  • Data: 2021-09-07 18:48:07
    Temat: Re: Ziew...
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/09/2021 18:33, _Master_ wrote:
    > Jeździłeś? Może jeszcze nowym sandero?

    Starym, choć nie moim. Po 8 latach eksploatacji śmierdzi plastikiem,
    popuł się wyświetlacz i serwis nie potrafi znaleźć usterki, silnik
    bulgocze jak by miał się rozpaść, plastiki "butwieją", zaliczył kilkla
    awarii o źródłe "partctwo projektowe i montażowe".

    > A czym jeździsz?

    Orlando i Sparkiem.

    > Ja Sedici JTD 7,5 litra po mieście.
    > Wcześniej miałem Yarisa D4D - 5,5 po mieście.

    Przemykam na gazie, 11l na mieście. Przy obacnych cenach to jakieś 6-7l
    benzyny.

    Spark bez znaczenia, zrobił 300km w zeszłym roku.

    > Pochwal się. Masz miałeś tylko elektryki? nie wstydź się ;-)

    Nie, ale zdaje sobie sprawę, że tani samochód nie bez powodu będzie
    tani. Dlaetgo chętnie zobaczę Dacie, ale kupić raczej nie kupię.

    > Bo najtańszy na rynku. Zapodaj jakiś inne kupowane z innego powodu.

    Tesla. Z tego samego powodu co kupowanie Apple.

    > Siedziałeś w tym aucie?

    W elektycznym Sandero? Nie.

    > W dzień. Elektryki się tankuje w nocy.

    Tankuje się w dzień, tylko nie rozumiesz postulatu o wirtualizacji
    dystrybucji. Twój dach ładuje samochody w sąsiednim burze, twoje biuro
    ma parking podpięty pod sąsiednie PV. Rozliczacie się z prądu wirtualnie.

    I nagle elektryk do dojazdów do pracy może być ładowany przez 7h pracy,
    w dzień.

    Tada!

    Jak ktoś codziennie spawa statki 800km dalej, to mu to rozwiązanie nie
    podejdzie. Trudno. Każdego nie zadowolimy.

    > OOOO To Ty napisałeś

    Tak, co w tym dziwnego, że nie jestem hipokrytą? Przecież nie jestem tez
    prawakiem ani lewakiem, więc to oczywiste, że hipokryzja jest mi obca.

    > To masz/miałeś/będziesz miał/marzysz ???

    Nie marzę, bo nic się nie za nosi na rynku na samochdzik miejski na
    zakupy. Może trafi się jakaś używka.

    Ja bym nawet wziął taki samochodzi z zasięgiem 20km. Na akumualtory
    kwasowe. Ale nawet najtańsze opcje są grubo za drogie albo dla odmiany
    to chińskie samochody z tektury. Rowery elektryczne na 3 kółkach
    odpadają, chciałbym czasami wsadzić tam ze 4 osoby.

    Czyli bieda. Pozostaje czekać na coś typu Leaf, ale tanie i powszechne,
    choć może nie tak tanie jak Dacia

    Poczekam na ten od Morawieckiego, to już za 3 lata. Podobno wybrali już
    kolor i maja render, czyli teraz z górki.

    > Coś Ci się posypała narracja. Fotowoltaikę pewnie też masz tuż tuż na
    > dachu ;)

    Akurat tą mam od 1.5 roku.