  • 251. Data: 2018-03-19 19:46:39
    Temat: Re: Zielone światło dla madrych inaczej.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p8otkj$eif$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 19-03-2018 o 00:49, J.F. pisze:

    >Zwłaszcza na Śródce - sporo.

    Sródka jakby bardziej przypomina zwykle skrzyzowanie, ale z tego co
    piszesz - to i w dzialaniu podobne

    >A jeszcze więcej klaksonów.
    >To taka weryfikacja dla drogowych melepet nie znających przepisów.

    Sprawdzic czy nie BOR :)

    >No nie wiem, jakoś na wszystkich jest tak samo.

    Patrze na Rataje w googlu
    -od wschodu: znaki, swiatla, przejscie, swiatlo. To swiatlo nad
    srodkowym pasem.

    -od polnocy: znaki, swiatla, przejscie, znaki i swiatla.
    Ma znaczenie, ze podwojne znaki ?
    To jeszcze dorzucmy, ze drugie swiatla sa nad prawym i lewym pasem,
    a nad srodkowym nie ma.
    Ma znaczenie ?

    -od zachodu : znaki po prawej, swiatla i znaki po lewej, przejscie, i
    swiatlo nad lewym pasem.

    -od poludnia: znaki po prawej, swiatla, przejscie, swiatlo nad
    srodkowym (a moze lewym), znaki po lewej.
    Jakis metr dalej niz drugie swiatla, to cholera wie - razem czy
    oddzielnie traktowac :-)

    >O niebo lepiej niż na rondach, na którym czerwone pali się co 1/4
    >ronda, albo w ogóle brak świateł.

    No coz, IMO ronda bez swiatel to sie w ogole nie nadaja na wieksza
    ilosc pasow, a wiec ... po *** je robic.

    Mnie to wyglada na ronda jakiegos pijanego projektanta na prochach.
    A moze szaradzisty, co lubi zagadki z PoRD.

    J.

    J.

  • 252. Data: 2018-03-19 20:12:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19-03-2018 o 19:03, J.F. pisze:

    >Na każdym skrzyżowaniu masz światła?

    Na kazdym ze swiatlami.
    Albo ich nie ma wcale, albo sa dla wszystkich, a wy tu jakies dziwne
    wyciagacie :-)

    >To może marzenie niektórych drogowców, ale jednak jeszcze tak w
    >Polsce
    nie jest.
    >Wręcz przeciwnie, a ilość skrzyżowań równorzędnych rośnie.

    No nie wiem, raczej sie ludzie dopominaja swiatel, a wladza odpowiada
    "za drogo".
    Chyba, ze wladza wpadnie na wspanialy pomysl "a tu zrobimy same
    rownorzedne".

    J.

  • 253. Data: 2018-03-19 20:14:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19-03-2018 o 19:06, J.F. pisze:

    >Ależ da się.
    >Jeśli się tylko będzie pamietać, że generalnie na rondzie
    >pierwszeństwo ma wjeżdżający.

    Taa, szczegolnie jak sie zyje w kraju, gdzie na prawie wszyskich
    rondach jest odwrotnie, i jeszcze ustawia czlowiekowi znak "ustap
    pierwszenstwa", zeby nie mial watpliwosci ...

    J.

  • 254. Data: 2018-03-20 00:00:33
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

> [...]
    > jest odwrotnie, i jeszcze ustawia czlowiekowi znak "ustap pierwszenstwa",

    A do Zenka nędzy, ty z choinki się urwałeś.
    Przecież cały czas jest mowa o rondzie z sygnalizacją świetlną.

  • 255. Data: 2018-03-20 07:41:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-03-19 o 19:26, Cavallino pisze:

    > Ależ da się.
    > Jeśli się tylko będzie pamietać, że generalnie na rondzie pierwszeństwo
    > ma wjeżdżający.

