-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zginal jadac pod prad
Date: Tue, 28 Sep 2010 22:27:24 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 113
Message-ID: <i7tj0a$cm2$1@news.onet.pl>
References: <i77ktf$n3d$1@news.onet.pl> <4c975f00$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<i77olm$n32$1@inews.gazeta.pl>
<4c97728a$0$27029$65785112@news.neostrada.pl>
<4c97730c$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
<esbln42l5dkb$.1dpau1rk4ct4l$.dlg@40tude.net>
<i783bi$t6g$1@inews.gazeta.pl> <i784qu$5f3$1@inews.gazeta.pl>
<c1.01.3Ml1vh$Iqv@mike.oldfield.org.pl> <i799jp$ftf$1@news.onet.pl>
<i7k99d$oco$1@news.onet.pl> <i7pct1$cim$1@news.onet.pl>
<i7qhgt$u6t$1@news.onet.pl> <i7qshi$3gm$1@news.onet.pl>
<i7quc8$9jn$1@news.onet.pl> <i7rf3c$cd5$1@news.onet.pl>
<i7t07b$ebk$1@news.onet.pl> <i7t6po$2am$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1285705546 12994 91.150.222.21 (28 Sep 2010 20:25:46 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Sep 2010 20:25:46 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313608
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:i7t6po$2am$1@news.onet.pl...
>> Oczywiście - wywalmy więc z drogi ludzi, którzy jeżdżą najwięcej.
>> Zostawmy samych niedzielnych kierowców. Na pewno będzie bezpieczniej.
>> Tylko, że może się okazać, że nie będziesz miał w sklepie bułek...
>
> Bajki opowiadasz.
> GDYBY rzeczywiście te tiry objeżdżające cała Ziemię w miesiąc
> powodowały dużo wypadków, spokojnie możnaby wprowadzić regulacje
> ograniczające ich ruch.
> Wprowadzić drakońskie opłaty za ruch takich wielokołowych ciężarówek
> etc.
> W efekcie wymusilibyśmy na dostawcach korzystanie z alternatywnych,
> teraz droższych, form transportu, i owszem - w pewnym stopniu odbiłoby
> sie to na cenach w sklepach, ale niewykluczone że zbilansowałoby sie
> nam to obniżonymi kosztami leczenia ofiar wypadków.
> Koszt transportu to tylko jeden z wielu elementów ceny towaru w sklepie.
Hmm no ciekawe jak chciałbyś dostarczyć np. do sieci supermarketów kilkaset
kg nabiału codziennie. Puszczając w trasę 10 małych dostawczaków, zamiast
jednego TIR-a?
> W efekcie w sklepie zapłaciłbyś ciut więcej ale za to składkę zdrowotną
> miałbyś mniejszą, albo miałbyś lepszy dostęp do specjalistów.
Aha i 10 dostawczaków na drodze zamiast 1-go TIR-a. Dziękuję, wolę TIRa.
>> > Rezerwa w budżecie to inaczej - ILOŚĆ ODPADÓW.
>> > Tyle że widziana jako pozycja w budżecie.
>>
>> Rezerwa w budżecie to jest ilość odpadów??? Rezerwa to jest
>> TEORETYCZNIE OSZACOWANE ZABEZPIECZENIE na wypadek powstania
>> określonej straty z tytułu odpadów produkcji - co nie znaczy, że na
>> pewno taką stratę poniesiesz. Widzę, że naprawdę proste obliczenia
>> zaczynają przysparzać ludziom problemów.
>
> A co ja innego napisałem?
Że rezerwa = ilość odpadów. To nie jest prawdą. Rezerwa = TEORETYCZNA ilość
odpadów. To jest prawdą.
>> > Wracając do tych Twoich fachowców. Załóżmy że zysk z produkcji tych
>> > 180 tysięcy sztuk jest taki sam jak zysk z produkcji tych 5
>> > tysięcy. Różne produkty wytwarzają, albo - ten sam ale w różnych
>> > klasach jakości. Ten drugi ma ostrzejsze normy i sprzedaje jako
>> > klasa luks, 20 razy drożej. Nieważne.
