  • 211. Data: 2018-03-17 12:03:32
    Temat: Re: Zielone światło dla madrych inaczej.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 17 Mar 2018 11:51:35 +0100, w <p8is1l$gv9$1@news.mixmin.net>, "Kierwnik"
    <j...@l...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Reguły są bardzo proste.
    > 1. Zielone światło zezwala tylko na wjazd za sygnalizator i to nie
    > zawsze.
    > 2. Światło kierujące ruchem unieważnia znaki pierwszeństwa.
    > 3. Na takim skrzyzowaniu pierwszeństwo okresla zasada prawej strony.
    >
    > Wniosek : wjedziesz na takie rondo i jadąc po rondzie to masz obowiazek
    > przepuscić wszystkich wjezdżających na rondo, bo wjeżdżają z twojej prawej
    > strony.

    A jest takie rondo?

  • 212. Data: 2018-03-17 12:15:07
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 17.03.2018 o 12:03, r...@k...pl pisze:

    > A jest takie rondo?

    Z definicji to każde. Znak ustąp pierwszeństwa przed rondem powoduje, że
    wjeżdżający muszą przepuścić tych już będących na rondzie. Rond bez tych
    znaków jest stosunkowo niewiele.

    --
    Czarek

  • 213. Data: 2018-03-17 14:18:47
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-17 o 11:51, Kierwnik pisze:
> [...]
    >
    > Wniosek : wjedziesz na takie rondo i jadąc po rondzie to masz obowiazek
    > przepuscić wszystkich wjezdżających na rondo, bo wjeżdżają z twojej

    Tak właściwie to nie wiem o czym ty tu. Zielone światła zawsze dawało
    pierwszeństwo przejazdu, jedynym wyjątkiem od tej reguły było to że
    należy zezwolić na zjazd pojazdom będącym już na tym skrzyżowaniu tak
    więc w tym przypadku należy ustąpić pierwszeństwa. Ale to jest chyba dla
    kierowców normalne i nie sposób tego nazwać jakąś partyzantką.

    Wniosek - mam zielone to jadę, jedyne co mnie może zatrzymać to pojazdy
    które nie zdążyły jeszcze zjechać z ronda, z mojego pasa ruchu.

  • 214. Data: 2018-03-17 16:53:39
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    <j...@l...pl> napisał(-a):

> [...]
    > przepuscić wszystkich wjezdżających na rondo, bo wjeżdżają z twojej prawej

    Każde rondo na którym przed wjazdem jest działajaca sygnalizacja
    kierująca ruchem.

  • 215. Data: 2018-03-17 17:06:51
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    > Tak właściwie to nie wiem o czym ty tu. Zielone światła zawsze dawało
    > pierwszeństwo przejazdu,

    Może wieki temu tak było, teraz tak nie jest.
    Dlatego powinno byc okresowe obowiązkowe szkolenie z PoRD
    dla posiadaczy praw jazdy.

    > Wniosek - mam zielone to jadę,

    Ty jadąc po rondzie, masz obowiązek przepuścić każdy pojazd
    wjeżdżający na rondo,
    bo on nadjeżdża z twojej prawej strony. Tak jest wtedy, gdy wjezdżasz
    na rondo z działająca sygnalizacją kierującą ruchem.
    Jeżeli nie ma sygnalizacji świetlnej to na rondzie masz pierwszeństwo.
    Jeszcze nie widziałem ronda inaczej oznakowanego.

  • 216. Data: 2018-03-17 17:17:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Mar 2018 16:53:39 +0100, Kierwnik napisał(a):

    > Każde rondo na którym przed wjazdem jest działajaca sygnalizacja
    > kierująca ruchem.

    A jest takie rondo, gdzie swiatla sa tylko na wjazdach ?

    Bo jak sa na wjazdach i na obwodzie, i jeszcze po polsku, czyli na
    wjazdach znak podporzadkowania - to znak sie kasuje, ten na obwodzie
    moze i musi przepuscic tego wjezdzajacego z prawej, ale tamten ma
    czerwone.

    J.

  • 217. Data: 2018-03-17 19:41:54
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kierwnik w

    > Reguły są bardzo proste.
    > 1. Zielone światło zezwala tylko na wjazd za sygnalizator i to nie
    > zawsze.

    Czerwone z zasady zabrania wjazdu...

    > 2. Światło kierujące ruchem unieważnia znaki pierwszeństwa.

    Ale nie unieważnia kolorów

    > 3. Na takim skrzyzowaniu pierwszeństwo okresla zasada prawej strony.

    Skoro ten z lewej ma zielone to jakie ma ten z prawej?

    > Wniosek : wjedziesz na takie rondo i jadąc po rondzie to masz obowiazek
    > przepuscić wszystkich wjezdżających na rondo, bo wjeżdżają z twojej prawej
    > strony.

    Puchatku, dlaczego googlowóz beztrosko przejeżdża, skoro ma zielone i jest
    na "rondzie" -- czyżby miał pierwszeństwo przed tymi z prawej:
    <https://goo.gl/maps/bqea9BHd29p>, <https://goo.gl/maps/jc96yMHrUwk>
    ?

