-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!news.nask.pl!news.nask
.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news2.glorb.com!npeer01.iad.highwinds-med
ia.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshost
ing.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atla
ntis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Cyneq <c...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
Date: Fri, 29 Jan 2010 11:01:47 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 27
Message-ID: <hjuc8k$obe$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hjrpl1$5p0$1@inews.gazeta.pl> <3...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-62.111.226.244.static.crowley.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264759892 24942 62.111.226.244 (29 Jan 2010
10:11:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Jan 2010 10:11:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <3...@n...onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251088
[ ukryj nagłówki ]piotrek pisze:
>> W dniu 2010-01-27 22:08, Piotrek pisze:
>>> Dnia Wed, 27 Jan 2010 19:56:12 +0100, Przemolo napisał(a):
>>> Bo w przypadku aku bezobsługowego przy stabilizowanym prostowniku po
>>> naładowaniu w 90-95% spada natężenie prądu do kilkuset miliamper. A wtedy
>>> naładowanie pozostałej reszty akumulatora trwa jeszcze ze 2-3 dni.
>>> Potrzymaj akumulator pod prostownikiem tyle czasu to zielone oczko wylezie
>>> na bank.
>> Tak, tylko, że napięcie podczas ładowania rośnie wówczas do prawie 15V,
>> a to chyba nie jest zdrowe dla akumulatora :-/
>
> Jak byś czytał dokładnie to byś zobaczył że mowa była o prostowniku
> STABILIZOWANYM, gdzie napięcie wynosi max 14,4v właśnie po to żeby gazowania nie
> było w akumulatorze bezobsługowym
>
Taka mała uwaga:
14,4 to jest napięcie ładowania w samochodzie, gdzie alternator daje
parędziesiąt amper. Ładując prostownikiem akumulator kwasowy (ale tylko
kwasowy) robi się to nieco inaczej, koniec ładowania jest przy znacznie
większym napięciu (praktycznie koło 15,6 nawet 15,8), przy czym płynący
wtedy prąd jest rzędu paruset miliamperów. I wcale żadne gazowanie nie
ma prawa występować.
--
Cyneq
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe