  • 11. Data: 2015-01-25 17:29:42
    Temat: Re: Zewnętrzny dysk wyłącza się podczas pracy
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2015-01-25 o 11:18, RadoslawF pisze:
    > Typowy kabel dla USB3

    Po googlowaniu na to mi wychodziło, ale na dwa laptopy mam 10 portów USB
    (w zewnętrznej karcie dźwiękowej mam 4) i tylko jeden 3.0.

    > Twój pierwszy dysk USB ?

    Nie. Od dawna mam dwa zewnętrzne, wyciągnięte z padniętych laptopów i
    włożone do kieszeni. 2.0, typowe, względnie solidnie siedzące kable
    USB-USBmini.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 12. Data: 2015-01-25 17:37:50
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2015-01-25 o 15:19, Leszek K. pisze:
    > Ciekawe. Ja mam podpięte 3 dyski po USB (w środku już się nie mieszczą)
    > specjalnie dla filmów.

    To dokładnie jak ja, z tym że dwa poprzednie mam 2.0. I nigdy żadnych
    problemów z zapisem/odczytem.
    Mógłbym poprzenosić zdjęcia na ten nowy 3.0, a na pobierane pliki
    przeznaczyć starszy, ale tu chodzi o to, że jak płacę za coś nowego i
    teoretycznie dobrego, bo Toshiba, to mam prawo wymagać, więc spróbuję
    oddać ten dysk. Na wewnętrznym mam jeszcze 400 GB, a jak posprzątać
    starsze zewnętrzne, to będzie pod 1 TB.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 13. Data: 2015-01-25 17:43:42
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2015-01-25 o 14:23, PiteR pisze:
    > Myśle, że tylko trafił Ci się dziadowski kabel. Kup sobie kabel w Realu
    > za 15zł albo oddaj i kup Verbatim 1TB. Chodzą po 199zł

    Kabel jest oryginalny z zestawu. I dysk teoretycznie działa. No ale jak
    to jest produkt "discontinued", rzucony na Biedronki do gazetek, to
    pewnie jest to jakaś wada projektowa/produkcyjna.
    Gdyby cena była naprawdę okazyjna, to bym jakoś tę wadę przebolał, ale
    zapłaciłem 180 zł, czyli tyle, ile kosztują obecnie.
    Spróbuję oddać.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 14. Data: 2015-01-25 19:54:22
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2015-01-25 o 03:17, Konspirator pisze:
    > Mało używany, jeszcze na gwarancji. Zwracać?

    Zwróciłem. Ale nie oddali kasy, tylko nas serwis.
    Co nie jest dobre, bo jeśli problem występował sporadycznie (a naprawdę
    dysk leżał sobie spokojnie, razem z pozostałymi, które działają
    normalnie), to mi go odeślą, bo działa. HD Tune nie widział problemów.
    No i czas oczekiwania: podobno 3-4 tygodnie.
    Jeśli zwrócą jako sprawny, to nauczka na przyszłość: nie kupować
    droższej elektroniki w Biedrze, choćby pochodziła od najlepszych
    producentów.
    Raz wziąłem pendrive'a Toshiba, też Toshiba, tylko 8 GB, ale był
    naprawdę tani (zapewne z tytułu 2.0). Ten działa w porządku.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 15. Data: 2015-01-25 20:13:04
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-01-25 o 11:18, RadoslawF pisze:

    > Twój pierwszy dysk USB ?
    > Nie ma sensu oglądać filmu z dysku zewnętrznego podpiętego pod
    > USB. Prawie zawsze coś przerwie. Skopiuj na wewnętrzny, odłącz
    > zewnętrzny i oglądaj bez przerw.
    dobrze że moje dyski szt 3 tego nie wiedzą i kilka komputerów do których
    są regularnie podłączane

  • 16. Data: 2015-01-25 21:21:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 17:29, Konspirator pisze:

    > Nie. Od dawna mam dwa zewnętrzne, wyciągnięte z padniętych laptopów i
    > włożone do kieszeni. 2.0, typowe, względnie solidnie siedzące kable
    > USB-USBmini.

    Mnie ten problem dopadł sporo wcześniej (przy pierwszym dysku)
    i uznałem to za nierozwiązywalny problem kiepskich złącz
    w małych (na 2,5 cala) obudowach.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2015-01-25 21:35:15
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2015-01-25 o 21:21, RadoslawF pisze:
    > Mnie ten problem dopadł sporo wcześniej (przy pierwszym dysku)
    > i uznałem to za nierozwiązywalny problem kiepskich złącz
    > w małych (na 2,5 cala) obudowach.

    No to kiepsko. Ja miałem jakieś przejściowe problemy z dyskiem w
    obudowie, która jest wyposażona w gniazdo zasilania. I początkowo dysk
    chodził na zasilaniu zewnętrznym. Później dałem normalnie na 1 USB.
    Wtedy zaczęły się problemy (właśnie wyłączanie, ale nie tak jak teraz,
    że na sekundę, tylko całkiem, że komputer go nie widział), no to
    podłączyłem kablem z trzeba wtyczkami do dwóch portów, co rozwiązało
    problem, no a na nowszym laptopie działa dobrze na normalnym kablu.

    Generalnie niczym bym się w tym momencie nie martwił, bo wolnego miejsca
    mam dość, ale jak kupię nowy aparat fotograficzny, to dość szybko może
    się pojawić problem. I właśnie wtedy przydałoby się coś pojemnego z
    szybkim odczytem.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 18. Data: 2015-01-25 22:03:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Konspirator pisze tak:

> [...]
    > Jeśli zwrócą jako sprawny, to nauczka na przyszłość: nie kupować
    > droższej elektroniki w Biedrze, choćby pochodziła od najlepszych

    tzn że zmienili politykę. Zły znak.

    > Raz wziąłem pendrive'a Toshiba, też Toshiba, tylko 8 GB, ale był
    > naprawdę tani (zapewne z tytułu 2.0). Ten działa w porządku.

    kupiłem niedawno pendrive w Biedrze. Sandisk Cruzer co za g.
    Oddam dzieciom na podwórku.

    http://piterpro.private.pl/img/biedrona_sandisk.png

    a tu inny tańszy o złotówkę

    http://piterpro.private.pl/img/pendrive_22zl.png

    --
    Piter

  • 19. Data: 2015-01-25 23:59:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-25 o 22:03, PiteR pisze:

    > kupiłem niedawno pendrive w Biedrze. Sandisk Cruzer co za g.
    > Oddam dzieciom na podwórku.

    Jak na opakowaniu pendriva nie podają średniej prędkości odczytu
    i zapisu to nie kupujesz. Artykułów technicznych i przemysłowych
    nie kupujesz też na wyprzedażach w sklepach spożywczych.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2015-01-26 01:22:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    RadoslawF pisze tak:

    > Jak na opakowaniu pendriva nie podają średniej prędkości odczytu
    > i zapisu to nie kupujesz. Artykułów technicznych i przemysłowych
    > nie kupujesz też na wyprzedażach w sklepach spożywczych.

    ale nie pisz mi tu co i gdzie ja kupuję :)

    --
    Piter