    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zetta, rosyjski samochód elektryczny
    Date: Mon, 31 Aug 2020 20:25:30 +0200

    Hello ToMasz,

    Monday, August 31, 2020, 8:00:12 PM, you wrote:

> [...]
    lektryczny-na-swiecie-z-rosji/
    > ech panowie. łykacie techniczne ściemy jak obietnice wyborcze
    > 400vx64a, przy 25 minutach daje lekko powyżej 10kilowato godzin. Nie
    > słyszałem o technologii dla ludzi, która pozwala ładować stałym prądem
    > od zera do 100% akumulatory (litowo jonowe czy podobne). Więc w te 25

    Szybkie ładowanie zazwyczaj liczy się od 20 do 80% - i tu 25 minut
    jest jak najbardziej możliwe.

    > minut trudno mi uwierzyć. Gdyby to było prawdziwe, te autka byłyby
    > kupowane jako dawcy nowych części dla innej fabryki samochodów
    > elektrycznych. 10kilowatów to mało. Znaczy ja jestem w 101% za tym aby
    > takie autka jeździły na jak najmniejszych akumulatorach, ale to mało na
    > przejechanie 200km!!!. Stawiam że ciężko będzie przejechać 100km na
    > 10kilowatogodzinach, bo na to zazwyczaj potrzeba minimum
    > 15kilowatogodzin.

    15 kWh potrzebuje Kia Niro. To duży i ciężki samochód. Przeciw niemu
    mamy maleństwo o znacznie mniejszej masie i mniejszej powierzchni
    czołowej. Przeznaczone do jazdy miejskiej, gdzie łatwo o odzysk
    energii. Myślę, że w spokojnej jeździe miejskiej przekroczenie zasięgu
    100 km nie stanowi problemu dla tej pchełki.

    > Tak więc... psy szczekają, a diesle i benzyniaki jeżdżą dalej.

    Woźnice też tak mówili...

    --
    Best regards,
    RoMan