-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Mon, 20 Sep 2010 23:02:43 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zginęli jadąc pod prąd
References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <4c975f00$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<i77t2m$dne$1@news.onet.pl> <i787he$ceu$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <i787he$ceu$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 31
Message-ID: <4c97cbf3$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.109.85
X-Trace: 1285016563 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22795 83.23.109.85:2164
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2311742
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-20 20:01, JaromirD pisze:
> W imię tego, że fizycznie jest zdrowy,
> za to jest emocjonalnym i socjalnym kaleką? Czy dałbyś do rąk osobie
> niezrównoważonej, nieumiejącej zapanować nad emocjami i przeceniającej
> własne umiejętności giwerę lub wolant?
> Też uogólniam, ale mam wrażenie, że gdyby zbadać ilu jeździ zniedołężniałych
> dziadków, a ilu "samców super alfa", to raczej tych drugich byłoby więcej.
> Ja z kolei uważam, że warunkiem dopuszczenia do egzaminu na prawo jazdy
> powinny być testy psychologiczne, pozwalające na sprawdzenie predyspozycji
> do prowadzenia pojazdów.
To nie jest problem psychologi, a po prostu braku wiedzy.
Ci "szalejący" kierowcy są przekonani, że ich umiejętności są
wystarczające do bezpiecznej jazdy w taki sposób w jaki jadą.
Skąd taki kierowca ma wiedzieć, że jak coś się stanie niebezpiecznego,
to on nie będzie potrafił się zachować i sobie nie poradzi?
I tak długo jak w programie szkolenia na PJ nie będzie żadnych zajęć
które po prostu pokażą kierowcy jego bezradność w konfrontacji z
niebezpieczną sytuacją, tak długo ci kierowcy będą pędzić sądząc że jadą
"szybko i bezpiecznie".
I to też nie na samym kursie, a raczej tak pół roku do roku po zrobieniu
PJ, jak już kierowca zaczyna czuć się pewnie za kółkiem.
Najlepiej w miarę cyklicznie powtarzane.
I tylko takie zajęcia, gdzie każdy kierowca (nie ważny czy młody czy
stary) będzie mógł w rzetelny sposób poznać swoje możliwości, pozwolą
kierowcy móc podjąć _świadomą_ decyzję co do tego czy i jak jechać.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.10 23:17 Tomasz Pyra
- 21.09.10 00:23 Adam Płaszczyca
- 21.09.10 00:28 Adam Płaszczyca
- 21.09.10 02:59 Pawel \"O'Pajak\
- 21.09.10 05:42 Massai
- 21.09.10 05:50 Massai
- 21.09.10 07:49 Artur 'futrzak' Maśląg
- 21.09.10 08:07 Artur 'futrzak' Maśląg
- 21.09.10 08:20 LEPEK
- 21.09.10 08:22 Mirek Ptak
- 21.09.10 08:39 badzio
- 21.09.10 09:11 CeSaR
- 21.09.10 09:28 J.F.
- 21.09.10 09:30 J.F.
- 21.09.10 09:33 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i