    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ziew...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <sh1024$35b$1@news.icm.edu.pl> <sh1pec$hfj$2@dont-email.me>
    <sh1tho$qql$2@news.icm.edu.pl> <sh20ph$v7o$2@dont-email.me>
    <sh2vji$3ff$1@news.icm.edu.pl>
    <61350d5c$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <sh349g$qrk$1@dont-email.me>
    <61352833$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <sh48rj$9vl$1@dont-email.me>
    <6135a823$0$530$65785112@news.neostrada.pl> <sh4aka$i67$1@dont-email.me>
    <6135d16a$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <sh4u2f$d7u$1@dont-email.me> <6136f0cc$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <sh6spv$opi$1@dont-email.me> <12fgd9tbps7yu.3yn6kb4ovs0h$.dlg@40tude.net>
    <sh7d6a$lvm$1@dont-email.me> <hvuvsklp7y1z.1ed1xdqxpl38z$.dlg@40tude.net>
    <sh7lok$eai$1@dont-email.me>
    Date: Tue, 7 Sep 2021 15:16:16 +0200

    On Tue, 7 Sep 2021 14:25:49 +0200, heby wrote:

    > Ale nas będa kosztować zdecydowanie więcej. W tej chwili będziemy
    > zaciągać kredyt gospodarczy na utrzymanie elektrwoni węglowych. Ktoś go
    > zapłaci.

    Ale po co jakis kredyt?
    Tylko trzeba uwazac, zeby nas Unii nie wyp* :-)

    > Spalinowe też będą. To że obecnie elektryk kosztuje więcej jak
    > spalinowy, to wynika z faktu, że to ciągle nowinka.

    > Są trasy, gdzie drutów nie ma, ale czy z powodów ekonomicznych czy
    > zwykłego dziadostwa, to trudno dyskutować.

    Mnie sie tak wydaje, ze jednak z powodow ekonomicznych.
    Jakby elektryfikacja sie oplacala, to by zelektryfikowali :-)

    >Tras pod pradem jest więćej niż tras bez.

    Ale nie wiemy z jakich powodow. Politycznych? :-)

    > Słusznie. Mechanicznie skrzynie biegów sensu nie mają obecnie.

    Raczej "w lokomotywach".

    Bo w samochodach osobowych ... poczekamy, zobaczymy.

    > Uczelnie zyją ze studentów a najlepiej, jak by ich wcale nie było, bo
    > tylko dupe zawracają.
    > Żyją z przesyłania, a po kilku latach rozwoju PV twierdza, że nie mają
    > mocy przesyłowych. To gdzie upychali kasę?

    W przesylanie w/g starego wzoru. Od elektrowni do klienta.

    > I wtedy wyciągamy pręty z reaktora.

    Bylby to moze i dobry pomysl, ale nie wiem co reaktor na to.
    Natomiast slysze "elektrowia atomowa jest bardzo droga w budowie, wiec
    musi pracowac caly czas, bo inaczej sie nie oplaca".

    No i ... najpierw trzeba je u nas zbudowac. A one bardzo drogie :-)

    > Niemoźliwe. Patrz: w mojej okolicy *wszyscy* mieszkańcy mają do domków
    > doprowadzoną moc 10kW+. Czyli jak wszyscy podepną duże czajniki to co
    > się stanie? Wybuchnie?

    Bezpieczniki odetna.
    Shrek podawal przeciez wspolczynniki - ponizej 10%. Masz przylacze
    18kW, a siec obliczona na srednio 1.5kW.

    >Czyli trzeba już zmieniać. Pompy ciepła to popularna od 2 lat zabawka.

    5kW po 60gr to 2160zl na miesiac.
    Wiec chyba PC bierze mniej :-)

    > To że ktoś sprzedał 100x10kW i wstawił trafo 60kW, to przeciez nie moja
    > wina. Ja sobie mogę podpiąc czajnik do 10kW i ma działać.

    Owszem, i tego nalezy sie trzymac, ale ... powiedzmy sobie szczerze,
    ze pradu dla wszystkich nie starczy :-) A raczej sieci.

    I teraz odpowiedz sobie, co bedzie dalej:
    -wygrasz w sadzie, i energetyka bedzie musiala wzmocnic siec na swoj
    koszt,
    -energetyka zbankrutuje od tego wzmacniania,
    -zobaczysz "zgodnie z decyzja URE oplata przesylowa wzrasta do
    50gr/kWh",
    -rzad wprowadzi podatek solidarnosciowy,
    -zobaczysz "mysmy sie na wprowadzanie mocy do sieci nie umawiali,
    tylko na dostarczanie".

    > To że PV bedzie, to wiadomo od kilkudziesięciu lat. Obudzili się?

    No, pewnie troche tak.
    Prognozy prognozami, a my robimy zgodnie z normami.

    Szczegolnie, ze cena regulowana :-)

    > To się nazywa raty. Chyba że faktycznie grzeją ;)

    Hi hi - ostatnio to nawet chlodza

    https://www.pb.pl/goracy-temat-zimno-z-ciepla-966723
    https://businessinsider.com.pl/technologie/chlod-z-k
    aloryfera-pge-idzie-z-duchem-czasu/26pnb9h

    > Nie jestem przekonany, czy z ciepłowni. Albo z Junkersa, albo
    > osiedlowego ogrzewacza. Z wymiennika z ciepłownią ... nie kojarzę w
    > okolicy, a okolica blokowa spora.

    Zalezy gdzie.
    Jak jest elektrocieplownia, to i CWU z wymiennika.
    Jak jest cieplownia ... to pewnie tez, bo gdzie masz komin z tego
    ogrzewacza ...

    > Ale ciepłownie nie marudzą z tego powodu. To dlaczgo marudzą elektrownie?
    >
    > Wyciagasz pręty i pozamiatane. Nie pojmuje o co ta drama z brakiem
    > bilansu. Szukamy problemów nie tam, gdzie istnieją.

    No coz, na razie to prety mozemy wyciagnac jakies zbrojeniowe ze zlomu
    :-)

    Na ile reaktor moze pracowac na malej mocy ... nie wiem.
    Czernobyl nie moze, ale chcemy inne reaktory.

    A tymczasem obywatel:
    -chce prad,
    -nie chce elektrowni atomowych,
    -chce tanio.

    No i efekt taki, ze niby mamy OZE, a gdzies tam w tle wegiel sie pali
    w samo poludnie.

    J.