  • 81. Data: 2018-03-05 09:50:29
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-05 o 09:29, Myjk pisze:
    > Mon, 5 Mar 2018 01:10:39 +0100, Kierwnik

    > Poproszę o link do wyroku w którym sędzia orzekł taką bzdurę.

    Jak już tak teoretyzujemy to co sytuacji, gdy faktycznie jest uszkodzona
    sygnalizacja świetlna?
    Zielone na kierunku gdzie stoi znak A7, na kierunku z D1 powinno świecić
    się czerwone ale jest awaria i nie świeci się.

    Ktoś jest bardziej winny lub bardziej niewinny. :-)

    Robert

  • 82. Data: 2018-03-05 09:53:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 5 Mar 2018 01:10:39 +0100, Kierwnik napisał(a):

    > Ale wielu wjeżdża na skrzyzowanie, gdy już jest czerwone
    > i w razie kolizji bedzie sie tłumaczyć, ze sygnalizator nie swiecił.
    > Jeżeli Sąd da temu wiarę, to winien będzie
    > ten co wjechał na zielonym, ale nie ustapił pierwszeństwa
    > temu z prawej.

    Mimo wszystko małe prawdopodobieństwo żeby sąd w sytuacji braku pewności co
    do stanu sygnalizacji, miał się oprzeć na pierwszeństwie ogólnym, bo to
    przeczy art. 5 PoRD.
    Co oczywiście nie znaczy że nie znalazł się historii sędzia tak głupi, co
    jednak nie tworzy żadnej zasady. Równie dobrze mógłby się oprzeć na
    wielkości pojazdów czy wieku kierowców.

    Natomiast jeszcze można się zastanowić co by było gdy sygnalizator
    rzeczywiście będzie dla obu kierunków wyświetlać zielone - bo się
    sygnalizacja popsuła.

    Wtedy pewnie sąd uzna za przyczynę kolizji sygnalizacje.
    Anacron przez długi czas wojował przed sądem w sytuacji gdzie jak twierdzi
    - oba kierunki miały zielone. Ale tam główny problem był tam chyba z
    dowiedzeniem tego (monitoring tylko pokazywał stronę tego drugiego
    samochodu).

  • 83. Data: 2018-03-05 11:06:36
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Co to za bzdury?
    > Nie unieważnia, tylko ma priorytet.
    > --
    > Mirek Ptak

    Co to za bzdury ?
    Nie priorytet, tylko ma pierwszeństwo.

  • 84. Data: 2018-03-05 11:09:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 4 Mar 2018 00:16:23 +0100, w <p7faei$h27$1@news.mixmin.net>, "Kierwnik"
    <j...@l...pl> napisał(-a):

    [...]

    Brawo. Chcesz wywołać skutecznie flejm? Napisz bzdurę w oczywistej sprawie.

  • 85. Data: 2018-03-05 12:11:04
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 04-03-2018 o 14:54, Shrek pisze:

    > A podasz jakiś przepis który bo powodował, że nie obowiązuje
    > zawracających? Kiedy jadący wg S-, mogą olewać kolejne S-1. Bo takich
    > skrzyzowań gdzie strzałka pozwali ci podjechać o kilka(naście) mertrów
    > do następnego sygnalizatora jest mnóstwo.

    Zapewne nie jest to sygnalizator tylko powtarzacz, więc jego sygnały
    dotyczą tylko tych, którzy przejeżdżają obok sygnalizatora "pierwotnego".

    > Ps - tego konkretnego sygnalizatora już nie ma.

    I to jest najdziwniejsze, że ktoś logicznie pomyślał w urzędzie. :)

    yabba

  • 86. Data: 2018-03-05 12:21:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2018 o 12:11, yabba pisze:

    > Zapewne nie jest to sygnalizator tylko powtarzacz, więc jego sygnały
    > dotyczą tylko tych, którzy przejeżdżają obok sygnalizatora "pierwotnego".

    Dalej byłbym wdzięczny za podanie podstawy prawnej. Zresztą mam
    przeczucie, że większość "powtarzaczy" przynajmniej w stolicy wcale
    powtarzaczmi nie są, a są opóżnione o czas ewakuacji lub wręcz stanowią
    odzielne fazy.

