-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
ews2.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me
.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 21 Sep 2010 23:48:53 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zginęli jadąc pod prąd
References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <4c975f00$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<i77t2m$dne$1@news.onet.pl> <i787he$ceu$1@news.onet.pl>
<4c97cbf3$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
<4c9914ca$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4c9914ca$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 57
Message-ID: <4c992844$0$22795$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.108.155
X-Trace: 1285105732 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22795 83.23.108.155:7995
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312010
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-21 22:25, Yans van Horn pisze:
>> To nie jest problem psychologi, a po prostu braku wiedzy.
>> Ci "szalejący" kierowcy są przekonani, że ich umiejętności są
>> wystarczające do bezpiecznej jazdy w taki sposób w jaki jadą.
>
> MZ Ci kierowcy chcą jak najszybciej nauczyć się jeździć jak Ci, których
> umiejętności są największe - kierowcy rajdowi (gry, relacje z
> zawodów..).
Póki ktoś chce się nauczyć to pół biedy.
Problem zaczyna się wtedy kiedy kierowca sądzi, że posiada umiejętności
których w rzeczywistości nie posiada.
A to jest bardzo powszechne - kierowców którzy "szybko i bezpiecznie"
np. 140km/h znajdziesz wszędzie pełno. Potem tylko jak w ruchu drogowym
przyjdzie do sprawdzenia tych umiejętności to wtedy jest dramat.
Gdyby taki jeden z drugim, chociaż raz wcześniej miał możliwość
przekonania się o tym, jak im pójdzie przy takiej prędkości w sytuacji
wymagającej wykonania nagłego manewru, to już wielu przestałoby na
drogach kozaczyć.
I to tak z instruktorem który dokładnie wytłumaczy co się stało i dlaczego.
Bo kierowca to się sam doskonale potrafi wytłumaczyć przed samym sobą z
każdej głupoty którą zrobił dlatego potrzebny jest jeszcze ktoś z boku
kto wszelkie niedomagania wypunktuje.
> Gdyby tym kierowcom dać możliwość zdobycia doświadczenia i
> wyszalenia się (czyli gdyby w Polsce było znacznie więcej torów,
> promowania i organizowania amatorskich zawodów).
>
> Wspomnieć należy również, że zajęcia z doskonalenia techniki jazdy i
> stosowny egzamin powinny być obowiązkowe: opanowywanie nagłego poślizgu,
> jazda w poślizgu kontrolowanym, jazda po różnych typach nawierzchni.
Żeby się nauczyć takich rzeczy trzeba regularnie trenować. I to nie
jeden weekend rocznie. To są ogromne koszty i w związku z tym nie tędy
droga.
Zresztą kierowcy umiejętności mają całkiem dobre i to nie ich brakuje.
Problemem jest ich przecenianie.
A jednak dużo łatwiej dociągnąć styl jazdy do umiejętności niż
umiejętności do stylu jazdy.
Na takich krótkich kursach jedyne czego kierowca zdąży się nauczyć, to
poprawne hamowanie z ABS. Natomiast bez problemu można już posiadane
umiejętności zweryfikować i to już powinno kierowcy uzmysłowić jak
powinien jeździć.
> PS: Wystarczy popatrzyć na kraje skandynawskie.
Ale tam też nikt nie robi z kierowców rajdowców.
Oglądałem filmy z tamtejszych obowiązkowych szkoleń dla młodych
kierowców i to dokładnie wygląda tak, że przegonią ich przez poślizgowy
szarpak żeby każdy sobie zobaczył jak to fajnie.
Raz z większą, raz z mniejszą prędkością żeby przekonali się ile zależy
od prędkości i tyle.
Nikogo tam nie cisną do upadłego aż w końcu zacznie się mu udawać.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.10 00:08 Tomasz Pyra
- 22.09.10 00:11 Tomasz Pyra
- 22.09.10 00:18 Tomasz Pyra
- 22.09.10 00:29 Cavallino
- 22.09.10 01:12 Adam Płaszczyca
- 22.09.10 01:17 Adam Płaszczyca
- 22.09.10 01:18 Adam Płaszczyca
- 22.09.10 01:20 Adam Płaszczyca
- 22.09.10 05:31 Filip KK
- 22.09.10 05:33 Filip KK
- 22.09.10 08:29 Krzysiek Kielczewski
- 22.09.10 08:32 Mirek Ptak
- 22.09.10 09:01 elmer radi radisson
- 22.09.10 10:28 Massai
- 22.09.10 10:22 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
Najnowsze wątki
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=