-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!news.nask.pl!news.nask
.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news2.glorb.com!npeer01.iad.highwinds-med
ia.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshost
ing.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atla
ntis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Cyneq <c...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zielone oko w akumulatorze - pytanie
Date: Fri, 29 Jan 2010 11:01:47 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 27
Message-ID: <hjuc8k$obe$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hjrpl1$5p0$1@inews.gazeta.pl> <3...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-62.111.226.244.static.crowley.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264759892 24942 62.111.226.244 (29 Jan 2010
10:11:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Jan 2010 10:11:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <3...@n...onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251088
[ ukryj nagłówki ]piotrek pisze:
>> W dniu 2010-01-27 22:08, Piotrek pisze:
>>> Dnia Wed, 27 Jan 2010 19:56:12 +0100, Przemolo napisał(a):
>>> Bo w przypadku aku bezobsługowego przy stabilizowanym prostowniku po
>>> naładowaniu w 90-95% spada natężenie prądu do kilkuset miliamper. A wtedy
>>> naładowanie pozostałej reszty akumulatora trwa jeszcze ze 2-3 dni.
>>> Potrzymaj akumulator pod prostownikiem tyle czasu to zielone oczko wylezie
>>> na bank.
>> Tak, tylko, że napięcie podczas ładowania rośnie wówczas do prawie 15V,
>> a to chyba nie jest zdrowe dla akumulatora :-/
>
> Jak byś czytał dokładnie to byś zobaczył że mowa była o prostowniku
> STABILIZOWANYM, gdzie napięcie wynosi max 14,4v właśnie po to żeby gazowania nie
> było w akumulatorze bezobsługowym
>
Taka mała uwaga:
14,4 to jest napięcie ładowania w samochodzie, gdzie alternator daje
parędziesiąt amper. Ładując prostownikiem akumulator kwasowy (ale tylko
kwasowy) robi się to nieco inaczej, koniec ładowania jest przy znacznie
większym napięciu (praktycznie koło 15,6 nawet 15,8), przy czym płynący
wtedy prąd jest rzędu paruset miliamperów. I wcale żadne gazowanie nie
ma prawa występować.
--
Cyneq
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=