-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!kanaga.switch.c
h!switch.ch!kanja.arnes.si!news-hub.siol.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshos
ting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 21 Sep 2010 15:36:10 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zginęli jadąc pod prąd
References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <4c975f00$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<i77olm$n32$1@inews.gazeta.pl>
<4c97728a$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<4c97730c$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
<esbln42l5dkb$.1dpau1rk4ct4l$.dlg@40tude.net>
<i783bi$t6g$1@inews.gazeta.pl> <i784qu$5f3$1@inews.gazeta.pl>
<c1.01.3Ml1vh$Iqv@mike.oldfield.org.pl> <i799jp$ftf$1@news.onet.pl>
<i79i2q$vcq$1@news.onet.pl> <c1.01.3MlKh8$IrH@mike.oldfield.org.pl>
In-Reply-To: <c1.01.3MlKh8$IrH@mike.oldfield.org.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <t...@b...softax.pl>
Lines: 83
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1285075802 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21005 83.18.189.42:53916
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2311891
[ ukryj nagłówki ]Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Tue, 21 Sep 2010 08:07:21 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg napisał(a):
>
>> (...)
>>>> Z tego wynika, że nie masz pojęcia o statystyce, logice i matematyce
>>>> (nie żebym się zdziwił).
>>>> Podziel teraz te liczby przez średni dystans roczny kierowcy z danej
>>>> grupy wiekowej.
>>> Co spodziewasz się uzyskać po takiej akurat operacji dzielenia?
>> Skoro jego zacytowałeś to jednego na pewno - próbuje mnie sprowokować
>> swoimi wypowiedziami, z których ma wynikać, że jestem debilem, a on
>> ma pojęcie o wszystkim. Standardowe zachowanie Adasia - teraz tylko
>> lepiej się maskuje, ale treść taka sama. Nie jest ważne, czy postawione
>> tezy są sensowne i mają cokolwiek wspólnego z logiką, statystyką
>> i matematyką.
>
> Tak, tak, futrzasty trollu :D
>
> Odpowiadając i na Twoje i przedpiścy uwagi - po takim dzieleniu wyjdzie
> informacja o tym, co ile kilometrów kierowca z danej grupy wiekowej ma
> wypadek.
Nie prawda. Co ile *powoduje* wypadek. Powodować wypadek a mieć wypadek
to dość istotna różnica.
> To dość wartościowa informacja. Dlaczego? Zademonstruję
> upraszczając sytuację do dwóch grup.
> Wyobraźmy sobie zatem, że mamy tylko dwie grupy kierowców A i B.
> Wedle statystyk, kierowcy grupy A powodują rocznie 1000 wypadków, a
> kierowcy grupy B - 5000.
> Z którym kierowcą bezpieczniej jest przejechać trasę długości 300km?
> Wyglądałoby, że takim z grupy A, prawda?
> A teraz dodajmy informację o przejechanych kilometrach.
> Przeciętny kierowca z grupy A pokonuje rocznie 5000km.
> Przeciętny kierowca z grupy B - 50 000km.
> Dodajmy jeszcze dane o liczebności grup.
> Niech grupa A to 10 000 osób, a grupa B - 1 000 000.
>
> Co to znaczy? Otóż w grupie A wypadek zdarza się średnio co:
> 10 000 * 10 000/ 1000 = 100 000
> (ilość osób razy średni przebieg przez ilość wypadków).
>
> W grupie B mamy:
> 1 000 000 * 50 000 / 5000 = 10 000 000
>
> Czyli szansa, że na danym dystansie kierowca z grupy A spowoduje wypadek
> jest 'tylko' 100 razy większa.
Usiłujesz zmienić temat. Ale niech tam :)
I tak w sytuacji jaką sobie dopasowałeś, ta informacja jest słaba[*]. Bo
z punktu widzenia pasażerów wszystko jedno czy to kierujący ich pojazdem
spowodował wypadek czy tylko nie udało mu się uniknąć wypadku
spowodowanego przez kogoś innego. Właściwa statystyka odpowiadająca na
twoje pytanie to liczba wszystkich wypadków w której kierujący pojazdem
uczestniczy a nie tylko tylko tych które sam spowodował[**].
[*] - jest tylko słaba a nie kompletnie do bani, bo należy się domyślać
że jest silna korelacja pomiędzy liczbą wypadków powodowanych a liczbą
wypadków w której ktoś uczestniczy.
[**] - ot, choćby jak w wypadku który jest powodem niniejszego wątku --
być może kierowca Forda mógł go uniknąć.
>
> I właśnie dlatego suche dane o ilości wypadków sa o d... stłuc.
>
>>> W odniesieniu do tej dyskusji może mieć znaczenie co najwyżej liczba
>>> aktywnych kierowców w konkretnych przedziałach wiekowych.
>> Zgadza się - i o tym mówi właśnie statystyka. Podejrzewam, że nawet
>> gdyby wziąć na siłę przebieg, to wyniki statystyczne będą podobne.
>
> Jak widać - niezbyt. Weź te dane i podaj.
>
Co widać? Na pewno nie z tego co sam pokazałeś.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.10 15:37 Sebastian Kaliszewski
- 21.09.10 17:37 Artur Maśląg
- 21.09.10 18:29 Massai
- 21.09.10 18:36 Artur Maśląg
- 21.09.10 18:39 Artur Maśląg
- 21.09.10 18:44 Massai
- 21.09.10 18:55 Massai
- 21.09.10 18:58 Filip KK
- 21.09.10 19:34 Artur Maśląg
- 21.09.10 22:25 Yans van Horn
- 21.09.10 22:27 Artur Maśląg
- 21.09.10 22:39 Artur Maśląg
- 21.09.10 22:40 J.F.
- 21.09.10 23:04 J.F.
- 21.09.10 23:48 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=