>>
>> Wali nas zysk. Liczymy odpady. Tak jak liczymy wypadki. Tak samo wali
>> nas zysk, jak wali nas to, jaką korzyść ma ktoś z przejechania 100
>> tysięcy kilometrów rocznie. Liczymy wypadki, które spowodował.
>> Rozumiesz prostotę zagadnienia?
>
> Ja rozumiem, ale Ty najwyraźniej nie. Albo się wykłócasz dla zasady.
>
> Raz mówisz że "wali nas zysk" a za chwilę czepiasz się tego
> pokonywanego dystansu, jakby miał on jakieś znaczenie.
Bo skoro w zadaniu pierwotnym nie masz w ogóle słowa ZYSK, to ten zysk nas
nie interesuje. Skoro nie masz słowa REZERWA, to ta rezerwa nas nie
interesuje. Tak samo jak w zadaniu "jak mamy 2 jabłka i dodamy do tego 2
gruszki - ile będzie owoców?" nie ma słowa o niczym innym, niż tylko o
jabłkach, gruszkach i owocach. I zadawanie wtedy głupich pytań w stylu "A
dlaczego nie ma tam pomarańczy?" nie ma najmniejszego matematycznego
znaczenia.
>> > I uprzedzając, bo zaraz powiesz że to jakieś od czapy porównania -
>> > jaki TY masz zysk z tego, że kierowca tira przejeżdża rocznie 180
>> > tysięcy km?
>>
>> No taki, że mam w sklepie towarów do wyboru, do koloru.
>
> No to "wali nas zysk" czy nie?
j.w.
odpowiedziałem natomiast na Twoje pytanie jaki ja mam zysk z tego, ze
kierowca tira przejeżdża ileś tam km. Ale to tylko dygresja.
>> > Dla Ciebie liczy się tylko ten wypadek. Z dziadkiem masz 1 rocznie,
>> > z kierowcą tira - 2.
>> >
>> > Popatrz na to prosto - możesz magicznie wyeliminowac z dróg 1000
>> > tirów (200 tysięcy rocznie i 2 wypadki) albo 1000 dziadków (5
>> > tysięcy rocznie i 1 wypadek). Które działanie zwiększy Twoje własne
>> > bezpieczeństwo jako użytkownika drogi?
>>
>> Ba - można w ogóle wyeliminować z drogi samochody wszystkie jak ręką
>> odjął. Będziesz miał zerową wypadkowość. Zajebiście, prawda? Będziemy
>> żywność wozili na wielbłądach...
>
> Albo rikszami.
> Próbujesz sprowadzać do absurdu - tylko nic z tego nie wynika.
Wynika - zerowa wypadkowość w skali czasu. Idealna sytuacja.
>> > Strzelasz do własnej bramki.
>> > No bo jak to tak - ten niby "lepszy" kierowca dwa razy częściej na
>> > egzamin?
>>
>> Nie - ma dokładnie tak samo - po 3 wypadkach. CZas nie ma dla nas
>> znaczenia.
>
> No jak nie jak tak.
> Co znaczy słowo "częściej"?
Znowu głupie pytanie zadane bez zastanowienia.
Częściej na internecie występuje słowo "cześć" czy słowo "Hermenegilda"?
Sprawdź to ;) i odnieś w sensowny sposób do jednostki czasowej. A potem
pogadamy o znaczeniu słowa "częściej".
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- 2024-12-19 Fujitsu LIFEBOOK E746
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2024-12-19 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2024-12-19 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2024-12-19 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2024-12-19 Wrocław => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-12-19 Katowice => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-19 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-19 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-19 policja pomaga
- 2024-12-19 Kolejny biegły
- 2024-12-19 Taka ciekawostka skrzyżowaniowa
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki