  • 61. Data: 2010-09-20 22:50:25
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i78h9i$l4t$1@inews.gazeta.pl...
    76,Jechali_pod_prad_po_obwodnicy_Olesnicy__Zgineli_w
    .html

    > Taka moda ostatnio ... W Smolensku tez pilot nie mial prawa ladowac w
    > takich warunkach a sa osoby widzace wine zupelnie gdzie indziej ;)

    Może temu asiorowi w Uno, też ruskie rozpylili sztuczną mgłę w kabinie -
    skąd wiesz?
    Trzeba by Antka na temat napuścić.

  • 62. Data: 2010-09-20 22:55:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ererer" <e...@n...pamietam.maila> napisał w wiadomości

    > Warto dodać, że na pokładzie była jeszcze 35 letnia pasażerka.

    Z komentarzy wynika że upośledzona.
    I od razu rodzą się podejrzenia że to jednak próba samobójcza mogła być.
    Wyjątkowo chory sposób na skończenie z tym światem by to był.

  • 63. Data: 2010-09-20 23:02:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-20 20:01, JaromirD pisze:

    > W imię tego, że fizycznie jest zdrowy,
    > za to jest emocjonalnym i socjalnym kaleką? Czy dałbyś do rąk osobie
    > niezrównoważonej, nieumiejącej zapanować nad emocjami i przeceniającej
    > własne umiejętności giwerę lub wolant?
    > Też uogólniam, ale mam wrażenie, że gdyby zbadać ilu jeździ zniedołężniałych
    > dziadków, a ilu "samców super alfa", to raczej tych drugich byłoby więcej.
    > Ja z kolei uważam, że warunkiem dopuszczenia do egzaminu na prawo jazdy
    > powinny być testy psychologiczne, pozwalające na sprawdzenie predyspozycji
    > do prowadzenia pojazdów.

    To nie jest problem psychologi, a po prostu braku wiedzy.
    Ci "szalejący" kierowcy są przekonani, że ich umiejętności są
    wystarczające do bezpiecznej jazdy w taki sposób w jaki jadą.

    Skąd taki kierowca ma wiedzieć, że jak coś się stanie niebezpiecznego,
    to on nie będzie potrafił się zachować i sobie nie poradzi?

    I tak długo jak w programie szkolenia na PJ nie będzie żadnych zajęć
    które po prostu pokażą kierowcy jego bezradność w konfrontacji z
    niebezpieczną sytuacją, tak długo ci kierowcy będą pędzić sądząc że jadą
    "szybko i bezpiecznie".
    I to też nie na samym kursie, a raczej tak pół roku do roku po zrobieniu
    PJ, jak już kierowca zaczyna czuć się pewnie za kółkiem.
    Najlepiej w miarę cyklicznie powtarzane.

    I tylko takie zajęcia, gdzie każdy kierowca (nie ważny czy młody czy
    stary) będzie mógł w rzetelny sposób poznać swoje możliwości, pozwolą
    kierowcy móc podjąć _świadomą_ decyzję co do tego czy i jak jechać.

  • 64. Data: 2010-09-20 23:17:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-20 22:24, kml pisze:

    > Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości

    > Ok, w komentarza jest napisane że wszyscy trąbili etc więc zapewne
    > rzeczywiście tego nie słychać na nagraniu.

    Zabrakło odważnych tirowców którzy by pojechali obok siebie, powoli tak
    żeby się zatrzymać jak gość pojawi się z przeciwka, zastawiając oba pasy
    i migać na niego drogowymi licząc że się połapie i zatrzyma.
    Na trójmiejskiej obwodnicy taka akcja się udała - gość który jechał pod
    prąd zatrzymał się przed dwoma ciężarówkami, a wtedy mu werbalnie
    wytłumaczyli że źle jedzie.

    Innej rady na takich raczej nie ma - policja raczej nie ma szansy
    pojawić się tak szybko. Tylko kierowcy z CB i dwie ciężarówki mogą tu
    pomóc skoro gość sam się nie opamiętał.

  • 65. Data: 2010-09-21 00:23:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2010 21:47:54 +0200, jerzu napisał(a):

    > http://kontakt24.tvn.pl/temat,pod-prad-czolowka-smie
    rc-jest-nagranie-z-obwodnicy,23950.html
    > - tu masz film.
    > Swoją drogą, poza debilem z Uno, drugim debilem był ten w Fordzie. Nie
    > widział świateł auta jadącego z przeciwka? Nic mu w głowie nie
    > zaświtało?

    Tam jest łuk, mógł być przekonany, że klient jedzie druga nitką.

    --
    ___________ (R)

  • 66. Data: 2010-09-21 00:28:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2010 19:15:02 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > 0-6 38 3 - 4 39 36 2630827 0,15
    > 7-14 608 531 14 15 656 565 3184742 1,67
    > 15-17 700 590 40 36 885 732 1484358 3,97
    > 18-24 9337 8609 1016 891 13563 12436 4107691 20,95
    > 25-39 12670 11885 1246 1079 17026 15925 8858222 13,42
    > 40-59 9633 8493 924 730 12898 11228 10714101 7,93
    > 60 ++ 3394 3095 365 322 4062 3762 7173448 4,31
    > b/d 1938 1802 54 62 2217 2026
    > * dane wg stanu na dzień 30.06.2009 r
    >
    > Z powyższego jasno wynika, kto jest najbardziej 'wypadkowy' i komu
    > brakuje pokory. W wieku 21 lat to mało który 'mistrz' bywa na
    > wyższym stanowisku, za to z całą pewnością wie wszystko lepiej

    Z tego wynika, że nie masz pojęcia o statystyce, logice i matematyce (nie
    żebym się zdziwił).
    Podziel teraz te liczby przez średni dystans roczny kierowcy z danej grupy
    wiekowej.

    --
    ___________ (R)

  • 67. Data: 2010-09-21 02:59:11
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Swoją drogą - trzeba w końcu zmienić prawo, które pozwala 80-latkom
    > prowadzić samochody bez badań corocznych.

    Kurna, ale zniewolony narod. Pies pogryzl dzieciaka - zakazac psow ras
    agresywnych. Za chwile okazalo sie, ze mieszance pod prawo nie
    podlegaja, a bywaja bardziej agresywne. Jakis pajac strzelal z wiatrowki
    - juz posly chcialy zakazac wiatrowek. Facet zakrecajac ciezarowa
    zahaczyl dzieciaka - zakaz wjazdu ciezarowek do DC. Oczywiscie zaraz sie
    okazalo, ze sa wyjatki, a z czasem tych wyjatkow jest tyle, ile przedtem
    wjezdzalo ciezarowek do miasta.
    O ile takie pomysly rodza sie w glowach politykow, to jest to
    zrozumiale. Mysli taki sobie, ze jak pokaze jak to wspolczuje, jak to
    reaguje, jaki to zatroskany, to mu podatnicy beda placic przez nastepna
    kadencje. Ot poleci helikopterem poogladac chalupy w wodzie, powie
    ludziom, ze spieprzyli wybierajac wojtow i poleci z powrotem zagrac
    mecz. OK. Ale cholernie niepokojace jest to, ze sami ludzie dopominaja
    sie, by ograniczyc ich prawa. Rozumiem, wypadek makabryczny, ale dosyc
    nietypowy i wlasnie dlatego, ze nietypowy, nie widze powodu, by zmieniac
    prawo i karac wszystkich za jednego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 68. Data: 2010-09-21 05:42:49
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Z tego wynika, że nie masz pojęcia o statystyce, logice i matematyce
    > (nie żebym się zdziwił).
    > Podziel teraz te liczby przez średni dystans roczny kierowcy z danej
    > grupy wiekowej.

