-
Data: 2010-09-21 23:48:53
Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-09-21 22:25, Yans van Horn pisze:
>> To nie jest problem psychologi, a po prostu braku wiedzy.
>> Ci "szalejący" kierowcy są przekonani, że ich umiejętności są
>> wystarczające do bezpiecznej jazdy w taki sposób w jaki jadą.
>
> MZ Ci kierowcy chcą jak najszybciej nauczyć się jeździć jak Ci, których
> umiejętności są największe - kierowcy rajdowi (gry, relacje z
> zawodów..).
Póki ktoś chce się nauczyć to pół biedy.
Problem zaczyna się wtedy kiedy kierowca sądzi, że posiada umiejętności
których w rzeczywistości nie posiada.
A to jest bardzo powszechne - kierowców którzy "szybko i bezpiecznie"
np. 140km/h znajdziesz wszędzie pełno. Potem tylko jak w ruchu drogowym
przyjdzie do sprawdzenia tych umiejętności to wtedy jest dramat.
Gdyby taki jeden z drugim, chociaż raz wcześniej miał możliwość
przekonania się o tym, jak im pójdzie przy takiej prędkości w sytuacji
wymagającej wykonania nagłego manewru, to już wielu przestałoby na
drogach kozaczyć.
I to tak z instruktorem który dokładnie wytłumaczy co się stało i dlaczego.
Bo kierowca to się sam doskonale potrafi wytłumaczyć przed samym sobą z
każdej głupoty którą zrobił dlatego potrzebny jest jeszcze ktoś z boku
kto wszelkie niedomagania wypunktuje.
> Gdyby tym kierowcom dać możliwość zdobycia doświadczenia i
> wyszalenia się (czyli gdyby w Polsce było znacznie więcej torów,
> promowania i organizowania amatorskich zawodów).
>
> Wspomnieć należy również, że zajęcia z doskonalenia techniki jazdy i
> stosowny egzamin powinny być obowiązkowe: opanowywanie nagłego poślizgu,
> jazda w poślizgu kontrolowanym, jazda po różnych typach nawierzchni.
Żeby się nauczyć takich rzeczy trzeba regularnie trenować. I to nie
jeden weekend rocznie. To są ogromne koszty i w związku z tym nie tędy
droga.
Zresztą kierowcy umiejętności mają całkiem dobre i to nie ich brakuje.
Problemem jest ich przecenianie.
A jednak dużo łatwiej dociągnąć styl jazdy do umiejętności niż
umiejętności do stylu jazdy.
Na takich krótkich kursach jedyne czego kierowca zdąży się nauczyć, to
poprawne hamowanie z ABS. Natomiast bez problemu można już posiadane
umiejętności zweryfikować i to już powinno kierowcy uzmysłowić jak
powinien jeździć.
> PS: Wystarczy popatrzyć na kraje skandynawskie.
Ale tam też nikt nie robi z kierowców rajdowców.
Oglądałem filmy z tamtejszych obowiązkowych szkoleń dla młodych
kierowców i to dokładnie wygląda tak, że przegonią ich przez poślizgowy
szarpak żeby każdy sobie zobaczył jak to fajnie.
Raz z większą, raz z mniejszą prędkością żeby przekonali się ile zależy
od prędkości i tyle.
Nikogo tam nie cisną do upadłego aż w końcu zacznie się mu udawać.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.10 00:08 Tomasz Pyra
- 22.09.10 00:11 Tomasz Pyra
- 22.09.10 00:18 Tomasz Pyra
- 22.09.10 00:29 Cavallino
- 22.09.10 01:12 Adam Płaszczyca
- 22.09.10 01:17 Adam Płaszczyca
- 22.09.10 01:18 Adam Płaszczyca
- 22.09.10 01:20 Adam Płaszczyca
- 22.09.10 05:31 Filip KK
- 22.09.10 05:33 Filip KK
- 22.09.10 08:29 Krzysiek Kielczewski
- 22.09.10 08:32 Mirek Ptak
- 22.09.10 09:01 elmer radi radisson
- 22.09.10 10:28 Massai
- 22.09.10 10:22 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML