byla kontrola taka, ze zamiast diesla bedzie
    elektryk na prad z elektrowni weglowej.

    > Ogólnie zaryzykuje, że globlana emisja CO2 będzie maleć, co czyni
    > argument za spalinowymi mało przyszłościowy.

    Ale to w jaki sposob?
    Bo jesli nastawiamy OZE ... to fajnie.

    Ale jak emisja spadnie, to spaliniaki beda mogly jezdzic :-)

    https://youtu.be/Juag_HpLoa0?t=646

    > Pewnego dnia pojawią się działajaca synteza jadrowa.

    Juz jest. Tylko wymaga PV :-)

    > Wtedy zostaną już tylko klocki i opony.
    >
    > A PV pojawiło się już, masowo, od 3 lat. Troche ulży tym "węglowozom".

    Troche, to malo.

    J.