    Co spodziewasz się uzyskać po takiej akurat operacji dzielenia?

    A dokładniej - dlaczego chcesz dzielić jabłka przez gruszki?

    Zastanów się - facet ci wyjeżdża z podporządkowanej, dzwon, on wysiada
    i mówi "paaanie ja tłukę rocznie 180 tysięcy km, a to dopiero mója 2
    stłuczka w tym roku". Ucieszysz się że on taki dobry kierowca?

    Wypadek jest wypadek.

    W odniesieniu do tej dyskusji może mieć znaczenie co najwyżej liczba
    aktywnych kierowców w konkretnych przedziałach wiekowych.

    Jak kierowca ma średnio rocznie 2 wypadki, to można to różnie tłumaczyć
    i zapobiegać. W jednej grupie - bo jest stary i ledwo co widzi na oczy,
    w drugiej grupie - bo ma siano zamiast mózgu i hormony zamiast nerwów,
    a w trzeciej - bo jeździ dużo, więc musi jeździć szybko itp.

    Zwróć uwagę że przy tych liczbach jest mowa o wypadkach "spowodowanych
    przez", a nie "uczestniczyli w wypadkach".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 69. Data: 2010-09-21 05:50:57
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Artur Maśląg wrote:

    > (...)

    > Czy ja wiem? Możliwe, że mam mniejszą skalę porównawczą niż Ty,
    > niemniej znam sporo osób z grupy ~70, która jednak jest dość
    > sprawna intelektualnie, a psychofizycznie radzą sobie dość
    > dobrze za kierownicą. Sam jestem ciekaw, jak sobie w tym wieku
    > będę radził (o ile dożyję).

    Ja w trakcie badań wyłapuję zaburzenia, bo po prostu samo wyłazi.
    Tak na oko patrząc "całkiem krzepki staruszek". Ale "ręce już nie
    te" jak mówił Kramer.

    Dodatkowo - patrząc na osoby bliskie, często się stykając z nimi -
    nie zauważa się postępującego niedołężnienia.

    A co do tej "naszej" starości - nie byłbym takim pesymistą. To nie
    tak że te starsze pokolenia są twardsze. Wręcz przeciwnie, trudne
    warunki życia, złe żywienie w młodości, ciężka wyniszczająca
    praca fizyczna - zostawiają ślady.

    > Tyle, że to nie ja pisałem o tych osobach starszych - po raz kolejny
    > to już piszę.

    Wiem. Ale dane poleciały w wątku o ew. badaniach dla osób starszych.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 70. Data: 2010-09-21 07:49:36
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-21 05:50, Massai pisze:
    (...)
    > Ja w trakcie badań wyłapuję zaburzenia, bo po prostu samo wyłazi.
    > Tak na oko patrząc "całkiem krzepki staruszek". Ale "ręce już nie
    > te" jak mówił Kramer.

    Zgadza się, ale to nie podpada pod gwałtowne obniżenie sprawności.

    > Dodatkowo - patrząc na osoby bliskie, często się stykając z nimi -
    > nie zauważa się postępującego niedołężnienia.

    Gwałtowne zauważa się bez problemu.

> [...]
    > tak że te starsze pokolenia są twardsze. Wręcz przeciwnie, trudne
    > warunki życia, złe żywienie w młodości, ciężka wyniszczająca

    Niby prawda - średnia wieku wzrasta, niemniej nigdy nie znasz dnia
    ni godziny, a do tego dochodzą różne obciążenia genetyczne. No dobra,
    wolę gadać o przyjemniejszych rzeczach ;)

    > Wiem. Ale dane poleciały w wątku o ew. badaniach dla osób starszych.

    No tak, ale w tym odgałęzieniu pojawiła się teza, że największym
    zagrożeniem nie są młodzi (poniżej 25), nie starzy, a ci w średnim
    wieku, na stanowiskach itd. :)