    > I to jest najdziwniejsze, że ktoś logicznie pomyślał w urzędzie. :)

    Co ciekawe zgloszeń z apki do fackupów zwykle nie ignorują. Choć czasem
    poprawkę robią w równie dziwny sposób co sam fakap:

    https://www.google.pl/maps/@52.2598509,20.9504245,3a
    ,75y,195.28h,73.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1s28kVL1P9zAnD
    xALLPotV4g!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    W tym przypadku zaiast usunąć linie zatrzymania na której nie ma komu
    ustąpić... zmienili jednostronnie przerywaną na przerywaną;)

    Shrek

  • 87. Data: 2018-03-05 12:40:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-04 o 11:57, Kierwnik pisze:
    >Warszawa, skrzyżowanie Barska/Plac Narutowicza. Jadący prosto placem
    >mają światło (czerwone), skręcający z prawej strony z ul. Barskiej
    >nie mają świateł, jedynie ustąpi pierwszeństwa. Kto winien, jeśli dla
    >jadących od strony Placu będzie czerwone?

    >https://www.google.pl/maps/@52.2190339,20.9834263,3
    a,75y,234.96h,109.47t/data=!3m9!1e1!3m7!1sIlwdNujK14
    J6_QW-CdT9fA!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i52?hl=pl

    Ja obstawiam, ze obaj :-)

    Jadacy przez swiatla oczywiscie nie powinien przejezdzac na czerwonym,
    ale skoro juz przejechal, to powinien wiedziec, ze nie jedzie ulica z
    pierwszenstwem, wiec powinien ustapic temu z prawej strony (*).

    Ten z prawej swiatel nie ma, wiec powinien ustapic jadacym droga
    glowna, nawet jak wjechali na czerwonym.
    Tzn moze i nie musi, skoro jego znak jest skasowany, ale zarzut
    niezachowania ostroznosci postawic mozna :-)
    (choc w sumie ... na zasadzie narzedzia gwaltu)

    J.

    (*) i jak jedzie na zielonym, to oczywiscie tez musi :-)

    J.

  • 88. Data: 2018-03-05 13:06:37
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 05-03-2018 o 12:21, Shrek pisze:

> [...]
    > przeczucie, że większość "powtarzaczy" przynajmniej w stolicy wcale
    > powtarzaczmi nie są, a są opóżnione o czas ewakuacji lub wręcz stanowią

    Z podaniem przepisu będę miał problem, ponieważ jest to ujęte zapewne w
    przepisach o wymaganiach na znaki drogowe i zasadach ich umieszczania.
    Kilkanaście lat temu, gdy wprowadzano przepis, że po skręcie w lewo nie
    wolno przejeżdżać przez jezdnię przed którą świeci się czerwone światło,
    temat powtarzaczy był szeroko omawiany w artykułach.

  • 89. Data: 2018-03-05 13:42:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2018 o 13:06, yabba pisze:

> [...]
    > wolno przejeżdżać przez jezdnię przed którą świeci się czerwone światło,
    > temat powtarzaczy był szeroko omawiany w artykułach.

    A wiesz, że częściowo mozesz mieć rację? OPID była akcja z
    unieważnieniem po partyzancku powtarzaczy, tak żeby stanowiły one
    sugestię a nie prawo... poprzez przenoszenie ich na lewą stronę
    ("prawidłowy" znak i sygnalizator ma być po prawej, po lewej tylko
    powtarzacz, który sam z siebie nic nie znaczy). Sam pomysł mocno
    posrany, bo przecież nikt normalny nie bedzie studiował rozporządzenia o
    długiej nazwie, żeby o tym wiedzieć, że podejrzewałem to o bycie legendą
    miejską, ale jak weźmiesz rozporządzenie... to zdaje się, że wygląda
    legitnie.

    Ale tu jest powtarzaczem wiszącego nad jezdnią, więc obowiązuje.

    Shrek

  • 90. Data: 2018-03-05 14:13:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-04 o 12:02, Liwiusz pisze:

    > W tym właśnie sęk, że nie potrafimy znaleźć przepisu na to, i ty chyba
    > też nie potrafisz, skoro uciekasz się do przedszkolnej argumentacji
    > "bzdura".

    Daruj sobie te uwagi, dłużej jeżdżę niż ty żyjesz.

    --
    Pozdr
    Janusz