    --
    'Tom N'

  • 218. Data: 2018-03-17 21:46:53
    Temat: Re: Zielone.
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-16 o 12:44, Karol8 pisze:

    > Paru moich znajomych też miało podobne wypadki.
    >
    > Jak widzę czerwone światło to noga z gazu i wlokę się
    > do momentu gdy zapali się zielone.

    Frustrujące jest to, że ktoś za Tobą wtedy dostaje furii bo widzi tylko
    "wlokersa" a nie przyczynę spowolnienia. W efekcie zamierzałeś być
    pierwszym na światłach a jesteś 20tym.

    Podobnie na autostradach / ekspresówkach. Trzymanie minimalnej
    bezpiecznej odległości nie jest możliwe. Zawsze objeżdżają by być przed
    Tobą. Szczególnie irytujące gdy na dystronicu jedziesz i auto co chwile
    szarpie przyhamowując jak ktoś się wchrzania. W DE zjawisko nie
    istnieje. Tam rzadko zdarza się by ktoś na zderzaku siedział.

    Taka technika jazdy w PL niedozwolona.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 219. Data: 2018-03-17 22:19:53
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-16 o 00:07, Tomasz Pyra pisze:

    > Tzn. oczywiście jest tak że "niezbadane są wyroki sądów rejonowych" i
    > niejeden wyrok też widziałem tak głupi że komputer się chciał zrestartować
    > jak go wyświetlił.

    Trafne spostrzeżenie :-D :-D :-D

    > To co nazywasz "ogólna sytuacja prawna" czasami jest nawet taka, że jakiś
    > gość przesiedział 15 lat za gwałt i morderstwo, bo taki był prawomocny
    > wyrok sądu chociaż niczego takiego nie zrobił, miał alibi i nie było
    > obciążających go dowodów, tylko biegły tak powiedział, więc go zamknęli.
    > Co ani nie oznacza że za "niezgwałcenie" jest kara więzienia, ani nie
    > oznacza że za zgwałcenie jej nie ma (chociaż gdzieś po świecie chodzi ten
    > co zgwałcił i go nie złapano).

    Lub inna sytuacja, gdzie prokurator nakazał mojemu koledze odpowiadać
    "tak" lub "nie". Kolega jest oblatany zawodowo w prawie więc zapytał
    prokuratora wyrabiającego ziobrowską normę aby odpowiedział "tak" lub
    "nie" na pytanie czy potwierdza iż wydał łapówkę na zakup mieszkania.

    > Tyle szczęścia że od wyroków jest możliwość odwołania, a szansa że kilku
    > pod rząd trafi się dziwnych maleje.
    >
    > I to że jakiś sędzia uznał że jadący na czerwonym miał pierwszeństwo, bo
    > był z prawej. W żaden sposób nie oznacza że tak jest.

    Poruszony tą właśnie rozmową z biegłym wcale nie jestem teraz przekonany
    iż przejeżdżając na zielonym mam pierwszeństwo przed tym co wjeżdża na
    czerwonym z prawej. Nie ma takiego przepisu, który by o tym mówił.
    Zgodnie z informacjami jakie uzyskałem decyduje to co powiesz w razie
    zdarzenia. Jeśli np. widziałeś tego gościa i nie zahamowałeś, to po
    Tobie. Trzeba więc pilnować języka w sądach.

    > Tak samo jak jest stos wyroków że skręcający w lewo w bramę jest winny
    > spowodowania zderzenia z wyprzedzającym go i drugi stos wyroków mówiących
    > że winny jest wyprzedzający.

    Więc właśnie. Pamiętaj, że skręcający w lewo nie ma obowiązku upewnienia
    się czy jest wyprzedzany. A gdy robisz skręt w lewo z zamiarem
    wyprzedzania, to już tak. Więc procesy biologiczno-chemiczne zachodzące
    w mózgu kierowcy mają znaczenie dla interpretacji zdarzenia plus
    oderwana od rzeczywistości, swobodna interpretacja zapisów encefalografu
    przez sędziego.

    Kłopot jest moim zdaniem w tym, że przepisy ruchu drogowego nie
    definiują nawet podstaw zasad tego ruchu w kluczowych aspektach. Nie
    rozumiem komu szkodziło zapisanie jednoznaczne iż zielone =
    pierwszeństwo, skręt w lewo = obowiązek upewnienia się, że nie jest się
    wyprzedzanym, przywrócenie żółtych świateł lub migania
    zielonego/czerwonego dla pieszych, obowiązku stosowania timerów na
    światłach lub wydłużenia ponad 3s żółtych itd. To wszystko wydaje się
    banalne do uregulowania przepisami, a jednak nie jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 220. Data: 2018-03-18 05:45:58
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > dlaczego googlowóz beztrosko przejeżdża, skoro ma zielone i jest
    > na "rondzie" -- czyżby miał pierwszeństwo przed tymi z prawej:
> [...]

    Nie ma pierwszeństwa, ale nie ma kogo przepuścić, bo nic
    nie nadjeżdża z jego prawej strony.
    Googlowóz ma zielone to prawie pewne jest że ci z prawej mają czerwone.
    Gorzej jest jeżeli nie ma świateł na rondzie, a są tylko przed rondem
    wtedy na duzych rondach nie wiemy jakie światło mają ci z prawej,
    ale jeżeli nadjeżdżają to jest obowiązek przepuszczenia ich,
    bo nadjeżdżają z prawej strony.