  • 21. Data: 2010-12-04 21:25:16
    Temat: Re: Zestaw do wyboru
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-04 21:44, Waldek Godel pisze:

    > Istotą lustrzanki jest obserwowanie tego samego co idzie na kliszę/matrycę,
    > przez ten sam obiektyw (single lens reflex camera)

    Raczej cechą niż istotą, i to cechą pewnego rodzaju lustrzanki -
    lustrzanki jednoobiektywowej. Istniały też lustrzanki dwuobiektywowe
    (np. wspominany już w tym wątku Start 66) w ktorych obraz był rzutowany
    na matówkę pzrez oddzielny obiektyw - a więc obserwowało się coś jednak
    nieco innego niż szło na kliszę (włącznie z konsekwencjami takimi jak
    błędy paralaksy które trzeba było uwzględniać przy zdjęciach z małej
    odległości). Istniały nawet konstrukcje lustrzanek pozbawione matówki -
    np. Lubitiel 166.
    Zauważ też, w cyfrowych kompaktach i aparatach typu evil też obserwujesz
    to samo co idzie na matrycę przez ten sam obiektyw - dlatego upieram
    się, że nie jest to istota lustrzanki jednoobiektywowej a jedynie cecha.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2010-12-04 21:49:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 20:44:54 +0000, Waldek Godel wrote:

    >Istotą lustrzanki jest obserwowanie tego samego co idzie na kliszę/matrycę,
    >przez ten sam obiektyw (single lens reflex camera)

    No wiecie - tu macie naturalna ewolucje pojecia - nie tylko
    obserwujemy to co idzie przed ten sam obiektyw, ale nawet dokladnie to
    co dociera do matrycy :-)
    Tylko czemu to od razu nazywac lustrzanka .. aaa, dla podkreslenia
    faktu ze to samo widzimy :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-12-04 22:07:57
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-04 22:20, Michal Tyrala pisze:

    > EVIL z lustrem? :-)
    >[...]

    W sumie na to wychodzi. Zresztą właśnie do EVIL-i zakwalifikowali tan
    aparat na dpreview.com - podajac pzry specyfikacji określenie
    'interchangeable lens camera' - bez skrótu SLR.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 24. Data: 2010-12-05 08:46:35
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 04-12-2010 o 20:40:16 Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > I podawano nawet linki do sampli, gdzie z trudem doszukałem się tych
    > artefaktów powodowanych półprzepuszczalnym lustrem. Następna postać
    > pikselozy i szumofobii.

    Miałem w rękach, kumpel sobie kupił. No po pierwsze, to jest EVIL.
    Bardzo przyzwoity EVIL, tj. wizjer ma rewelacyjny jak na elektroniczne;
    ale znam ludzi którym najmniejszy lag przeszkadza. Mnie nie.

    Jak ktoś lubi tryby ułatwiające, to Sony tutaj zaspokoi potrzeby.
    AF jest szybki (detekcja fazy, wiadomo). Filmy robi przyzwicie.

    Radzę jednak każdemu wziąć go do ręki w sklepie i skierować obiektyw na
    lampę. Żeby świadomie wybrać tor optyczny sadzący TAKIE artefakty.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 25. Data: 2010-12-05 11:03:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-05 09:46, Mariusz Chwalba pisze:

    > Radzę jednak każdemu wziąć go do ręki w sklepie i skierować obiektyw na
    > lampę. Żeby świadomie wybrać tor optyczny sadzący TAKIE artefakty.

    TAKIE artefakty w trybie podglądu, czy na zdjęciu? Bo jak na zdjęciu, to
    poproś kolegę, aby przesłał link do sampla.

  • 26. Data: 2010-12-05 12:01:11
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-12-04 20:40, "Paweł W." pisze:
    > Następna postać pikselozy i szumofobii.

    Nie, lustro znacznie ogranicza ilość światła dochodzącą do przetwornika.
    P.

  • 27. Data: 2010-12-05 12:28:37
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 05-12-2010 o 12:03:40 Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > TAKIE artefakty w trybie podglądu, czy na zdjęciu? Bo jak na zdjęciu, to
    > poproś kolegę, aby przesłał link do sampla.

    Mam wrażenie, że sprawdzałem na zdjęciu.

    Poproszę, owszem. To chwilę może zająć.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba