  • 31. Data: 2012-02-23 19:56:46
    Temat: Re: Zgrywanie zdjęć w podróży- pomysły?
    Od: NiusOnly <_...@g...pl>

    W dniu 2012-02-23 11:25, Pacyfist pisze:
    > W dniu czwartek, 23 lutego 2012, 11:09:57 UTC+1 użytkownik kamil napisał:
    > Życie jest niepewnie, ale jak na
    >
    > (Dropbox, Picassa, Amazon CloudDrive, SkyDrive) + nielimitowany internet w komórce

    Też na to wpadłem w zeszłym roku ale nie wszędzie jest internet. Jak
    siedzisz na jakiejś niewielkiej wyspie na pacyfiku to fajnie jest jak w
    ogóle masz internet (za który słono płacisz). Hosting umiejscowiłem
    sobie w Singapurze bo było najbliżej geograficznie ale i tak szybkość
    lokalnego internetu sprawiała że metoda w ogóle się nie sprawdziła.

    Co do składowanie danych na hdd - wiem że nie jest to idealny nośnik ale
    wbrew pozorom wyłączony dysk zniesie dużo i ma dobry stosunek jakości do
    ceny. Nie jest pancerny ale odpowiednie traktowanie sprawi że nic złego
    nie powinno się stać - mimo to świadomy zagrożenia, ostatnio miałem 2
    takie dyski + netbook. Rozwiązanie pewne ale zajmujące dużo miejsca
    (głównie przez netbooka + zasilacz i kable), stad moje poszukiwanie
    lepszej alternatywy.
    Właśnie pisząc te słowa przypomniałem sobie że moja żona miała kiedyś w
    laptopie dysk 1,8 cala i widzę że są też takie dyski w wersji
    przenośnej... hmm muszę nad tym pomyśleć ;)

    M.

  • 32. Data: 2012-02-23 21:47:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2012, Janko Muzykant wrote:

> [...]
    [...]
    > No to netbook z ssd. Te wolne nie są takie drogie.

    O ile pamiętam, kryterium nie była cena, lecz rozmiar - netbook
    w skali rozmiarów karty SD jest dość duży.
    Taki dedykowany "kontroler mass storage" miałby sens (do
    zrobienia backupu).

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2012-02-23 23:35:38
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2012 14:57:30 +0000, kamil napisał(a):

    > Rozsądny człowiek zaproponuje alternatywę, zamiast wytykać mi złe
    > rozwiązania przez całe popołudnie.

    HDD w podróży jest proszeniem się o kłopoty. Jeśli chodzi o notebooki,
    to zaleca się wykonanie kopii PRZED wyruszeniem w podróż, a nie
    stosowanie notebooka jako kopii, a tym bardziej jako banku danych.

    > Nadal nie wyjaśniłeś też niesamowitej żywotności wszelkiej maści
    > odtwarzaczy MP3. Rzucane, częste start i stop dysku co 3-4 minuty,
    > wstrząsy, wynoszenie z ciepłego domu na mróz i z powrotem, praca w
    > deszczu, słońcu i kurzu, a umierać masowo nie chcą.

    Masz szczęście, gdyż obecne w sprzedaży odtwarzacze MP3 są na flashach.
    Te co bywało na HDD już dawno masowo umarły z drobnymi wyjątkami jak
    twój, który do reprezentatywnej grupy nijak przystaje.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 34. Data: 2012-02-24 00:10:11
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "NiusOnly" <_...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Ważne żeby zajmowało niewiele miejsca.

    Przypomniało mi się, że aparaty z własną pamięcią dają możliwość
    duplikowania zapisu na kartach za pośrednictwem tego bufora. Rozwiązanie
    trudne do pobicia, jeśli chodzi o ilość zajmowanego miejsca. ;-)))
    Gorzej, że tak dobrze, to mają chyba tylko posiadacze prostych kompaktów(?)

    Mariusz [mr.]

  • 35. Data: 2012-02-24 10:27:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/02/2012 23:35, Sylwester Zarębski wrote:

    > HDD w podróży jest proszeniem się o kłopoty. Jeśli chodzi o notebooki,
    > to zaleca się wykonanie kopii PRZED wyruszeniem w podróż, a nie
    > stosowanie notebooka jako kopii, a tym bardziej jako banku danych.

    Paranoicy zalecają.

    > Masz szczęście, gdyż obecne w sprzedaży odtwarzacze MP3 są na flashach.
    > Te co bywało na HDD już dawno masowo umarły z drobnymi wyjątkami jak
    > twój, który do reprezentatywnej grupy nijak przystaje.

    Wszystkie nowe ipody masz na myśli?

    Mój i mojej żony działają kupę lat, to już są dwa. No i jeszcze mój
    stary laptop, z którym tyle podróżowałem - ma już ponad 5 lat i też dysk
    coś nie chce umrzeć.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 36. Data: 2012-02-24 10:28:29
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/02/2012 19:56, NiusOnly wrote:

> [...]
    > laptopie dysk 1,8 cala i widzę że są też takie dyski w wersji
    > przenośnej... hmm muszę nad tym pomyśleć ;)

    Szansa że dobrze zapakowany dysk którym nie rzucasz padnie jest pewnie
    mniejsza, niż szansa że od upału i słonego powietrza znad pacyfiku
    padnie ci migawka w aparacie. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 37. Data: 2012-02-24 13:29:35
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "NiusOnly" <_...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > laptopie dysk 1,8 cala i widzę że są też takie dyski w wersji
    > przenośnej... hmm muszę nad tym pomyśleć ;)

    I tak predzej czy pozniej skonczysz na rozwiazaniu, ktore ci podalem na samym
    poczatku. A ktorego pewnie nawet nie przeczytales.
    Czyli albo databank a'la NextoDI: http://www.youtube.com/watch?v=LQ83AkgVFFQ
    Albo jakas tansza wersja a'la DIGIMATE: http://www.youtube.com/watch?v=kR6nGgDIKik

    Tez kiedys targalem laptopa do zdjec. Wole jednak dwa dyski schowane w plecaku.
    Jeszcze mnie nie zawiodly. Ani na mrozie, ani w upale, ani pod ziemia, ani w
    powietrzu. :)

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 38. Data: 2012-02-24 14:05:18
    Od: NiusOnly <_...@g...pl>

    W dniu 2012-02-24 14:29, VomitroN pisze:

    > I tak predzej czy pozniej skonczysz na rozwiazaniu, ktore ci podalem na samym
    poczatku. A ktorego pewnie nawet nie przeczytales.
> [...]

    Przeczytałem i sprawdziłem, nexto - bardzo fajne ale trochę drogie.
    Spełnia wszystkie moje oczekiwania oprócz ceny. Digimate wydaje mi się
    ok ale ktoś tu pisał że "nie zapomni tych emocji podczas zgrywania na
    digimate" więc czekam na rozwinięcie myśli.

    > Tez kiedys targalem laptopa do zdjec. Wole jednak dwa dyski schowane w plecaku.
    Jeszcze mnie nie zawiodly. Ani na mrozie, ani w upale, ani pod ziemia, ani w
    powietrzu. :)

    No właśnie chyba tak skończe, ten digimate powinien mi wystarczyć, do
    tego mały tablet 7" do komunikacji ze światem i nic więcej nie potrzebuję.

  • 39. Data: 2012-02-24 16:08:56
    Od: Pacyfist <p...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2012, 15:05:18 UTC+1 użytkownik NiusOnly napisał:
    > No właśnie chyba tak skończe, ten digimate powinien mi wystarczyć, do
    > tego mały tablet 7" do komunikacji ze światem i nic więcej nie potrzebuję.

    Po pierwsze:
    http://pclab.pl/pr48915.html

    Po drugie:
    http://www.dobreprogramy.pl/50-GB-na-Box-za-logowani
    e-z-Androida,Aktualnosc,30468.html

  • 40. Data: 2012-02-24 16:13:23
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

> [...]
    > ok ale ktoś tu pisał że "nie zapomni tych emocji podczas zgrywania na
    > digimate" więc czekam na rozwinięcie myśli.

    Ja nie kupowalem Nexto w Polsce, dzieki czemu wyszedl mnie dosc taniio. Nawet nie
    wiem, czy go u nas ktos sprzedaje. Digimate mam jako backup do zgranych zdjec. Tez
    czytalem o problemach podczas zrzutu danych, czy nawet lamania sie pinow kart
    pamieci. Ale dlatego woze dwa dyski, zeby sie nie przejmowac takimi rzeczami.

    Niemniej, jesli cena Nexto Cie odstrasza, mozesz sobie zlapac trop do kilku innych
    producentow: http://allegro.pl/karty-pamieci-banki-danych-50610