    Problemem jest tylko oznakowanie pionowe na tym rondzie. Jest tam znak
    "ustąp pierwszeństwa" dla wjeżdżających.
    Czy jak światła nie działają to jeździ się na nim tak jak na wszystkich
    tak oznakowanych rondach, czyli jadący po rondzie mają pierwszeństwo?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 256. Data: 2018-03-20 07:50:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-03-19 o 19:03, Cavallino pisze:

    > I tak jak na każdym innym skrzyżowaniu o ruchu nieregulowanym, masz psi
    > obowiązek ustąpić pierwszeństwa tym z prawej.

    Dopóki działają światła :)
    Rozumiem ideę nieinstalowania świateł na zjazdach w celu poprawy
    przepustowości, ale w takim razie powinni zlikwidować te znaki ustąp
    pierwszeństwa na wjazdach - wtedy zawsze by się jeździło tak samo.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 257. Data: 2018-03-20 08:11:32
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 09.03.2018 o 15:53, Cavallino pisze:

    > Chyba Ty sobie tak przyjąłeś.
    > Generalnie na rondach zasada jest odwrotna niż piszesz.
    >
    > A to że u nas najczęściej występuje rondo z pierwszeństwem dla
    > zjeżdżajacych, to przypadek szczególny i kwestia oznakowania na tym
    > konkretnym skrzyżowaniu.
    >
    > Sam też się na to naciąłem kiedyś we Francji, gdy wydawało mi się że
    > jest tak jak piszesz.

    to akurat jest IMO świetnie rozwiązane w UK. Na rondzie zawsze masz
    pierwszeństwo, 95% skrzyżowań "X" ma światła, w tych 5% są linie, ale
    widziałem to tylko na osiedlach z prędkością 20mph - na pozostałych są
    ronda lub kropki oznaczające rondo - czyli że masz puścić tego z prawej.
    Jeśli jest skrzyżowanie w kształcie litery T, to ten któremu się droga
    kończy zawsze ustępuje - pomijając pomijalne wyjątki :) do tego sporo
    rond turbinowych (a na zwykłych nikomu nie przyjdzie do głowy jechać
    lewym pasem do skrętu w prawo, jak zjeżdżasz z wewnętrznego pasa z ronda
    to nie masz z tym problemu jak w Polsce) i chyba mandat za większość
    stłuczek otrzymują obie strony (tak to sobie tłumaczę, bo jeżdżą bardzo
    ostrożnie - jeżeli na rondo z trzema wlotami podjadą trzy samochody, to
    jedyna zasada jaką zauważyłem jest taka, że ja ruszam pierwszy :P)

    Lukasz

  • 258. Data: 2018-03-20 18:00:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-03-2018 o 20:12, J.F. pisze:

    > Na kazdym ze swiatlami.

    Ale to nie ma świateł na skrzyżowania.
    Są tylko na wjazdach, czyli nie regulują ruchu na skrzyżowaniu.

  • 259. Data: 2018-03-20 18:02:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-03-2018 o 07:50, Mirek Ptak pisze:

    > Rozumiem ideę nieinstalowania świateł na zjazdach w celu poprawy
    > przepustowości, ale w takim razie powinni zlikwidować te znaki ustąp
    > pierwszeństwa na wjazdach - wtedy zawsze by się jeździło tak samo.

    Tutaj pełna zgoda, zresztą i tak światła tam działają non stop.
    Twoje rozwiązanie jest genialne w swojej prostocie.
    Ale czy nie ma jakiegoś odgórnego zalecenia, żeby w Polsce ronda zawsze
    miały "ustąp" na wjeździe?

  • 260. Data: 2018-03-20 18:03:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-03-2018 o 20:14, J.F. pisze:

    > Taa, szczegolnie jak sie zyje w kraju, gdzie na prawie wszyskich rondach
    > jest odwrotnie,

    To przepisów nie zmienia, a jazda na przyzwyczajenie to prosta droga do
    śmierci z własnej winy.