  • Data: 2020-09-01 08:25:56
    Temat: Re: Zetta, rosyjski samochód elektryczny
    Od: robot <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.09.2020 o 07:44, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > --Wypadki w mieście są mniej niebezpieczne. A może się mylę? Przyznaję, że nie
    sprawdzałem statystyk pod tym względem.

    > teren zabudowany to zasadniczo mniejsza predkosc wiec i trupow powinno byc mniej,
    Szwedzi napinaja sie na wizje zero

    > http://www.welivevisionzero.com/
    >
    > a latwiej jest zaczac wlasnie od terenu zabudowanego (nizsze predkosci itp)
    >
    > Nach wie vor ereigneten sich die meisten Unfälle mit Personenschaden innerhalb von
    Ortschaften (69,2 Prozent); jedoch wurden hier nur 30,6 Prozent der Getöteten
    registriert.

    > 70% wypadkow w zabudowanym ale tylko 30% ofiar smiertelnych wiec latwiej to bedzie
    ogarnac

    > w Niemczech widac tez ze spoleczenstwo sie starzeje
    >
    > Den größten Anteil mit 34,0 Prozent aller Getöteten hatte die Gruppe der Senioren
    (65 Jahre und älter). 11,9 Prozent aller Verkehrstoten waren im Alter von 18- bis 24
    Jahren, der Altersgruppe mit den meisten Fahranfängern.

    > 34% dziadkow idzie do piachu ale tylko 12% poczatkujacych, zjawisko piatkowego
    wypadu pijanych malolatow i ladowania struposzalego BMW na drzewie praktycznie nie
    wystepuje

    > 10% wypadkow to tzw samoboje czyli jechal jechal i nagle wywalil sie do rowu czy
    zapakowal w drzewo -> pole do popisu dla pojazdow autonomicznych

    > no i najlepsze na koniec :-)
    >
    > 43.018 Radfahrende wurden 2019 als Hauptverursacher von Unfällen mit
    Personenschaden festgestellt.

    > ponad 40k rowerzystow zostalo uznanych winnymi spowodowania wypadku (szkody na
    zyciu/zdrowiu)

    > niespodzianka ? a taki wuj :-) przy wyjezdzie z firmy zrobili nam mijanke ze
    swiatlami ale nie ma qrwa dnia zeby jakas melepeta nie pchala sie na czerwonym, jakas
    ciezarowka zahaczy dzbana i znow statystyka w gore :-)

    Kurna. Za skomplikowane to dla mnie.
    To bezpiecznie w mieście czy nie w porównaniu do jazdy na trasie.
    Bo ja sobie wmówiłem taki pogląd, że w mieście (ale w mieście,
    nie na trasie jak się jedzie przez wieś i stoi tabliczka teren
    zabudowany) to są raczej kolizje, stłuczki i mało jest poważnych wypadków.

    Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.