eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZielone oko w akumulatorze - pytanieRe: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!news.nask.pl!news.nask
    .org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news2.glorb.com!npeer01.iad.highwinds-med
    ia.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshost
    ing.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atla
    ntis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Cyneq <c...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
    Date: Fri, 29 Jan 2010 11:01:47 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 27
    Message-ID: <hjuc8k$obe$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hjrpl1$5p0$1@inews.gazeta.pl> <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-62.111.226.244.static.crowley.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264759892 24942 62.111.226.244 (29 Jan 2010
    10:11:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Jan 2010 10:11:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <3...@n...onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251088
    [ ukryj nagłówki ]

    piotrek pisze:
    >> W dniu 2010-01-27 22:08, Piotrek pisze:
    >>> Dnia Wed, 27 Jan 2010 19:56:12 +0100, Przemolo napisał(a):
    >>> Bo w przypadku aku bezobsługowego przy stabilizowanym prostowniku po
    >>> naładowaniu w 90-95% spada natężenie prądu do kilkuset miliamper. A wtedy
    >>> naładowanie pozostałej reszty akumulatora trwa jeszcze ze 2-3 dni.
    >>> Potrzymaj akumulator pod prostownikiem tyle czasu to zielone oczko wylezie
    >>> na bank.
    >> Tak, tylko, że napięcie podczas ładowania rośnie wówczas do prawie 15V,
    >> a to chyba nie jest zdrowe dla akumulatora :-/
    >
    > Jak byś czytał dokładnie to byś zobaczył że mowa była o prostowniku
    > STABILIZOWANYM, gdzie napięcie wynosi max 14,4v właśnie po to żeby gazowania nie
    > było w akumulatorze bezobsługowym
    >

    Taka mała uwaga:
    14,4 to jest napięcie ładowania w samochodzie, gdzie alternator daje
    parędziesiąt amper. Ładując prostownikiem akumulator kwasowy (ale tylko
    kwasowy) robi się to nieco inaczej, koniec ładowania jest przy znacznie
    większym napięciu (praktycznie koło 15,6 nawet 15,8), przy czym płynący
    wtedy prąd jest rzędu paruset miliamperów. I wcale żadne gazowanie nie
    ma prawa występować.


    --
    Cyneq

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: